Auton merkkivalo, jossa öljykannu ja perässä luke sensor on alkanut palamaan ja välillä sammuu. Öljyä on koneessa riittävästi. Öljy ja suodatin vaihdettu just mutta valo palas takas. Vikavalo kuitattu kerran, mutta palaa takaisin. Mistä löytyy kyseinen anturi ja mahdollinen vika , jos on kokemuksia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Oil sensor öljykannu mittaristossa
Collapse
X
-
Ajele seuraavaan öljynvaihtoon asti öljytasoa manuaalisesti välillä seuraillen ja vaihda anturi vasta sitten jos jaksat merkkivaloa katsella, kun luultavasti vaihtamalla korjaantuu. Anturi on öljypohjassa alimpana joten öljyt laskettava pois ensin -tai no tulevathan ne tietty anturinkin mukana käsille...
Comment
-
Allroad C5 alkoi mittaristo herjaamaan öljyntasoanturia, edellinen omistaja muistaakseni sanoi vaihtaneensa sen (ei tietoa merkistä), lukenut vaan noista että ei kannata muita sinne laittaa kuin Hellan tekemää . Onko tuota öljyntasoanturia mahdollista koodata pois käytöstä? Lueskelin tuossa että ainakin 3B passatista pystyy instrument clusterin koodausta muuttamalla disabloimaan sen, onnistuisikohan A6 C5 kohdalla? Toinen vaihtoehto jos edes saisi mittariston piippauksen pois käytöstä. Tarkoitus laittaa anturi kuntoon, mutta voisi nyt edes hetken ajella ilman sitä ärsyttävää ääntä, tulee ensimmäisen kerran n. minuutin kohdalla startissa ja sen jälkeen myös satunnaisesti ajossa uudelleen.
Comment
-
Vm 2002 C5: yli 400 Mm tuo alkuperäinen anturi kesti. Onko kukaan kokeillut pölyimuritemppua? Olen nähnyt jonkun youtube-videon, jossa anturi vaihdettiin laittamalla ensin pölynimurin putki täyttöaukkoon.
Yhdessä Audissa oli minulle tullessa Febin anturi. Siitä ei tullut vikakoodeja, mutta öljyn lämpö kojelaudassa pysyi ajossa nollilla. Ebaysta ostettu "Hellan" anturi teki samaa ja myös vuoti öljyt läpi. Aito Hellan anturi on minulle se ainoa minkä kelpuutan.
Anturissa on 3 napaa: +, maa ja signaali. Signaali on kanttiaaltoa, johon on koodattu sekä öljyn lämpötila että määrä. Anturissa itsessään on lämpöanturi ja lämmitysvastus. Anturi lämmittää öljyä ja mittaa kuinka nopeasti se jäähtyy ja päättelee tästä öljyn pinnan korkeuden. Sitä en ole tutkinut skoopilla miten tuo tarvikeanturi eroaa aidosta.
Comment
Comment