Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 airbag ohjainyksikkö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A3 airbag ohjainyksikkö

Tuli ostettu huhtikuun lopulla AVK:n vaihtoautokokoelmasta Audi A3 Sportpack. Auto rupeis olemaan taas koko lailla nipussa, mutta airbagin ohjain yksikköön on tallentunut vikakoodit joita ei saa VCDS:llä poistetua.

Nyt olisin lähettämässä englantiin tuota yksikkö mutta rupesi kuitenkin vaivaamaan vikakoodit, jotka siellä ovat. Mahtaakohan tuosta tulla vielä toimiva kun "crash data stored" vikakoodi poistetaan. Jos yhtääkkään olen perillä tuosta 00003-Control modulen koodista niin sehän ilmoittaa että laite on viallinen. Onko tuo vain teksti vai onko siellä mahdollisesti jotain mekaanisesti rikki sisällä? Kyselen koska en haluaisi turhaan lähetellä yksikköä minnekkään jos kuitenkin joutuu uuden hommaamaan.

Lisäksi autossa on kaikki takavalot pimeänä. Ainoastaan takalasin yläreunassa oleva jarruvalo toimii. Eikös tuo eka vikakoodi juurikin viittaa johonkin sähkövikaan?

Toivottavasti joku osaa valaista asioissa.

Yksikkö lähetetty englantiin, joten toimitaan nyt koekaniinina kaikkien toistenkin puolesta. Eipä siitä korkeelta tipu jos ei kaikesta huolimatta kuntoon tule.

Kävin tänään tiedustelemassa mitä uusi maksaa ja sen hinta oli Käyttöautolla 590 euroa.

No enpä sitä täältä Suomesta osta kun noita osia saa kätevästi haettu myös Suomenlahden etelä puolelta. Kaikki alkuperäisosat mitä olen tarvinnut olen hakenut Tallinnan Audi liikkeestä. Sai samalla ihastella Audin maahantuonnin lasipalatsia ja kesäjuomatkin tuli kätevästi samassa kuormassa. Varaosatiskiltä löytyy kaveri jonka kanssa asiointi onnistuu ihan Suomeksi.

On todella suuret hintaerot alkuperäisvaraosissa. Eivät kuitenkaan luonnollisestikkaan lähetä osia Suomeen vaan ne on noudettava paikan päältä.

Comment

Yksikkö kotiutui tänään 6 päivän Englannin reissulta. Kohtuu ripeää toimintaa.

Aibagien vikakoodilista näyttää seuraavaa. :)

Mielestäni oikein sopiva vaihtoehto tämä 70 euron kokonaiskustannus vikakoodien nollaamiseen verrattuna että olis ostanut uuden yksikön.

Comment

Working...
      X