Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katkenneen kuusioavaimen pään poisto - Ohjauspyörän ruuvit jumissa A4 -97

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Katkenneen kuusioavaimen pään poisto - Ohjauspyörän ruuvit jumissa A4 -97

Avaimentunnistus temppuilee ja yrittäessäni purkaa ohjauspyörän takaa kahta ruuvia auki toiseen katkesi kuusioavaimen pallopää eikä tule pois. Nyt en sitten saa ohjauspyörää purettua enkä ohjauspylvään ympäriltä muoveja auki. Se toinen, joka aukesi oli myös ihan pirun lujassa mutta toiseen katkesi avaimen pää - juuri sinne syvän muoviupotuksen pohjaan. Näin kesällä ja kuumalla tuo avaimentunnistus on varsinainen ongelma. Paha viedä korjattavaksikaan kun tiedän, että sitä ei saa purettua.

Sattuisiko kenelläkään olemaan takataskussa hattutemppua, millä sen avaimen pään saisi sielä ruuvin kannasta pois tai edes virtalukon kaivettua esille. Magneetilla olen yrittänyt ja erilaisia kärsäkkäitä sorvannut, joilla saan tehokkaan magneetin tapin kärkeen ja sillä olen härnännyt mutta mitään ei tule ulos.

Pitäisiköhän vain hajottaa se muovi (=ratin takakansi) ja yrittää hommata jostakin uusi? Sisällä on turvatyyny tietty. Tosin en ole varma olisiko tuon muovin rikkomisestakaan mitään hyötyä - rivo se ratti ainakin ilman sitä olisi.

Tein itse ihan saman mokan talvella.

Raottamalla sivusta ratin alaosan muovia (kumia) sain pitkäkärkiset lukkopihdit sen kuusiokoloruuvin kannan ympärille ja ruuvin avattua. Paha paikka mutta homma onnistui lähes helposti!

Comment

Tulihan se pihalle !

Suuresta teräksisestä ruuvista kun tein kuin parsinneulan ja sillä sitten "pistelin" sitä ruuvin kantaa. Ehkä se sitä katkennutta avaimen päätä hiukan liikautti ja sitten se tulikin magneettikärsäkkäällä ulos.

Eli nyt sitten pääsen sitä purkamaan....

Comment

Hyvä että onnistui. Nuo ruuvit ovat kyllä käsittämättömän tiukassa tehtaan jäljiltä?

Comment

Hyvähän ne on olla, että airbagi pysyy kiinni? Eikös niissä ole kierrelukitteet vielä, että sinänsä kiristysmomentti voi olla pienempi, mutta avaamiseen tarvittava voima suurempi eikä tärinässä lähde löystymään.

Comment

Hyvä että lähti, mutta eikö ne ole torx T30, millä airbag pysyy kiinni?

Comment

Jotkut halpatorxit on kyllä semmosia, että ne voi ihan yllättäen mennä poikki. Halpis TX25:lla kasailin aitaa ja kaksi niistä rasahti yhtäkkiä palasiksi. Boschin omat ei katkea vaan menee sileeksi.

Comment

Torxit ? Kyllä minulla niihin ainakin 4 mm kuusikanttinen kävi ja hyvin puri. Tosin ne ruuvit eivät suosiolla tulleet ulos avaimen mukana joten en nähnyt mikä se kanta oli...ei kai sen torxiin olisi pitänut ottaa kiinni. Sellaisella suoralla räikällä väännettävällä se aukesi, mutta kyllä se todela tiukassa oli ja takaisin laitoin paljon hellävaraisemmin.

Seuraava ongelma olikin se ilmatyynyn johdon irrotus bägistä. Sormivoimin ei lähtenyt (akun johdon toki irrotin ensin). Kun ruuvit sain auki kurkistin vain sisälle mutten saanut sitä ilmatyynyn johtoa irti. Ajattelin paremmalla ajalla raplata lukupuolan ja sen piuhan esille. Siinä johdon liitoksessa oli pieni kolo pienelle talttakärkiselle avaimelle mutta en keksinyt kuinka se siitäkään irtoaisi.

Ongelma on että se auton ja avaimen kuva tuppaa jäädä vilkkumaan. Olen ymmärtänyt että vika olisi todennäköisesti siinä lukupuolan johdossa tai sen liittimissä. Mitä lämpimämpi sitä kiusallisempi ongelma ja kaikki kolme avainta tekevät juuri saman, joten avaimissa vika tuskin on.

Comment

Liitin mikä tulee siihen airbägin pohjaan kiinni on myös hyvin tiukassa. Tiukka ote peukalon ja etusormen väliin ja nitkuttelua niin irtoaa... Ei pitäisi tarvita pihtejä tai meisseleitä.

Comment

Itse työnsin pienten nippusiteiden päät sieltä alta ja tein lenkit millä se airbagin liitin lähti helposti. Siihen on kai olemassa ihan oma työkalukin (jonkin sortin pihdit) mikä tekee vähän saman.

Comment

Löysin tuollaisen emulaattorin IMMOn ohittamiseen

http://www.topkodas.lt/modules.php?n...howpage&pid=46

Ei kenelläkään olisi kokeusta noista. Ei olisi hintakaan paha. Tuo vaikuttaa jotenkin olevan tukkumyyntiä mutta onkohan noita jostakin saatavilla ihan Suomesta.

Comment

Tuskimpa löytyy suomesta. Kyseinen firma myy näitä myös Ebay.de . Itse tuotteesta ei tietoa. Itsellä käytössä kyseisen firman GSM kauko-ohjain.

Comment

Torxit ? Kyllä minulla niihin ainakin 4 mm kuusikanttinen kävi ja hyvin puri.
                          Joskus olen torxeja kuusikoloavaimella muistaaksen availlut, kun ei ole sopivaa löytyny.
                          Torxeja ne mun muistaakseni on ollut omissa autoissa, mutta ei ole ollut pihassa koskaan A4:sta.

Comment

Torxit ne minunkin mielestä ratissa on jo A4 -95 mallissakin, ainakin kolmipuolaisessa sporttiratissa.

Comment

Working...
                            X