Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 mittaristo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Siellä se vieläkin jarruvaloa vilkuttaa. Sinänsä ei haittaa koska auto on seisonnassa, mutta vinkit vieläkin tervetulleita!

    Comment


      #32
      Ei sitä herjaa saa pois, koska A6 mallissa on uudempi abs yksikkö EDS:llä. Nyt se mittaristo ei saa kuittausta vanhan mallisesta abs boxista että kaikki ok niin siksi se herjaa. Mulla on tosin muutama ylimääräinen c4 A/S6 abs yksikkö+ohjauslaite jos haluaa swapata ;-)

      Edit. Tosin samalla joutuu vaihtamaan johtosarjan ja jarruputket taakse (molemmille puolille tulee omat putket). Melko isotöinen, mutta ei mahdoton homma. Unohtui mainita että myös jarrupaineensäädin menee uusiksi takana.
      Viimeksi muokannut Jari74; 21.9.2016, 13:11.

      Comment


        #33
        Quattrossa tasauspyörästön lukon nappi sammuttaa ABSinkin ( alle 30 km/h vauhdit) Tästä syystä uudemmasta (jossa tuota lukitusta ei ole) oleva mittaristo sytyttää abs-valoa. Mulla meni ilman abs-valoa 5-6 kertaa katsastuksessa .
        Tuossa jotain ohjetta https://24max.de/audifaq/A6_KI_umbau/, osa linkeistä jo vanhentuneita. Tuon 95 vm mittaristonkin saattaa saada VCDS:n piiriin kytkemällä sen diagnostiikkaliittimeen, 100:sessa tuota johtoa ei ole.

        Comment


          #34
          Niin mittaristo ja se A/S6 ABS boxi täytyy saada ensin juttelemaan keskenään ja vasta sitten voi alkaa ihmetellä miten sen lukituksen nappulan saa "toimimaan".

          Mullahan on tuossa toisessa Urssissa EDS ja nappilukko. Vaihdoin siis kaikki rojut S6:sta ja S4:sta pidin perän kaikkine rojuineen. Nyt kun nappulaa painaa niin se kytkee tuon uudemman ABS purnukan ns. vikatilaan eli ABS/EDS menee pois päältä ja lukko toimii normaalisti. Mittaristossa kaikki toimii kuin pitääkin eli vikavalot ei pala, kunnes painan tuon lukon päälle jolloin normaaliin tapaan syttyy ABS valo.

          Samaa modia mietin nyt tuohon sedaniinkin. Tosin hyllyssä on myös tuollainen torsenilla varustettu V8:n perä (ilman lukkoa) joten saattaa suunnitelmat muuttua. Tuon uudemman A/S6:n ABS/EDS systeemi kun on hivenen työläs noin jälkiasennuksena.

          Comment


            #35
            Audi 100 C4 mittaristo

            Itselle löytyi ratkaisu tuohon abs+jarrumerkkivalon palamiseen kun vaihtoi sopivan mittarin. Eli mittari 91-94 vuoden 100:sta ja loppui noiden valojen jatkuva palaminen, abs palaa hetken kun käynnistää ja sammuu niinkuin pitäisikin.
            Ostoilmoitusta foorumille vaan, ainakin kahta mittaria tuon oman lisäksi tarjottiin mulle joten on niitä jossain jemmassa vielä.

            Comment


              #36
              Mun '95:ssa vilkkui punainen jarrun varoitusvalo vuosikaudet. Kaikki chekattiin mitä keksittiin mutta ei löytynyt jarruista vikaa. Sitten, mittariston huollossa siihen vaihdettiin uudet konkat ja simsalabim vikavalon vilkkuminen loppui. Osat maksaa pari euroa, joten ei paha kokeilla. ABS-valo ei mulla ollut ongelmana.

              Comment


                #37
                Mikä se rele on mittariston oikeassa reunassa? Mittariston vaihto mennossa ja siitä oli liitin irti jo valmiiks?
                s4 -92 manuaali kyseessä.

                Comment


                  #38
                  Muistelenkohan pahasti väärin jos väitän että se releen näkönen joka on semmosella klipsillä kiinni oikeassa laidassa on valosummeri?

                  Comment


                    #39
                    Sehän se oli, eli aivan oikein muistit! Koittamalla selvis.

                    Comment


                    • #40
                      Vaihdoin ns. ehjän mittariston audiini ja sehän toimii satunnaisesti. Eli nyt kyllä kilometri ja trippi juoksee, mutta saattaa seisahtua. Edellinen seisahtui kokonaan näiltä osin. Mistä se lukee tuon kilometrin? Onko jokin antura vai voiko tämäkin olla hammasrattailtaan jumittava vai minkälainen koneisto siellä on? Trippimittaria painamalla lähtee kyllä jiuoksemaan kun härnää...
                      vm93 TDI C4 kyseessä

                      Comment


                        #41
                        Muistaakseeni ABS-boksi syöttää nopeustietoa eteenpäin. Koneisto on sähkömoottorin pyörittämät hammasrattaat. Kahta vikaa: kolvaukset ja muovisen hammasrattaan särkyminen.

                        Comment


                        • #42
                          Pitänee tuolla rikkinäisellä mittarilla harjotella avaaminen ensin, kurkata sitten tuohon joka pyörii ja öljytä vaikka. Tuo ABS homma voi kyllä selittää, koska valo syttyy jo herkemmin ajossa, luulen kyllä et se johtuu vain abs kehästä takana, mutta eipä anna yksikköön ainakaan koodeja vielä.

                          Comment


                            #43
                            Nopeustieto taidettiin lukea apparin puolelta takapyörältä, kai.

                            Comment


                              #44
                              Eikö ole c4:ssa diesel-koneisessa nopeusmittarille se 3-napaisella liittimellä oleva anturi? Kuskin puolella vaihteistoa, vetarin laipan luona?

                              Comment


                              • #45
                                Nyt oli kyseli kilometrimittarista, ei nopeus. Mutta oireet näköjään jatkuu, mutta vapaalla kun näppäsee trippiä ni lähtee juokseen, takerrellen kylläkin. Vaihdepäällä ei lähde eikä ilmeisesti näissä suositeltavaakaan, jostain luin. Saattaa juurikin rattaat särkeä. Oisko tuo lie anturivika?

                                Comment


                                  #46
                                  Kilometri- ja trippimittaria pyörittää pari muovista ratasta, kuten edellä mainittiin. V8:stani hajosi ratas kerran ja molemmat pysähtyivät sillä kertaa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuossa taitaa olla askelmoottori joka pyörittää matkamittareita. Huomaa tarkemmin katsottaessa siitä että kiekot ei pyöri tasaisesti (silloin kun se toimii) vaan pienissä pykälissä. Yksi 'tyyppivika' on että tuon askelmoottorin tinaukset pettää ja seurauksena on kosketushäiriö-luonteinen vika jossa mittari välillä pelaa ja välillä ei. Nopeusmittari kuitenkin toimii koko ajan normaalisti.

                                    Comment


                                      #48
                                      Mulla oli tosiaan matkamittarin tinaukset murtunut, eikä murtumia nähnyt ilman luuppia. Lämpimällä ilmalla, tai kun auto lämpesi sisältä kunnolla, saattoi toimia satunnaisesti. Tinauksen jälkeen pelaa moitteetta. Puolen tunnin homma, miettimisessä meni kuukausia.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Juurikin tuota nykivästi pyörintää tekee, ihan kuin takertelisi. Eikait se auta kun joku päivä kolvailla noita. Pori-Oulu välin pyöri taas ilosesti, mutta pysähtyi välissä lie kun pihassa oli vain 495km. En ajaessa seurannut kokoaikaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Edellisen seisahtuneen nyt avasin. Hammasrattaasta hammaspoikki eli juurin se pieni siitä planeettapyörästön tapasesta. Kuka näitä osasi muoviprintata?

                                          Comment


                                            #51
                                            "Uudessa" mittaristossani öljynlämpömittari reistaa (pomppaa aina välillä tappiin ylittäessään jonkun tietyn lämpötilan). Vanhassa mittaristossa lämpömittari toimii. Ajattelin kokeilla vaihtaa mittarit päittäin.

                                            Mutta, nyt tuli tekkapåå. Mites tuo mittari tuosta irtoaa ehjänä? Siinä on 2kpl mustia jalkoja, jotka menevät valkoisen muovin läpi ja piirilevyssä on pari metalliholkkia. Onko ne vain työnnetty holkkiin vai jotenkin kunnolla kiinni? Irtoaako mittari kampeamalla vai mitä tehdä?

                                            EDIT: koska halusin projektin mahd.nop. eteenpäin, siirsin vanhasta mittaristosta koko oikean puolen paneelin. Nyt toimii. Mutta, vastaisuuden varalle olisi hyvä tietää miten yksittäinen mitsku irrotetaan paneelista.

                                            Viimeksi muokannut ToniH; 9.6.2018, 17:17.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X