UrS4:ssa kojetaulun (jälkiasennettu) jännitemittari on alkanut näyttää oudon alhaisia jännitelukemia. Ennen se on näyttänyt 14 Volttia ja yli, pakkasilla heti käynnistyksen jälkeen jopa yli 15V lukemia. Nyt mittari on tipahtanut 13V lukemiin. Latausjännite laturilla on saman suurinpiirtein 14V mitä se on ennenkin ollut, yksi voltti vaan katoaa nyt oudosti akun ja sulaketaulun välille, mitä ei ole ennen tapahtunut.
Mittaustuloksia:
Laturilla 14.16V
Apuvirranantotapilla (tulipellin yläpuolella) 14.14V
Akulla (takapenkin alla) 14.04V
Akun miinusnavasta maihin 15mV
Kojetaulun volttimittarissa 13.0V (tarkistin myös toisella mittarilla että volttimittari näyttää oikein)
Sulaketaulun sulakkeilla (kojelaudan päädyssä) 13.00V +- 0.05V (niillä joille jännite tulee)
Kellään ollut tällaista samanlaista vikaa? Ei se nyt mielestäni noin kuulu olla että yhtäkkiä alkaa voltti jännitettä katoamaan jonnekkin. Onko tuolla akku-sulaketaulu välillä joku liitos joka voisi esim hapettua? Olikos näissä joku kuormantiputusrele, ettei kaikki virta mene virtalukon kautta? Aiheuttaako sen rikki meneminen jotain tällaista?
Mittaustuloksia:
Laturilla 14.16V
Apuvirranantotapilla (tulipellin yläpuolella) 14.14V
Akulla (takapenkin alla) 14.04V
Akun miinusnavasta maihin 15mV
Kojetaulun volttimittarissa 13.0V (tarkistin myös toisella mittarilla että volttimittari näyttää oikein)
Sulaketaulun sulakkeilla (kojelaudan päädyssä) 13.00V +- 0.05V (niillä joille jännite tulee)
Kellään ollut tällaista samanlaista vikaa? Ei se nyt mielestäni noin kuulu olla että yhtäkkiä alkaa voltti jännitettä katoamaan jonnekkin. Onko tuolla akku-sulaketaulu välillä joku liitos joka voisi esim hapettua? Olikos näissä joku kuormantiputusrele, ettei kaikki virta mene virtalukon kautta? Aiheuttaako sen rikki meneminen jotain tällaista?
Comment