a4 b6 1.8t 2001 muuttuvatilavuuksisella kompuralla. ei toimi ja mittailin niin 9 volttia tuli vaan virtaa.. paljonkohan kuuluis tulla ja missä vois vikaa olla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilmastointi rikki?
Collapse
X
-
joo JÄNNITETTÄ tuli se 9 volttia kompuran pistokkeeseen :) tuntuu et välillä ehkä saattaa kylmää pukatakki heikosti, mut siis letkutkaan ei kylmene eli aineet ei kierrä.. ja on uudet aineet sisässä.. näytti olevan kylmäaineita yli puolet liikaa ennen ku uudet aineet tökättiin sisään..
Comment
-
kuuluuko tyhjäkäynnillä antaa enempää jännitettä, ku ton~9.3v? nyt kopistelin vasaralla kompuran kylkee vähä, niin kierroksilla rupes jonki verran kylmää pukkaamaan ja letkut menee muuten ihan kylmäksi, mut jännästi täyttö venttiilin toiselta puolen toinen putki jää lämpimäksi ja toiselta puolen kylmäksi.. niinku ois jotain paskaa siel putkessa.. mut kuitenki, niin tyhjäkäynnillä ei kierrätä vissiin aineita ollenkaan, koska ei pukkaa kylmää ja putket ei kylmene. oiskohan tuo kompura vaan jotenki jumissa. auto vasta mulle tullu ja en tiiä entisestä omistajasta, onko ilmastointi ollu ees käytössä/hollettu.
Comment
-
Jännitemittarilla katsottuna tulee alle 12V. Mittaus arvo on jotakuinkin samalla mittarilla aina sama. Voi näyttää kaikkea 5-10 volt välillä, riippuu mittarin "herkkyydestä". Ohjaus on oikeasti 12V pulssimuodossa, jota ei perus yleismittarilla pysty toteamaan. Viottunut paineen säätöventtiili saattaa ruveta toimimaan iskusta, yleensä ei toimi kovinkaan pitkään. Säätöventtiiliä ei valitettavasti saa erikseen (en ainakaan ole löytänyt), vaan pitää ostaa koko kompura.
Kun ilmastointi toimii, tällöin paras tapa todeta oikea toiminta, on katsoa mittareilla (esim ilmastointi huoltokoneen mittareista) toimintapaineet.
Comment
-
Toverin B6:ssa ei tuu kylmää ilmaa hyttään. Järjestelmä täytetty, vikakoodiksi antoi aikaisemmin V71 moottorista, tein sopeutukset ja testit, nyt ei sitäkään koodia enää tule. Myöskään ilmastoinnin putket ei kylmene konehuoneen puolella. Eli pitääkö tässä nyt alkaa vikaa hakemaan kompuran puolelta? Oliko B6:ssa vielä magneettikytkimellä kompura?
Comment
-
Jatketaan tänne Mulla oli Audi A4 B6 -03 1,8t:ssä samaa vikaa. Järjestelmä tyhjä, paineistus typellä: 10min/5bar - ei vuotoja.
Aineet sisään - ei pyöri kompura.
Econ nappi lähti täytön myötä toimimaan normaalisti ja kompuralle tulee juurikin tuo 9,3V, kuten ylempänäkin.
Vikakoodeja on, mutta läppämoottoreista. Onko niillä vaikutusta, eli tilaanko kompuraa samalla, kuin moottoreita?
Voiko kompura olla ehjä, jos ohjausta tulee ja painetta on, mutta ei kuitenkaan pyöri? Olikos näissä joku vapaakytkin?
Autolla ajettu vain155tkm.Viimeksi muokannut Sepe; 15.4.2016, 09:44.
Comment
-
...
OK, voi tietty olla, että tapoja on eri, MUTTA:
Aiemmin järjestelmä ei antanut kompuralle käyntilupaa, kun ei ollut painetta(vikakoodi painetunnistimelta=paine alhainen, sekä ECON-ei lähtenyt pois päältä). Nyt painetta kaiketi on, kun ei anna vikakoodia sekä ECON-nappi toimii kuten normaalisti, eli päästää ECON-tilan pois päältä.
Onko tuolle kompuralle mitään muuta tapaa testata ennen uuteen vaihtoa?
Comment
-
..
En löytänyt kompuran pyörintänopeutta tuolta VSDS:n kautta. Kaikki, mitä tuosta näkee näyttäisi pyörivän, mutta aika ahdas on kattella...
3bar näytti ilmastointijärjestelmän paineeksi - onko riittävä, kun juuri täytetty?
Sellainen erikoinen juttu löyty, että flektille antoi pyyntiä 2,8%(requested value), mutta nollilla oli(actual value), eikä flekti siis pyörinyt 10min koekäytön aikana.
Tuleeko tuo Can, väylä kompuralle asti, eli ohjaako pulsseilla kompuraa? Onko siellä joku säädin purettavissa, joka voisi olla jumissa? Saako säädintä irrallaan, vai pitääkö ostaa koko kompura?
Comment
Comment