Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 / A5 8T koodausvinkkejä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kun avaat oven ja painat oikeen viiksen Reset-nappia, pitäs lopettaa piippaus. Itsellä ainakin toimi A5 8Tssä.
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.12.2018, 01:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


    • Toimiihan se, mutta olisi silti hauska jos sen saisi kokonaan pois. Jos vaikka joudut nousemaan autosta jonkun syyn takia ja poika nukkuu takapenkillä, niin onhan se piipitys ihan helvetin syvältä. Kerran pari se kuitenkin piippaa väkisin, vaikka kuinka takoisi sitä reset-nappia samalla.

      Comment


      • Eberi lämmittämään moottoria myös.
        Koodaus ei ainakaan ole mikään amerikantemppu, onnistuu helposti jos on joskus VCDS:ää käyttänyt:
        https://www.stemei.de/pages/coding/a...orwaermung.php
        Jep se oli helppo homma tosiaan bit3 täppä pois ja hyvin toimii.
        Kiitos tämä oli kyllä hyvä. Kyselin tätä siis aiemmin.

        Comment


        • Coming home lights koodaus ?

          Onnistuuko saattovalojen koodaus kun autossa (a5 coupé 2008) ei ole autom valoja vaan perusmallin

          Comment


          • Minulla on lisävaloissa referenssiä vähän liikaa katsastukseen. Osaako kukaan neuvoa miten saan omat pitkät ohjelmoitua sammuksiin kun kytkee viiksestä pitkät päälle?

            Comment


            • Vähän epäilyttää, mahtaako tuo olla ollenkaan mahdollista näissä malleissa. Ehkä jotenkin kikkailemalla, esim ruksi pois jostain "xenon shutter" kohdasta, jos autossa bi-xenonit.

              Mistä se heräte lisävaloille on otettu, jos umpiolle menevästä johdosta napattu niin ne lisäpitkäthän lopettaa sitten samalla myös toiminnan?

              Comment


              • Heräte on umpion piuhasta. Voi olla haastava homma.

                Comment


                • Sellaista kyselisin kun ei löytyny oikei tietoo ja kerran tämänkin keskustelun lukeneena en huomannu että pystyykö a4 b8 audiin ohjelmoimaan vilkkuja "juokseviks" tavallisen välkkymisen sijaan?

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Saksanseisoja Näytä viesti
                    Heräte on umpion piuhasta.
                    Niin, eli jos omat pitkät saakin jollain koodauksella sammumaan, niin samalla sammuu myös lisäpitkät. Ei taida oikein onnistua toivottu lopputulos.

                    Comment


                    • Käytännössä auton oma xenon pitäisi varmaankin saada sammumaan kun pitkät vetää päälle. Heräte on kaihtimen ohjaus eli kaihdin nousee kun pitkät vedetään päälle.

                      Comment


                      • Varmaankin ainoa vaihtoehto on katkaista kaihtimen solenoidille menevä piuha. Tuolloin lisävalojen rele toiminee yhä, mutta kaihdin ei siirry sivuun.

                        Tuo saattaisi jopa onnistua umpiota avaamatta.

                        ***

                        Ja mitä tulee tuohon vilkkujen ”juoksemiseen”, niin taka(ledi)vilkut saa sellaisella lisäboksilla ”juoksemaan” kahdessa osassa, mutta se on kaukana siitä, miten ne juoksevat uudemmissa korimalleissa.

                        Comment


                        • Miksi et vaan ota niitä pois käytöstä katsastuksen ajaksi?

                          Comment


                          • Valot on pultattu etupalkkiin niin tympeä venkslata niitä edes taas. Vaan eipä katsastusmiestä näyttänyt valot kiinnostavan kun ei niiden lukuja alkanut syynäämään.

                            Comment


                              Koodailin autoa (2013 A4 1.8tfsi Q) ja yritin saada aikaan takalasinpyyhkijän automaatiipyyhkäisyn pois päältä. Täältä löytyi hyvät ohjeet, mutta jostakin syystä VAGCOM ei anna eikä kysy Security Access koodia... tämä taas johtaa siihen että kun syötän Kanava 19 ja napautan 'lue', niin saan vaan virheilmoituksia. Osaisitteko auttaa miksi en saa security access koodia?
                              Muut ohjelmoinnit meni ihan hyvin - mm. Voice Control puhuu nyt englantia :)

                              Comment


                              • VCDS:stä puuttuu ko. modulin label-tiedosto, mistä syystä ohjelma ei tiedä, mitä koodia tarjota.

                                Security koodiksi voisi kokeilla: 20113. Ja automaattisesti VCDS:ssähän tuota ei kysy, vaan "Security Access" pitää ensiksi itse valita sieltä oikeasta reunasta. Ja jos sen jälkeen koodi menee oikein, niin security accessin takana olevat toiminnot toimivat normaalisti.

                                Comment


                                  Upeeta, kiitos vilho avusta. Nyt sain ohjelmoitua tuon takalasin pyyhkijän automaatti toiminnon pois mainitsemallasi Security koodilla :)

                                  Comment


                                  • Mikähän mulla menee TPMS asetuksissa huonosti kun viimeisessä vaiheessa valittaa
                                    Coding rejected
                                    Error 31: Request out of range

                                    Comment


                                    • Lukaise ajatuksella tämä. On hyvin suuri mahdollisuus sille, että sinun autosi ABS-pumppu ei tue lainkaan TPMS:ää (ja Auto hill-holdia).

                                      Comment


                                      • Voisiko joku pre-fl B8:n omistaja jolla on ADS tehtaan jäljiltä asennettuna tarkistaa että onko ADS aktivoitu myös ABS ohjainyksikön alta.

                                        Itsellä on jälkiasennettu versio ja ärsyttää alla oleva vikakoodi. Minulla on siis myös alkuperäiset napit asennettuna joten ei niiden puutteesta tule tuo ilmoitus.
                                        Ajoittain napit eivät aina toimi vaan menevät johonkin jumitilaan (tai jäävät odottamaan vastausta joltakin komponentilta). Hetken päästä toimivat taas normaalisti.
                                        Kaikki ohjelmoinnit on tehty AudiEnthusiastsin ohjeen mukaan.

                                        Ja samalla voisi tietysti tarkistaa että Central Electrin alla ei ole mitään lisä ADS modulia, siis vastaavia kuten valoisuus- tai sadeanturi

                                        03207 - Charisma Switch Module
                                        004 - No Signal/Communication - Intermittent
                                        Freeze Frame:
                                        Fault Status: 00100100
                                        Fault Priority: 3
                                        Fault Frequency: 1
                                        Reset counter: 7

                                        Comment


                                        • Melkein ennemmin veikkaisin vikaa nappien päästä. Eli ovathan liitokset ja johdot kunnossa, eikä esim. hapettumia liitännöissä?

                                          Koska siihenhän tuo vikakoodi viittaa, että näppäimiin ei saada yhteyttä. Itsellä tuo on koko ajan päällä, kun ei ole lainkaan näppäimiä, mutta sinulla ”intermittent”. Koodauksista johtuvat ongelmat esiintyisivät todennäköisesti jollain muulla vikakoodilla, eivätkä ne olisi on/off.

                                          Comment


                                          • Voisiko joku nuo koodaukset nyt kuitenkin tarkistaa mikäli ADS löytyy tehdasversiona.

                                            Uudet napit maksaa sen verran että en nyt ensimmäisenä niitä tilaa.

                                            Pitää purkaa tuo ja katsoa liitännät kunhan ilmat lämpenee.
                                            Osat on käytettynä ostettu täältä joten onhan nappi vikakin mahdollinen.
                                            Kahtoo sit jos koko nappipaketin sais purettua.

                                            Comment


                                            • A4 B8 MMI 3G Bluetooth handsfree

                                              Tuli tuossa auto vaihdettua. Myynti- ilmoituksen mukaan autossa piti olla bl-hf mutta eipähän ollutkaan...
                                              Tässä aikani tutkisteltua asiaa niin törmäsin alla olevaan ohjeeseen. Touhuilin tuon mukaisesti ja homma toimii. Youtubessa näkyy olevan videokin hommasta.

                                              *) for activation of my bluetooth / handfree . IT works perfect , i can now use my phone true my mmi .

                                              -Open green menu
                                              -Go to diagnose*
                                              - settings
                                              - tel settings misc
                                              Change (no wlan/no nad/ no bt/no hfp) to
                                              (No wlan/ no nad/ bt/hfp ) 4/16
                                              - microphones : change the microphone to “microphone 4 connected 5/6”*

                                              -Reset mmi*

                                              - open obdeleven control unit 5F infotainment*
                                              - adaptation*
                                              - Channel 17*
                                              - change value 0 to 1*

                                              Now you can connect your phone etc

                                              https://youtu.be/TV1eyGZJu2E
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 18.4.2019, 16:39. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                              Comment


                                              • No mutta sittenhän se myynti-ilmoitus ei valehdellut yhtään ;)

                                                B8:iin löytyy sitten muutenkin todella paljon ohjeita erinäisten asioiden retrofittaukseen. Esim. Audienthusiasts-sivua lukiessa saattaa nälkä kasvaa.

                                                Comment


                                                  Auttakaapa hölmöä. Yritin koodailla A5 ambient sisävalojuttuja ja aktivoin hidden menun. Sisävalojen osalta homma meni puihin. Valikko ilmestyi kyllä, mutta siellä lukee vain currently not available. Mistähän tämä voisi johtua? Tämän jälkeen myöskään hidden menuun ei ole päässyt vaikka on aktivoituna. Tulikohan tehtyä jotain peruuttamatonta?

                                                  Edit, hidden menuun pääsemättömyyden syy olikin väärässä järjestyksessä tehty painallus.
                                                  Viimeksi muokannut Jyppe; 3.5.2019, 20:57.

                                                  Comment


                                                  • Audi B8 Takavalot Halogen-PreFl led koodaus

                                                    Autoon asennettu alkuperäiset prefacelift ledi takavalot vanhojen halogeeni valojen tilalle. Johtosarjat muutettu alkuperäisien led valojen virtapiirikaavion mukaan.
                                                    Nyt ennen koodauksia perus valot (ledit) palavat normaalisti, uloimpien umpioiden jarruvalot toimivat. Vilkku on ilmeisesti ameriikan mallia ja vilkkuu ledien keskellä ja sumuvalo palaa kokoajan.

                                                    Onko kenelläkään arvoja jonka mukaan koodata valot? Googlella löytyy käytännössä ainoastaan prefl sedan tai fl avant retrofit koodauksia.

                                                    Audi B8 Avant 2009

                                                    Comment


                                                    • Tuli omaan 2009 B8 Avantiin muutettua takavalot hehkulampuista FL-ledeihin. Käytössä Kufatecin johtosarja-adapterit, joissa yhdistetään ulommasta ja sisemmästä takavalosta vilkkujohtimet, samoin todennäköisesti myös ulomman ja sisemmän takavalon jarruvalot toimivat saman outputin alta. Virallisesti vanha ohjainyksikkö ei ilmeisesti LED valoja tue, joten sen vuoksi myös Kufatec on päätynyt yhdistämään toimintoja. Todennäköisesti siis vanhalla ohjainlaitteella ei ole riittävästi output-lähtöjä tukemaan suoraan uusia takavaloja, kun niissä on useampi toiminto. Vielä kun olisi käsillä Elsasta kytkentäkaaviot takavaloille, niin voisi suoraan katsoa mitä outputia mikäkin adaptaatiokanava suoraan ohjaa.

                                                      Liitteenä oman auton toteutuneet muutokset ohjainyksikön 46 alta ja muutama tiedosto mistä ainakin itselle oli hyötyä toteutuksessa. Itsellä lisäksi muutamaa muuta kanavaa tuli muutettua, mutta ainakaan vielä en voi todistaa niiden hyödyllisyyttä/tarpeellisuutta, joten jätetään ne toistaiseksi pois. Muutenkin touhuaminen auton kimpussa ja VCDSn kanssa omalla vastuulla
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut teuska; 10.5.2019, 00:49.

                                                      Comment


                                                      • Osaisko joku auttaa kun vaihdoin tuon kulkupelin malliin A5 2.0tfsi 2014 ja siinä ei ole automaattista käsijarrua tai sitten se on otettu pois päältä. Eli kun auton sammutta käsijarru menee automaattisesti päälle. Entiset autoni oli Q5 ja A6 ja niissä oli tuo toiminnassa. Omistan vcds:n mutta noita jarruja en ole ennen koodaillut.

                                                        Comment


                                                          Onnistuisiko tällä? Mikäli auto siis automaatti.

                                                          15. Enable auto handbrake when shift into P
                                                          [Select]
                                                          [53 - Parking Brake]
                                                          [Security Access - 16]
                                                          Code displayed to me was - 78713
                                                          [Adaption - 10]
                                                          [Select]
                                                          "Shift P to EPB"
                                                          Set to Activated
                                                          [Do It!]

                                                          Comment


                                                          • Moi,

                                                            tuli tuollainen A4 vm. 2013 (Facelift) hankittua, ja olisikin kysymys ajovaloautomatiikasta ja vcds koodailusta. Itselläni ei ole siis ajovaloautomatiikkaa, mutta peilin sisältä löytyi kyllä anturi ja johdot. Nettia tutkiessa jossain sanotaan tuon kyseisen anturin olevan vain "kosteusanturi", jossain sanotaan että olisi sade/valoisuusanturi. Osaako joku kertoa tuohon faktaa?

                                                            Jos haluaisin nyt saada automatiikan ajovaloihin, mitä muuta tarvitsee hankkia kuin tuo valokytkin jossa on automatiikka asento? Osaako joku kertoa selkeitä ohjeita mitä pitäisi lisäksi tehdä, kuin tuo anturi ja kytkin olla? VCDS:llä varmaan pitää koodailla, mutta tarvitseeko jotain piuhoja vielä lisää vedellä? Tai missä pitäis olla piuhoja vedettynä, jotta voisi tarkistaa meneekö ne jo oikein.

                                                            Jollain ulkomaisella foorumilla oli juttua että ohjainlaitteen pitää olla yhteensopiva jotta automatiikan saa toimimaan, pitää paikkansa?

                                                            Click image for larger version

Name:	Anturi.jpg
Views:	11570
Size:	65,5 Kt
ID:	1863368Click image for larger version

Name:	peili.jpg
Views:	11448
Size:	140,7 Kt
ID:	1863369

                                                            Comment


                                                            • En aivan 100 % varma ole näistä (korjatkaa joku, jos olen väärässä), mutta uskallan väittää, että jotakuinkin näin tämä menee:

                                                              B8-alustaisissa autoissa kaukovaloautomatiikka on voitu toteuttaa kahdella tavalla:
                                                              1) jos autossa on lane keep assist kameroineen, niin silloin myös kaukovaloassistentti hyödyntää tuota kameraa
                                                              2) Jos autossa ei ole tuota, mutta valokytkimestä löytyy "AUTO", niin silloin kaukovaloautomatiikka hyödyntää taustapeilistä löytyvää sade-/valoisuustunnistinta (eikä interwebzin mukaan ole aivan niin hyvä kuin 1-vaihtoehto, joskin kuitenkin toimiva).

                                                              Kummassakin tapauksessa autosta pitää löytyä high-tasoinen CAN-väylän ohjauslaite. Jos kommentoit tähän alle omasta autostasi löytyvän osanumeron tuolle, niin voin tarkistaa, onko se high vai low. Ja ota myös kuva tuulilasin ulkopuolelta tuosta peilin kohdalta, jotta nähdään, että mikä anturi sinulla siellä on. CAN-ohjainlaitteen osanumero löytyy VCDS-skannauksesta ja jos oikein haluaa etsiskellä, niin hanskalokeron irroittamalla pääsee itse ohjauslaitteeseen käsiksi ja senkin kyljestä tuon osanumeron näkee. Mutta mutta... jos autossa ei ole ACC:tä ja/tai lane keep assistia, niin olen aika varma, että autossa on vain low-tasoinen laite.

                                                              Jos CAN-ohjainlaite kuitenkin on high-tasoinen, niin 2-tapauksessa riittää parikaapelijohdotuksen (tsekkaa Kufatec) vetäminen peililtä väylälle (käytännössä tuonne hansikaslokeron seutuville). Ja 1-vaihtoehdossa voisin kuvitella, että homma toimii pelkästään koodaamalla, koska lane keep assist on jo väylässä kiinni (siis mikäli jostain ihmeen syystä autossa olisi jo high-väylälaite, mutta ei kaukovaloautomatiikkaa).

                                                              Ja sivukommenttina, että autossa voi olla low-tasoinen CAN-ohjainlaite myös tuon tavallisen valoisuustunnistimeen perustuvan ajovaloautomatiikan kanssa. Minulla oli näin. Vaihdoin omaani high-tasoisen CAN-ohjainlaitteen ACC:n retrofittauksen yhteydessä, mutta en ole vaivautunut vetämään tuota kaukovaloautomatiikan johdotusta. Ja jos sitten päätyy vaihtamaan CAN-ohjainlaitteen, niin sen fyysinen vaihto on todella nopea: hanskalokero irti, yksi liitin irti ohjainlaitteesta ja kasaus takaisin. Tämä kuitenkin laukoo komponenttisuojat käytännössä kaikissa väylään liittyvissä laitteissa (mittaristo, MMI, ilmastointi jne. jne.), joten se edellyttää merkkarivisiittiä CP:eiden poistamiseksi.

                                                              Eli jos autossa ei ole valoisuus-/sadetunnistinta (eikä täten AUTO-valinnalla olevaa valokytkintä), eikä high-väylälaitetta, niin ostoslistalle päätyy vähintäänkin valokytkin, uusi tuulilasi, sade-/valoisuustunnistimella varustettu peili, high-tasoinen väyläohjauslaite ja vielä tuo parikaapeli. Tämän jälkeen joutuu tekemään hitosti asennuksia, koodauksia ja lopulta vielä nuo komponenttisuojausten poistotkin. Sitten voi alkaa laskeskella, että kannattiko homma.
                                                              Viimeksi muokannut villho; 17.9.2019, 13:29.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X