Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B5 vikakoodin luku ei onnistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B5 vikakoodin luku ei onnistu

    Ostin elekma.com sivustolta elm327 OBD2 lukijan. Autoni on vm. -95, mutta en mistään löytänyt tietoa yhteensopivuudesta. Koitin VCDS ohjelmalla (kahdella eri versiolla) lukea vikakoodit, mutta aina tuli sama teksti: Port: OK Interface: Not Found.
    Kokeilin myös scantoolilla muttei sekään saanut yhteyttä. Lukija ei reagoinut auton kanssa mitenkään missään vaiheessa paitsi väläytti ledejä yhdistäessä tietokoneeseen.

    http://i40.tinypic.com/1tpkyx.jpg

    Mulla kanssa tollanen 3 napanen liitin, joten onko teillä tietoa käykö tuo OBD2 audiini. Netistä kun koitin etsiä niin en löytänyt tuohon -95 mallista tietoa, löysin vain 4 napaisista liittimistä...

    Ps. Tietääkö kukaan missä voisin käydä nollaamassa vikakoodit pk-seudulla kun leimalle tulee jo kiirus ja airbag-valo pitäisi saada sammumaan?

    Kiitos jo etukäteen avusta.

    #2
    VCDS ei toimi ELM-pohjaisten adapterien kanssa.

    Comment


    • #3
      Okei, täytynee koittaa huomenna toisella ohjelmalla. Mites tuo napojen lukumäärä? Jostain internetin syövereistä sain kaivettua tietoa että 1990-1995 ikäsiin audeihin tartteisi 2x2-adapterin, mutta taas jossain muualla muistaisin lukeneeni että lukija taas toimisi -95 audissa..

      Comment


        #4
        B5 korissa on jo OBD-standardin mukainen liitin.

        Comment


        • #5
          Tämä on itse opiskeltua tieto eikä välttämättä pidä paikkansa rakensin muistaakseni 2005 partacon
          rakennussarjan eli kaapelin joka piti toimia VAG com kanssa rajoitutetussa tilassa eli
          vika koodit pystyi lukemaan, muistaakseni niitä ei pystynyt esimerkiksi kutiamaa. Siihen aikaan tietokoneissa koneissa oli ylensä RS portti mitä ei nykyään ei ole .Kun ohjelman otti käyttöön niin piti märitellä com portti .Kuitenkin noin viiden vuoden kuluttua hankin virallisen kaapelin millä pystyy tekemään huomattavasti enemmän joka oli usb litänällä. Tällä hetkellä taitaa olla voimassa
          OBD 2 mutta ymmärtääkseni tässä ollaan ainoastaan kiinnostuneita moottorin toiminasta eli
          saastuttako kone yli sen auton valmistus vuona olleita sääntöjen. Mielestäni oli hauska lukea
          ajatuksista koskien seuraava OBD 3 jossa esimerkiksi löytyi ajatus jos auto on liikenteessä ja havaitsee että
          päästöt on yli rajojen niin se lähettää tiedon eteenpäin esimerkiksi vaikka Tarif (Suomessa ) tai Amerikassa
          vastaavalle instanssille. Ja siten tule kutsu katsastukseen. Audissa voi siten sano että on malleja missä
          keskustelaan eri moduulien kanssa tapahtuu k-linjan kautta siten on can väyläsetä Varhaisemmissa autoissa oli ainoastaan k-linja kun esimerkiksi can väyläsetä niin saata löytyy rinnan myös k-linja joka ymmärtääkseni johtuu siitä että jos can väylä on rikki niin moduuliin ei saa yhteytä mutta k- väylän kautta saata olla mahdollista.
          Siten vielä OBD kodeista nämä koodit löytyy kaikista autoista mutta minun ymmärtääkseni ne
          liity enimmäkseen moottorin ohjaus järjestelemän .Eli jos ESP järjestelmässä on vika OBD koodit
          ei kerro niitä Voit käydä Ross- Techin sivuilla mistä löytyy VAG konsernin vikakoodeja ja
          minun ymmärtääkseni P alkavat koodit on niitä mitä pysty OBD lukulaiteella lukemaan.
          Huomioitava on ymmärtääkseni että OBD(1) ja OBD 2 on ero että OBD 2 on kehittyneempi ja sisältä
          enemmän koodeja ja toimintoja.

          Comment


          • #6
            Tod näk se elm o tarkotettu uudempii autoihin. Mullakaa ei toiminu 97 passatissa. Samaa Port: OK Interface: Not Found herjaa antoi itellenikin aikonaan

            Comment

            Working...
            X