Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5, ECU rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5, ECU rikki?

    Audi sammui muutama ilta sitten kesken ajon, eikä enää käynnisty. Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa. VCDS:llä ei saa yhteyttä moottorinohjaukseen, vaikka muihin kontrollereihin kyllä pääsee käsiksi. Lastun juotokset amalin tsekkasi ja toimivaa bensapumpun relettä kokeiltu, mutta ei auttanut. Joten onko ECU nyt sitten kuollut vai mitä ehdottaisitte, että kannattaisi kokeilla? Olisiko jollakulla lainata ECU:a, jotta voisi kokeilla, että onko vika siinä vai jossain muualla?

    Hjälp!

    #2
    Jos se "lastu" meni vaan pimeäksi ? Ei muuta kuin polttaa tiedot uudelle, jos ne on jossain tallessa ?

    Mulla meni ABT lastu pimeäksi joskus, hyyty kesken ajon. Laittoivat uuden.

    Comment


      #3
      Eikös sulla ollut 551D boksi? Tuu käymään, niin käräytetään sekin. :D

      Hmm, mahtaiskohan Akilla olla tallella vielä meikäläisen softa? Varmaan kohta kertoo, kunhan pääsee täältä perämetsästä ihmisten ilmoille.

      Comment


      • #4
        Hae netistä orkkissofta ja pistä ecuun. Siinähän se homma sitten selvenee. Tosin riittäähän sen pelkän softan lukeminen paljastamaan, onko sitä yhteyttä vai ei.

        Comment


          #5
          Onkos siinä se salauskanta? Kannattaa kokeilla uudelleentinausta.

          Jos ECU ei vastaa VCDS:lle niin pimeä se on.

          Comment


            #6
            Katoin juotokset läpi ja oli kunnossa, varmuuden vuoksi tinasin kuitenkin uudestaan, ei vaikutusta.
            Salauskanta on.
            Mulla ei ole tuon boksin softaa, tuli siirrettyä se koko lastu Viperin lainaECUsta suoraan tuohon lukematta sitä.

            Toki vois yritää lukea sen lastun.

            Kiinnostais kokeilla sitä ECUa pöydällä, mutta ennen ens vuotta ei oo aikaa opiskella. Onko jollain suoraan ohjeita mihin tarttee jännitteet ja mitä ECU käyttää herätteenä.
            Tällä voisin rajata vian ECUun/johonkin ulkopuoliseen.

            Comment


              #7
              Tuossapa hyvä ohje: http://www.nefariousmotorsports.com/...Bench_Flashing

              "ME7 boot mode" -hakusanat auttavat Googlessa. Muistipiirin yksi jalka pitää maadoittaa että pääsee boot-modeen, pinni 24.

              http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post3465984
              Viimeksi muokannut okkim; 16.12.2012, 21:53.

              Comment


                #8
                Hyvä, just tommosta kytkentää olin hakemassa.

                Comment


                  #9
                  Juu kannataa yrittää lukea lastu vaikka lastu irrallaan, jos kirjoitin löytyy ? Ei ota yhteyksiä ecuun jos bittikin on vinossa siellä.

                  Mulla on tarvittaessa ylimääräinen chippi, jos haluaa kokeilla vaihtaa sen. Siinä perus Rs6 ahtimien softa mutta käynnistynee silläkin.

                  Comment


                    #10
                    Vian rajaamiseksi riittää, että saa VCDS yhteyden. Ei tartte edes käynnistyä. Nyt on totaalisen pimeä.

                    Comment


                      #11
                      Mulla on itseasiassa ässän ECU pyörimässä pajalla, sitä saa tarpen tullen lainata.

                      Comment


                        #12
                        Otahan sitten mukaan ja Jannelle testiin, kun melkeen naapureita ootte, niin tietää, että onko vika ECUn sisäinen vai jääkö sähkö ulkopuolelle.

                        Comment


                          #13
                          Loistavaa! Mikko piipahtaa tänään meikäläisen nurkilla, jos vaan kerkeää, niin päästään kokeilemaan. Kiitos kaikille!

                          Comment


                            #14
                            ECU varmistui vikakohteeksi. Mikko J:n boksilla yhteys rupesi toimimaan. Se onko vika lastussa vai jossain muualla boksissa selvinnee myös myöhemmin ja kerrotaan siitä sitten, kun on kerrottavaa. :)

                            Hatunnosto, syvä kumarrus ja iso kiitos avusta!

                            Comment


                              #15
                              Tänään ajaessa nykäisy ja hetkellinen moottorin sammuminen ja ABS sekä ESP valo loimottaa mittaristossa. Vikakoodi:

                              18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
                              P1850 - 35-10 - - - Intermittent

                              Tämä samainen koodi tuli, kun ECU meni rikki, joten olisiko tämä myös syyllinen ECU:n rikkoutumiseen? Akun kaapelit ja paisarin alla olevan maapisteen tsekkasin ja olivat ok. Olisiko muita kohteita, mitä katsoa?

                              Tulee ihan uudenlaista jännitystä elämään, kun ei tiedä koska matka katkeaa. :D

                              Comment


                                #16
                                Yksi maadoituspiste on apukuskin välijäähdyttimen takana, mutta tuskin johtuu siitä.

                                Comment


                                  #17
                                  Itsellä tehnyt muutaman kerran tuota ajossa nopeaa sammumista mittariston vikavalojen kera ja heti perään käyntiin eli todella nopea pätkäsy.

                                  Syynä ollut lastun huono kiinnitys pikaliittimeen, pätkäsyt aina loppuneet kun irrottanut/kiinnittänyt lastun uudelleen. Tämä siis softausvaiheessa, kun lastua tuli irroteltua usein.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvinkin mahdollista.
                                    Rich halus sen Jannen orkkis ECUn tutkittavaks, niin ei päästy testailemaan vanhaa ECUa toisella salauskannalla ja chipillä. Oiskohan niin huono tuurikin, että tuossa Richin lainaecussakin on kontaktihäikkää.

                                    Jotain tällaista silloin ounastelinkin, kun näihin softaushommiin tutustuin. Töissäkin suurimmat ongelmat liittyy huonoihin kontakteihin, niin ei olis mitenkään ihmeellistä että autossa kannalla olevan chipin liitoksessa olisi ongelmaa tärinässä kuumassa ja kylmässä. Oikeanlainen kontaktispray vois ehkäistä ongelmia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Muistatko vayne antoiko vikakoodia? Rich laittanut sinetit tohon lainaecuun, joten ei kehtaa sorkkia ilman lupaa... :D

                                      Comment


                                        #20
                                        En lukenut koodeja logiajot ja softa vaihtoon rumbassa, nollaantuvat siinä aina samalla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Yksi maadoituspiste on apukuskin välijäähdyttimen takana, mutta tuskin johtuu siitä.
                                          Tuo kannattanee kuitenkin vilkaista, eikös tähän yksilöön asennettu isommat jäähyt ?

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä vaan, samainen yksilö. :) Onko se maapiste pelkääjän puolen runkopalkin alla, niinkuin nopea googletus kertoo? Tosin samaisessa topicissa mainitaan, että olisi vain 2001.5 malleissa. Pääseekö siihen käsiksi ilman monttua/nosturia?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä se siellä on. Pääsee käsiksi, mutta pohjapanssari pitää olla pois.

                                              Comment


                                                #24
                                                Nosturi vapaa huomenna illalla mikäli tarvetta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ho-ho-ho, Houston we have a problem. ECU nro 2 antautui eilen illalla joko sammuttaessa tai startatessa. Joka tapauksessa auto seisoo nyt mutsin pihassa ja yhteyttä ECU:n ei saa VCDS:llä. Voinemme siis olettaa, että ECU:n ulkopuolella on jossain häikkää, mutta mistähän hitosta sitä nyt sitten lähtisi etsimään? Maapisteistä on tsekattu paisarin alla ja runkopalkissa oleva (kiitos TDIq!).

                                                  Richin diagnoosia boksista saataneen odotella ensi vuoden puolelle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Yks taitaa olla myös pyttyjen välissä takana metallisessa vesiputkessa? Samalla kannattaa sitä johtopakkaa nostella sieltä takaa että näkee mahdolliset rispaantumiset tai palamiset. Sopivat oikarit voi käräyttää kenties myös ecun.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ok, kiitos vinkistä! Tarkistetaan se seuraavaksi, kunhan taas auton luoksi pääsee.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        ECU:ssa nro 1 siis pelkästään salauskanta rikki, kertoili Rich. Rikkoutumisen syy vielä tuntematon.

                                                        Edit: ECU nro 2:ssa ei ollut salauskantaa, joten oisko siitä sitten mennyt lastu. Se selviää, kunhan toimitan Richille boksin.
                                                        Viimeksi muokannut janhe; 30.12.2012, 21:24.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jokohan sitä uskaltaisi päivittää tätäkin threadia? Rupeaa sellaiset 700km olemaan takana ilman oireita. Syy rikkoutumiselle yhä tuntematon ja osia vaihtui ihan varmuuden vuoksi, joka tekee diagnoosista vielä vähän vaikeampaa. Maapisteet käyty läpi, laturi vaihdettu kuin myös virtalukon pohja. Johtosarjaa/liittimiä tutkittu näkyviltä osin löytämättä mitään ilmeistä. Kylmä rinki perseen alla rupeaa lauhtumaan kilometri kilometriltä. :D

                                                          Kiitos Teille, jotka olette täällä jakaneet vinkkejä ja erityisesti niille, jotka pyyteettömästi uhrasivat aikaansa auttamalla "hädän" hetkellä. :)
                                                          Viimeksi muokannut janhe; 18.4.2013, 19:56.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täällä olisi samanlaista vikaa, eli moottoriin ei saa yhteyttä vagcomilla. ABS kohdasta antoi koodin 18258.

                                                            Autoa käytetty ja sammutettu ihan avaimesta, seuraavana iltana ei lähtenyt enää käyntiin. Sulakkeet ja maadoitukset katsottu. Ideoita?

                                                            Olisiko jollain etelä-karjalasta lainata ecua testaukseen, saako edes yhteyttä moottoriin vagcomilla. Tai vaihtoehtoisesti kokeilisiko joku tuota 551D boksiani. Saisi pois suljettua mahdollisen boksivian.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X