Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 ilmastoinnin magneettikytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 ilmastoinnin magneettikytkin

    Elikkä kyselisin josko joku viisaampi tietäisi että onko profiilin kulkineessa siis A6 1.9TDI kompurassa magneettikytkimen välystä mahdollista säätää kuten esim v70 volvossa että kampeaa sen kytkimen irti siitä kompuran hihnapyörästä pikku pulteilla ja siellä sitte olisi prikkoja joita poistamalla saisi välystä pienemmäksi kun itsellä tekee sen niinku edellisessä volvossa että kun ajelee kaupunki ajoa niin jos joutuu valoissa pitkään seisomaan niin nakkaa tavallaan kompuran pois päältä eli alkaa tulemaan silloin oikeen raskaan oloista ilmaa sisälle ja lähtee taasen päälle kun ajamaan pääsee.

    ilmastointi on täytetty tällä viikolla ja kiristin ja hihna vaihdettu että sain sen ikävän kitinän pois.

    Vai voiko kyseessä olla jokin anturi vika tai jotain muuta? itsellä tuli vain ensin tuo liian suuri välys ensimmäisenä mieleen kun oli tosiaan volvossa samallainen vika.

  • #2
    Oletko varmistanut, että syylärin sähköflekti(t) toimii?

    Comment


    • #3
      Ainakin se visko toimii sehän toki pyörii hihnan mukana koko ajan siitä sähköisestä en ihan sata varma ole mutta pitää se katsoa.

      Comment


        #4
        Se on nimenomaan se sähköflekti joka lähtee käyntiin ykkösnopeudella kun kompura päällä.

        Comment


        • #5
          Juu eli se toinen pyörii se kuskin puolen mutta ei ainakaan illalla kun kokeilin niin se vänkärin puolen flekti ei lähtenyt pyörimään eli onko se sitten jokin lisä puhallin joka lähtee vain tarvittaessa kun lämmöt ovat liian korkealla?

          Comment


            #6
            Kuskin puoleinen on se viskoflekti joka tarraa kiinni kun lämmöt nousee, jos se ei auta ja lämmöt jatkaa nousemista, vänkäkinpuoleinen flekti aktivoituu sähköisesti, releohjattuna. Niin kuin sanoin kun ilmastointikompura päällä sähköflekti pyörii aina ykkösnopeudella ja ruuhkassa voi jo huutaa täysillä.
            Laita ECON päälle jolloin ainoastaan visko pyörii, kompura päälle kun painaat ECON pois päältä ja sähköflekti pitää lähteä käyntiin. Jos näin ei tapahdu ECON tulee automaatisesti päälle kun lauhdutin kuumenee.

            Comment


            • #7
              Joops ei lähde pyöriin se sähköflekti ollenkaan mutta visko pyörii..missäs on tuon sähköflektin rele että kattos oisko siinä joku häiriö?

              Comment


              • #8
                Ohjaustehostimen täyttökorkin vieressä muovikannen alla on teline, johon tulee kaksi johtopistoketta. Muistaakseni ylempi johtopari menee sähköflektille. Seuraa johtoa niin asia varmistuu. Ota vaikka akkulaturi ja kokeile syöttää irralliseen liittimeen virtaa. Jos flekti ei inahdakaan, niin se on kaputt.

                Comment


                • #9
                  Sain flektin pyörimään kun napautin siihen moottorin päähän meisselillä niin lähti ensin vaivalloisesti pätkissä pyörimään mutta aikani siinä koputtelin niin sieltä varisi mustaa pölyä pois liekkö hiilistä irronnutta? mutta nyt tunnusti ajon jälkeen kun sammutti auton niin kuului kun se vielä alkoi pysähtymään eli pelaa ainakin osittain nyt ei tarvi isoa napautusta niin taas pyörii pitäisi vissiin vähän puhdistella sieltä sisus kaluja vai? Mitenkähän se lähtee siitä irti se flekti niin sais kurkattua ne hiilet?

                  Comment


                    #10
                    Yläreunassa 1 kpl ristipääruuvi, sitten pieni pyöräytys vastapäivään niin irtoaa hahloistaan.

                    Comment

                    Working...
                    X