Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puhelintelinehärdelli?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puhelintelinehärdelli?

    Yritin haulla mutta en löytänyt etsimääni.
    Elikkä ostin A4 07vm ja siinä on jonkin sortin puhelin teline joka näyttäisi alkuperäiseltä lisä varusteelta ja siinä oli jokin sony ericson puhelin adapteri paikallaan.

    voiko näitä "adaptereita" hommata jostain? olen yrittänyt etsiä netin joka kolkasta mutta en ole löytänyt etsimääni.

    -Janson-

    #2
    Joskus olen ostanut vastaavan adapterin (tai 2 oikeasti) merkkiliikkeestä. Hinta oli pitkästi toista sataa euroa/kpl Saksassa vuonna 2006. Samanlainen maksaisi Suomessa tänään lähes 220 euroa merkkiliikkeestä. Jostain muualta voi saada alle kahden sadan.

    Sinun puhelimestasi tietysti riippuu oikean adapterin malli. Ja jos vaihdat puhelinta, niin todennäköisesti myös uusi adapteri on ostettava.

    Itse tykkään käyttää tuollaista adapteria, koska se samalla lataa puhelinta, mutta periaatteessa adapteri on turha, jos ei tarvi tuota lataustoimintoa. Bluetooth-yhteydellä auton handsfree pitäisi toimia myös ilman adapteria.

    Comment


    • #3
      onko noissa vakiona sitten bluetooth järjestelmä?? auto on saksasta tuotu niin ei oikein ole elättänyt tuota ohjekirjaa lukia ellei halua kuvia selailla:)

      Comment


        #4
        En ole täysin varma, mutta mielestäni autossasi on Bluetooth, jos siinä on ns. "matkapuhelinvalmius" (puheohjauksella tai ilman). Ainakin omasta tuollainen löytyi, sekä Bluetoothilla että puheohjauksella.

        Kokeile:
        • Laita virrat päälle (autoon & puhelimeen).
        • Etsi puhelimella Bluetooth-laitteita.
        • Auton matkapuhelinvalmius ilmoittautuu puhelimessa nimellä Audi UHF.
        • Anna "Passkey" = 1234, aikaa 30 sek.
        • Odota, että puhelimeen tulee ilmoitus onnistumisesta, tai muuten toista menettely.


        P.S. Kannattaa hankkia suomen kielinen käyttöohjekirja. Se maksaa itsensä takaisin.

        Comment


        • #5
          testailin ton puhelin homman jo ja sain yhteyden ja olin niinku pikkupoika karkkikaupassa puhelin kourassa leikkimässä:) Häirittee vaan tuo puhelin teline sitten tossa koetaulussa jos se kerta sitten on turha. ikävät reiät jää jos sen purkaa pois siittä.

          Pitäs hommata se suomenkielinen ohjekirja. ja sit joku navi cd et saa ton navin pelaan.

          Pitäs varmaan pörhöltä käydä kyseleen noita??

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Janson Näytä viesti
            Häirittee vaan tuo puhelin teline sitten tossa koetaulussa jos se kerta sitten on turha. ikävät reiät jää jos sen purkaa pois siittä.
            Älä pura. Hävität samalla puhelinvalmiuden autostasi. :)

            Eihän se turha ole. Ostat vaan sen adapterin. Sitä paitsi seuraavalla omistajalla ehkä on sopiva adapteri valmiina, jos joskus meinaat myydä auton pois.

            Pörhöltä löytyy kaikki, jos haluat ostaa kaiken kerralla. Ainakin siinä säästyy aikaa, kun ei tarvi metsästää joka palikkaa erikseen. Myös uusi navi-CD löytyy sieltä. Ohjekirjat ovat erilliset autoon & naviin & soittimeen. Itse hommasin kaikki 3 manuaalia suomen kielellä saksalaisesta Audi Centeristä, eivätkä edes veloittaneet niistä. Oli hyvää palvelua. P.S. Suomessa pitävät aika kovaa hintaa noille ohjekirjoille.

            Comment


              #7
              Älä pura. Hävität samalla puhelinvalmiuden autostasi. :)

              Eihän se turha ole. Ostat vaan sen adapterin. Sitä paitsi seuraavalla omistajalla ehkä on sopiva adapteri valmiina, jos joskus meinaat myydä auton pois.
              Ei se siitä mihinkään häviä, kun puhelinmoduli bluetoothilla on ihan muualla. Mutta vaatii uuden kekikonsolin, jotta reijät saa pois. Oon niitä kuitenkin edullisesti nähnyt myytävän ja vaihtotyö on parin tunnin homma.

              Comment


                #8
                Oletin virheellisesti, että siinä telineessä on jotain puhelinvalmiuden tarvitsemaa elektroniikkaa. Maalasin piruja seinille, mutta osittain tarkoituksella. Mielestäni on melko turhaa poistaa olemassa olevia varusteita vain sen vuoksi, että "häiritsee silmää". Tai vähintään kannattaa säästää adapterin teline sekä vanha keskikonsoli, jotta ne voi myydä auton mukana. Joku muu haluaa ehkä asentaa ne takaisin auton vaihtaessa omistajaa.

                Minulla sen telineen reikä on kojelaudassa (ks. kuva). Poistaminen on tietysti hurjasti helpompaa, jos reikä on A4:ssä keskikonsolissa, koska koko kojelaudan vaihtamiseen ei taida 2h riittää.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                  Älä pura. Hävität samalla puhelinvalmiuden autostasi. :)

                  Eihän se turha ole. Ostat vaan sen adapterin. Sitä paitsi seuraavalla omistajalla ehkä on sopiva adapteri valmiina, jos joskus meinaat myydä auton pois.

                  Pörhöltä löytyy kaikki, jos haluat ostaa kaiken kerralla. Ainakin siinä säästyy aikaa, kun ei tarvi metsästää joka palikkaa erikseen. Myös uusi navi-CD löytyy sieltä. Ohjekirjat ovat erilliset autoon & naviin & soittimeen. Itse hommasin kaikki 3 manuaalia suomen kielellä saksalaisesta Audi Centeristä, eivätkä edes veloittaneet niistä. Oli hyvää palvelua. P.S. Suomessa pitävät aika kovaa hintaa noille ohjekirjoille.
                  [COLOR="Red"]Itse hommasin kaikki 3 manuaalia suomen kielellä saksalaisesta Audi Centeristä[/COLOR]

                  ÖÖ miten??

                  Comment


                    #10
                    Ajoin sinne nopeinta reittiä, istuin varaosatiskille ja tilasin. Koti oli silloin pisteessä A, lähin Saksan merkkiliike pisteessä B. Välimatka oli 146 km eli tuosta tuli aina tuollainen mukava lauantaiajelu, kun teki mieli päästä baanalle polkemaan kaasua.

                    Comment


                    • #11
                      siis ajattelin et tilasitko? ja mistä? esim. ebay? sillä itellä kyllä vähän liikaa matkaa sinne saksaan!!

                      Comment


                        #12
                        Vissiin vastasin edellisessä viestissä. En tilannut mitään netistä vaan kävin henkilökohtaisesti kiillottamassa Saksan marmoritiskiä.

                        Foorumin osto-/myyntipalstasta voi olla jotain apua.

                        Samoin: Ebay apua?

                        Comment


                        • #13
                          joo vastasit. mie vain ajattelin et tilasitko ne kun en voinu tietää et saksassa oleilet :P

                          Comment


                            #14
                            Brysselissä asuin 2003-2008, ja silloin tuli hommattua nuo vermeet omaan muuttoautoon (tt 8n). Nykyään Espoossa kuten profiili sanoo. :)

                            Comment


                            • #15
                              Hei. Minulla on tt mk1 vuosimallia 2004. Autossa
                              on audin oma puhelin teline ja haluaisin käyttää uudempaa IPhone telinettä joka ei siis ole tätä vanhempaa mallia. Puhelin lataa hetken kun sen kytkee mutta lataus loppuu muutaman sekunnin päästä. Kun kytken ODB laitteen ja Turkin puhelin asetuksia, lataus pysyy päällä niin kauan kun ODB on siihen yhdistetty. Osaisiko joku neuvoa, miten voisin ohjelmoida puhelimen hyväksymään väärän telineen niin että se lataisi?

                              Comment

                              Working...
                              X