Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ana-TV digiksi OEM-adapterilla helposti ja halvalla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A8 ana-TV digiksi OEM-adapterilla helposti ja halvalla

Ensiksi vinkki kaikille niille joilla on alkuperäinen analoginen TV-järkkä autossaan.

Itsekin oli vaikutelmassa, että minulla oli kallis Kufatec:n päivitys mutta nyt kun lisäsin parkkikameran niin selvisi että ei. Minulla onkin autossa OEM Fuba:n (iso antenni-firma) valmistama digi Tv-viritin osanumerolla 4F0919142. Ilmeisesti ei sovi plug-and-play kuin 4E A8:iin, ei A6:een mutten ole varma. Softa eri? Päivittää siis ana-TV:n!

Määrittely: That is not the TV Tuner, it is the Digital TV adaptor for the analogue tuner. So it plugs into the Aux input of the TV tuner.

Netissä tämä päivitys liikkuu 100-200 euron hinnoissa. Googlaa.

Rehellisyyden takia myönnettävä, ettei ole järin herkkä viritin mutta epäilen, että mulla on antenniongelma koska mulla on takalasi-vaurio joka ilmenee mm. siinä, ettei kaikki lämmitysvastukset toimi kuin lasin yläosassa. Lisäksi mulla on ohitettu järkkä, että voimme katsoa kuvaa (TV/DVD) auton liikkuessa. Sehän on muuten estetty. Onnistuu noin 100 ege:lla.

Mukana tulee autoon mm. kaukosäädin ja laite tuo uusia AUX kanavia (portteja) jotka näkyy valittavana MMI:ssä kuten CD-TV-AUX1-AUX2. TV näkyy AUX1 kanavalla. Aux2 kanavalle laitoin DVD soittimen (ääni ja sen säätö auton stereoista) + parkkitutkan, joka käynnistyy tarvittaessa kun painan TV nappia (ei siis kun parkki menee päälle). Sika siisti tarkasti peruttaessa (kuvassa asteikko) kun oikeasti tarvii tai kamerana taaksepäin hupi mielessä kun ajaa eteenpäin ...

Anna linkin jälleenmyyjästä haluaville. Maksoi alle 20,-. Tuli toisen rekisterivalopesän sijaan mutta piti rajusti drimmerillä modifioida. Eihän se sopinut koloon vaikka piti. Huomaa että Ebay laitteet tuntuu olevan kaikki ensinnäkin amerikan standardilla (PAL pyydettävä erikseen) ja ei sopivia suomalaiseen A8 takaluukun kahvaan. Mutta kuva on hyvä ja laadukas.

VARSINAINEN kysymys: Koska en ole varmasti ainoa jolla tämä on niin onko jollain tallella tuon osan kytkentä-asennuskaavio/Manuaali koska minulla on laitteessa edelleen tyhjiä kytkemättämiä RCA liittimiä ja haluasin tietää mihin niitä voisi hyödyntää (tai olisiko tuo jopa parkkikamera liitos jota ohjaa R-vaihteen kytkeminen)?

Tuo on siis eri, kuin se hybridiviritin?

Parkkikameran ohjaukseen tarvii ainakin se ohjainboxi vaihtaa, oliko se nyt C-versioon, jossa siis softa mukana, joka osaa vaihtaa kuvan päälle MMI:n näyttöön, kun pakkivaihde kytketään. Samalla tulee ne hianot ajo-opasteet kuvaan mukaan, eli yhteys ratin asentotunnistimeen.

Comment

Working...
    X