Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Click image for larger version  Name:	IMG_20191011_020436.jpg Views:	0 Size:	422,8 Kt ID:	1865870Ei siitä puskurin irrotuksesta ois ollu paljoo apua. Otin pesunestesäiliön ylös ja pohjamuovin alas. Alta pääsi sitten irrottaa koko Webaston. Pumpun pannan ruuvi meni poikki heti kättelyssä vaikka yritin ruuvarilla lyömällä saada sen irtoomaan ennenkuin väännän torx kannan pyöreeks. Ei se ois enää lähteny varmaan mitenkään ehjänä pois.
    Oli koko Webaston kiinnityski löysällä ja toteutettu melko ihmeellisellä tavalla. Ruuvit ja mutterit kiinnitysraudan yläpäästä melkein umpinaisen koripalkin sisässä, jonne on melkein mahdotonta päästä millään avaimella pitämään kiinni ettei pyöri ympäri. Toisen ruuvin sain löysättyä ja kiristettyä pitämällä piippuavaimella vastaan, mutta aika tiukassa kulmassa. Webaston kyljestä ja pakoputkesta irrotin ruuvit, laskin murikan pöydälle auton alle niin pääsi tarkastelemaan johtoja.

    Vesipumpun töpseli oli märkä sisältä, vaikka tiivisteen pitäs estää se. Kaikki muut liittimet oli kuivia, ettei se kosteus tullu ainakaan laitteen sisältä. Eihän se silloin toimis ollenkaan, koska tähän asti on saanu thermotestillä yhteyden ja kaikki muut osat vastaa ja toimii testatessa. Toinen napa oli hapettunu vihreeks(kupari). Kuivasin sen ja töpselin reiän useaan kertaan. Suihkutin vielä crc:tä perään, rapsuttelin hapettuman pois. Itse pumpussa oli punaisia tahroja niinku ois vuotanu jäähdytysnestettä, mutta ei ainakaan tähän asti oo nestettä hävinny. Tänään täytyy testata lähteekö pelittää, mutta arvelen että sen pumpun joutuu vielä vaihtaa. Aika vaan loppu kun koko yön ropasin.

    EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että se vesi on menny liittimeen pumpusta johtoa pitkin...ihan rikki siis. Johdin saattaa siis olla poikki jostain kohtaa ja vesi on ainaki tehny huonoo johtimelle, että koko johto pitäs vaihtaa. Uuden vesitiiviin liittimen tekeminen piirikortille voi olla hankalaa, jos samanlaisia ei löydy mistään kaupasta. Täytyy kuitenki korjata tuo ennenkuin koko Webaston piirilevy on täynnä vettä

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4874...ras-vesitiivis saiskohan tuosta modaamalla sopivan?
    Viimeksi muokannut Tdileka; 11.10.2019, 20:17.

    Comment


    • Click image for larger version  Name:	IMG_20191011_020358.jpg Views:	64 Size:	502,9 Kt ID:	1865873
      Onko joku onnistuneesti asentanu Motonetin 39,90€ kiertovesipumpun Webaston yhteyteen? Siinähän on suurempi tuotto kuin orkkiksessa. Korjauskäsikirjasta tuotto vakio n. 500L/h vs Motonet pumppu 750L/h että pitäs ainaki riittää, mutta tuleeko ongelmia virransyötön kanssa? Letkuliitoksiin kannattaa varmaan vaihtaa klemmarit, jos se ampuu kovemmalla paineella vettä. Täytyy varmaan käyttää vanhaa liitintä ja tehä uus johto vaan. Toiseen päähän Bosch liitin uudelle pumpulle
      Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2019, 22:04.

      Comment


        Ei se Motonetin pumppu painetta kehitä sen enempää. Suurin painehan siellä syntyy jäähdytysjärjestelmän paineesta.

        En jaksa uskoa, että tulisi ongelmia virransyötössä.

        Comment


          Mikä motonetin pumppu? Luulisi webaston pumpun kuitenkin olevan normi 12v kiertovesipumppu.

          Comment


          • Passattiin laitoin viime vuonna Motonetin venetarvikepumpun, ei mitään ongelmia, liitin oli erilainen ja tulo/lähtökulmat vähän erilaiset.

            Comment


              Oletteko katsoneet noista pumpuista, että meneekö niistä vesi läpi virrattomina? Eli ovatko "vapaalla".
              TT-Thermoa suunnittelen laittaa Vebaston yhteyteen jotta ei sotkisi muuta vesikiertoa ja pystyisi tarvittaessa "puhalluttamaan" lämmintä kabiiniin vähän ennen lähtöä Webastolla, kun aistisi, että vesi on jo lämmintä niin ei käynnistäisi itse vebaston polttoa.
              Ajatus olisi siis laittaa TT tuohon vebaston sisäänmenoon pyörittämään vettä vebaston läpi. Mites tuo 249-venttiili on: onko virrattomana auki päästämässä vettä koneellekkin, jos koodattu lämmittämään moottoriakin?

              Comment


                Mulla on TT-Thermo webaston letkussa ja kyllä se toimii, mutta väitän, että TT-Thermo haittaa Webastoa ja Webasto haittaa TT-Thermoa. Silti toimii, mutta ehkä kierto on vähän rajoittunutta.
                TT-Thermon takuuehdoissa tai ohjeissa oli jotenkin, että sitä ei saa käyttää moottorin käydessä. Myös Webaston kanssa käyttö varmaan on vastoin ehtoja. Anyway olen käyttänyt niitä samaan aikaan välillä ongelmitta jo muutaman vuoden.
                Viimeksi muokannut Puuhapete; 16.10.2019, 11:41.

                Comment


                • Onnistu pumpun vaihto ja lähti pakkopoltolla pöhisemään. Kellolaitteesta ei vieläkään toimi. Onkohan seki rikki?

                  Comment


                  • Tarkista kellolaitteen sulake.

                    Comment


                    • Kun irrottaa sen 1A (3 vierekkäin konetilassa) sulakkeen niin pimenee koko kellolaite. Ei kai se voi olla palanu? Kun läppärillä kattelee Webaston tilaa niin vaikuttaa siltä ettei se kello anna mitään käskyjä vaikka muuten näyttäs toimivan normaalisti. Ekana tuli mieleen, jos lämpötila rajoittaa sitä milloin lämmitin lähtee päälle tai siinä on edelleen jokin lukitus päällä. Oon tehny lukituksen poiston korjausmanuaalin ohjeen mukaan sulakkeen poistolla ja läppärin kautta poistanu vikakoodit. Eipä Thermotest valita mistään ja hyvin starttaa kun läppärillä käskee. Mietin siinä ropatessa, että onkohan sillä mahdollista testata kellolaitettaki jotenki. Siellä listassa on joitaki laitteita, kuten Telestart, mutta sehän on eri laite kuin tuo soikia kello

                      Ei se uusi vesipumppukaan heti lähteny pyörimään vaan kokeilin kääntää töpselin toisinpäin, jos olisin kytkeny piuhat väärinpäin. Sitten rupes pyörii ja käänsin pistokkeen taas ympäri ja toimi edelleen. Käsittääkseni se pitää olla oikeinpäin muuten vesi kiertää väärään suuntaan. Katoin kytkykaaviosta navat. Otin päädyn vanhasta pumpusta, kun letkut sai vähän paremmin kiinni sillä. Piti vaan laittaa kaks tiivistettä päällekkäin ettei jää vuotamaan. Pumpuissa oli oleellisesti eroa. Vanhassa pyörivä osa oli roottori kokonaan vesitilassa, uudessa se oli eristetty niin ettei vesi pääse päätyosasta pumpun sisään.
                      Noin pahan näkönen oli vanha pumppu
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20191016_151209.jpg Views:	0 Size:	124,9 Kt ID:	1866301
                      Viimeksi muokannut Tdileka; 16.10.2019, 23:13.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                        Mikä motonetin pumppu? Luulisi webaston pumpun kuitenkin olevan normi 12v kiertovesipumppu.
                        https://www.motonet.fi/fi/tuote/3867...mppu-12V-o19mm

                        Tuossa oli roottorin lavat kaarevat. Vanhassa Pierburgissa oli suorat. Luulisi lisäävän virtausta jonkin verran

                        Comment


                        • https://www.ebay.com/itm/Car-Water-P...cAAOSwcVpcGt0P

                          Mä oon käyttäny kiertovesipumppuina näitä

                          Comment


                          • Kumpi näistä ohjeista on oikein? Kumpikin pitäisi olla Thermotop C malliin ja pätevää tietoa. Englanninkielisessä korjauskäsikirjassa mainittiin, että ylikuumenemisesta johtuva lukitus ei ilmoita itsestään mitenkään. Moottorin lämpötilan pitäs olla alle 30 astetta, ennenku yrittää startata

                            Click image for larger version  Name:	Webasto häiriön kuittaus 2.jpg Views:	0 Size:	107,1 Kt ID:	1866307
                            Click image for larger version  Name:	Webasto häiriön kuittaus.jpg Views:	0 Size:	49,0 Kt ID:	1866306
                            Viimeksi muokannut Tdileka; 16.10.2019, 23:59.

                            Comment


                            • Jos tuo webasto on väylässä kiinni niin vcds:llä saat myös lukituksen pois, ei tarvi sulakkeita etsiä.

                              Comment


                              • Ei oo väylässä vaan jälkiasennus. Onkohan mahdollista että ylikuumenemissuoja jää päälle. Manuaalissa ei kerrottu miten se toimii muuta kuin että se laukeaa ja täytyy suorittaa tuo resetointi. Onko se ohjelma vai mekaaninen suoja vai jokin sähköinen piiri joka aktivoituu? Täytyy varmaan yrittää seuraavaks syöttää kellolaitteen pinniin 12V starttaako

                                Comment


                                  Siis kyllä mun mielestä Webastot menee lukkotilaan jos tarpeeksi monta kertaa käynnistys epäonnistuu. Silloin vaaditaan resetoionti.
                                  Toi ylikuumenemissuoja pitäs kyllä olla ohjelmassa. Ei siis voi jäädä päälle, jos sitä seuraava anturi ei ole hajalla. Tavallaan normi suojatila.
                                  Tuo laukeaa, jos esimkiertovesipumppu ei pelaa. Samaten kun moottori käy niin vesi lämpeää yli rajan ja webasto tavallaan sammuttaa ittensä valmiustilaan. Kun vesi taas jäähtyy niin yrittää taas käynnistyä.

                                  Mulla on Thermotop-C:ssä myös rele sulakkeitten yhteydessä, mutta se taitaa olla sisäpuhallinta varten.

                                  Jälkiasenteisessa on se keltanen johto johon saa Webaston diagnostiikan kiinni. Se kertoo kaiken mitä tarttee tietää. Tietysti pitää se piuha hankkia ensin jos sitä ei ole. Mun oma tuli jostain Liettuasta parissa päivässä.
                                  Pitäis yhdessä autossa tutkia onko sillä joku vaiva kans, saattaa sammuttaa ittensä välillä. Pumppun vaihdoin vuosi-pari sitten tarvikkeeseen. No on se pöhissyt muuten ongelmitta jo 12 vuotta meillä tosi aktiivisessa käytössä, että voi siellä hehku tai palopesäkin jo kaivata jotain.
                                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.10.2019, 14:47.

                                  Comment


                                  • Kellossa oli vika. Otin irti ja yhdistin sen takaa löytyvistä johdoista 12V ja lämmittimen herätteen niin johan heräs. Otin auki kellon ja vaikutti siltä että piirilevy ei ois ollu kunnolla paikallaan, mutta eipä tuossa paljon korjattavaa ole, jos se ei toimi. Jostaki käytetty hankittava

                                    Comment


                                    • Ei ollukkaan kellossa vikaa vaan joku oli joskus tökänny sen 1533 kellon siihen varmaan 1530:n tilalle eikä ollu katsonu johtoja sen tarkemmin. Siinä nastassa missä ois pitäny olla +12V, oliki kellolta W-bus heräte ja sehän ei tuon vanhan TT-C:n kanssa toimi. Nyt on kunnossa lämmitin

                                      Comment


                                      • Itellä a4 b8 -09 ja viime lopputalvesta lakkas webasto toimimasta. En sillon jaksanu juuri tutkia ku ei enää tarvinu webastoa käytellä. Nyt alkanu tutkiskelemaan ja kaverilla lukulaite joka näyttää että ei sais ollenkaan jännitettä webasto. Eli yksinkertaisin vika ois sulake? Nyt on 3päivää ettiny Sulaketta kaikkialta. Ei näy webaston juuressa ja siitä lähtee johot nippuna valojen kans niin ei pysty niitäkään seuraamaan. Eikä sulakebokseistkaan ainakaan omasta mielestä löyy oikeaa. Oisko mitään vinkkejä mistä ettiä, tai mietinkö ihan väärää asiaa ja vienkö vaan huoltoon? Tehasasennettu webasto siis kyseessä.

                                        Comment


                                          Olisi tällaista pientä ongelmaa a6c6 tehdas webastossa. Eli lämpötila anturi ei toimi ja nyt ei lähde enään edes lukosta poijes. Anturi näyttäö 148°c kokoajan. Elikkäs, ilmeisesti tuo lämpötila anturi olisi tuosta yksiköstä vaihdettavissa? Kuinkas tuolle pystyisi suorittamaan pakkopolton?
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Mikähän webastossa on kun avaimessa kello pyörii, mutta naksutus ei kuulu eikä auto lämpene.

                                            Comment


                                              Vaikea tollasella vikaselostuksella on mitään sanoa. Vikakoodeja Webastotkin tarjoaa, että sieltä aloittaa. Orggis webastot kertoo juttuja VCDS:n kautta, jälkiasenteiset oman Webaston diagnostiikka softan ja piuhan avulla.

                                              Comment


                                              • ittnah Ei auta kuin ottaa lämmitin auki. Mittaa yleismittarilla lämpötila-anturin vastusarvo. Jos näyttää nollaa, niin anturi on sökö. Jos vastusarvo näyttää jotain järjellisiä vastuksia, niin sitten Webaston ohjainkortti sökönä.
                                                Ohjainkortin korjaus on halvempaa kuin uuden ostaminen.

                                                Comment


                                                • Saisko vinkkejä mikä vaivaa jälkiasennettua webastoa Thermo Top E .Ei käynnisty ollenkaan ja vikakoodeja ei voitu lukea huollossa koska webastoon ei tule kuulemma virtaa. Sulakkeiden läpi tuli kuitenkin virta. Kaukosäätimestä kun painaa päälle niin näyttää niinku vastaanottais signaalin ja lähtee vilkuttaan punaista valoa eli kelaamaan asetettua 30min lämmitysaikaa.

                                                  Comment


                                                  • Osaako joku sanoa sanoa suoraan onko kyse rikkinäisestä ohjainkortista kun huollossa eivät pystyneet lukemaan jälkiasenteisesta webastosta Thermo Top E 4.2kW vikakoodeja koska webaan ei tule virtaa, kuulemma sulakkeiden läpi tulee. Vai voisko olla vaan liittimet hapettuneet tai piuhoissa kosketushäikkää. MTM-huollosta sais uuden kortin 219ekuun jolla sais muutettua lämmittimen myös 4.2kW -> 5kW kellään kokemusta näistä tarvikekorteista
                                                    Audi A4 B8 -08 2.0 TDi
                                                    Viimeksi muokannut Samblo; 24.11.2019, 17:02.

                                                    Comment


                                                      Jonkunverran noiden ohjaimia kolvaillut, niissä on kyllä vikoja, jotka voi noinkin oireilla.

                                                      Comment


                                                      • Tarvikekortti toimii. OEM webastoon sitten onkin hankalampi homma. CAN ohjauksen ja vikakoodien luvun auton testerillä ym. voi unohtaa. Omasta autosta OEM webaston ohjainkortin käytin elektroniikkahuollossa kolvauttamassa.

                                                        Comment


                                                        • Joo no sitte se on lyötävä ohjainkorttia tilaukseen ja alettava varata aikaa huoltoo, ite ei jaksa alkaa purkaan ja puljaan auton kans ku oo oikein paikkaa ja vehkeitä ja eipä luulis liikkeelle olevan paria tuntia pitempi homma kattoo piuhat ja vaihtaa kortti jos siinä vika.

                                                          Comment


                                                            Nostetaas ''kissa pöydälle kun alkaa neuvot ja niksit loppumaan itseltä.
                                                            Eli kyseessä Vw Touareg 3.0Tdi -08 ja tehdasasenteinen thermotop C ( Sama vissiin kun q7 )
                                                            Vikakoodiksi antaa Dosing/metering pump short to ground.
                                                            Tämä koodi ilmenee käynnistysyrityksen jälkeen, eli perus toiminnot lähtevät käyntiin, ja kun on pumpun vuoro toimia, niin se pumppaa 6kertaa ja tämän jälkeen tulee vikakoodi ja webasto aloittaa sammutustoimenpiteet.
                                                            Ymmärtääkseni tuon kuudennen pumppauksen jälkeen pumpun tahti pitäisi kiihtyä eli virransaanti kasvaa ja maadoitus ei enää riitäkkään.

                                                            Liittimet sekä johdot käyty läpi kortilta asti ettei niissä ole vikaa, on taivuteltu ja väännelty mutta ei vaikutusta mittaustuloksiin. Korttikin on kertaalleen käynyt korjaamolla ja palannut ''ehjänä takaisin.
                                                            Vaihdoin uuden siirtopumpunkin, kun vika ei korjaantunut kortinhuollolla ja johtojen/liittimien herkistelyllä.
                                                            Seuraavaksi lähetän kortin takaisin testipenkkiin, ja saavat katsoa että se on varmasti edelleen ehjä.

                                                            Mihin/miten tuo tehdasasenteinen webasto on maadoitettu? Ja olisiko arvon raadilla ideoita tai neuvoja ongelman suhteen?

                                                            Comment


                                                            • Eli webasto ei ota toimiakseen. Valittaa pumppuvikaa mutta pumppu lähtee käyntiin ja nakuttaa 3-6krt. Kortti on käynyt iisalmessa mtm huollolla korjuussa jo kahteen kertaan, ekalla kerralla oli vikaa toisella ei mitään. Kaiken näköistä nyt koitettu mutta ei niin millään. Miten jos vetää suoraan pumpulle piuhat, onnistuuko. Tätä kysen sen vuoksi kun ei ole varmuuta mihin ne siitä webastolta menevät eikä viitsisi puolta autoa purkaa. Akun jännite on turvattu ylläpitolaturilla ja akku on uusi. Ilmat viilenee ja sydäntä kylmää starttailla tota .

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X