Olin kyllä mäkin ihmeissäni... Auto tosiaan nykii/rytää tossa 1800rpm tasakaasulla. Muuten kaikki on vissiin okei...
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Vikakooditukiryhmä
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 2 Faults Found
 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
 P1103 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
 Freeze Frame:
 RPM: 1696 /min
 Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
 Voltage: 1.520 V
 Voltage: 14.48 V
 RPM: 2048 /min
 Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
 Voltage: 2.080 V
 Voltage: 14.59 V
 
 17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit
 P1181 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
 Freeze Frame:
 RPM: 1984 /min
 Bin. Bits: 00001000
 Voltage: 0.000 V
 Voltage: 0.060 V
 RPM: 1088 /min
 Bin. Bits: 00000100
 Voltage: 0.000 V
 Voltage: 0.480 V
 
 Readiness: 0010 0100
 
 tollasta koodia antaa. kuittaamalla koodit niin viikon tai kaks ajelee ennenku taas syttyy. kertokaas mistä lähen vikaa hakemaan? auto on a3 1.6 05
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tällästä löyty:
 
 Address 01: Engine
 Controller: 3B0 907 552 L
 Component: 2.4L V6/5V G 0002
 Coding: 04201
 Shop #: WSC 06335
 3 Faults Found:
 17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
 P1523 - 35-10 - - - Intermittent
 16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
 P0571 - 35-10 - - - Intermittent
 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
 P1602 - 35-10 - - - Intermittent
 Readiness: 0000 0000
 
 Eniten lähinnä tuo airbag juttu mietityttää. Osaiskohan joku sanoa, mistä vois alkaa ettimään vikaa?
 
 E: Unohtu mainita, että ei sytytä airbag valoa kuitenkaan.Viimeksi muokannut tony; 5.2.2013, 20:35.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nollaa ja katso joskus myöhemmin onko ilmestyneet uusiksi.
 Noi "Intermittentit" on semmoisia ettei kannata heti hötkyillä esim. tuo viimeinen "Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" eli monesti esim. jännitteiden notkahdus vaikka startissa voi joskus aiheuttaa vaikka mitä tuommosia.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	Vieras
 Niin kauan kun airbagvalo ei pala, toimii turvalaitteet kuten pitääkin. Jos nyt ei ole niin harvinainen vika, että valo ei jostain syystä syttyisi.
 Joten sen kanssa ei kannata liikoja ihmetellä.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tommosta löyty aiheesta:
 
 00604
 Potentiometer -G113 in positioning motor -V71 (for air flow flap) 1)
 * Short to earth/SP
 * Open circuit/short to
 positive /SP
 * Adaptation limit exceeded 2)
 - Short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment of connectors between -G113 and -E87.
 Air flow flap or fresh/recirculated air flap stiff.
 Potentiometer -G113 in -V71 defective.
 - Use current flow diagram to locate and eliminate short circuit, open circuit in wiring or fault in pin assignment.
 Check air flow valve and fresh/recirculated air flap3) for ease of movement.
 Replace positioning motor -V71.
 
 1) This positioning motor actuates the fresh/recirculated air flap in addition to the air flow flap.
 
 2) This fault is only detected during basic setting.
 
 3) Both end stops must be reached.
 
 - ois minulla tuosta V71:n sijainnista ja purusta pieni PDF joten jos haluat niin kerro minne lähetän.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Uusi vcds:n käyttäjä ilmoittautuu ja heti on kysyttävää. Koneen puolelta löytyi seuraavat koodit:
 
 4 Faults Found:
 00561 - Mixture Adaptation
 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
 01088 - Mixture Control Adaptation 2
 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
 00561 - Mixture Adaptation
 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
 01088 - Mixture Control Adaptation 2
 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
 Readiness: N/A
 
 Ilmeisesti 00561 viittaa ilmamassamittariin mutta minne tuo toinen?
 
 Lisäksi mistä johtuu ilmoitus:"Note: Excessive Comm Errors"?
 Näitä löytyy muutamasta paikasta.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.
 
 16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite
 
 17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty
 
 17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin
 
 17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
 poikkeama
 
 18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta
 
 17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty
 
 Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)Viimeksi muokannut Saul; 4.3.2013, 19:45.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Potilaana oleva vanhempien Q5 2.0TDI oli eilen aamulla hukannut 2, 4, 6 vaihteet. Auto oli saatu nilkutettua takasin kotia vikavalot palaen.
 Myöhemmin koittaessa ei valot enää palanu ja vaihteetkin löytyi.
 Varuiksi kuitenkin lukasin koodit kun kerta kone sattui mukaan.
 
 7140 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
 U1113 00 [032] - -
 
 
 9641 - Control Circuit for Reductant Pump 1
 P208C 00 [032] - Short to Ground
 
 
 9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
 P229F 00 [096] - Implausible Signal
 
 
 9711 - Sensor for Gear Actuator 1
 P17E0 00 [096] - Mechanical Malfunction
 
 Itse en noille mitään selitystä löytänyt. Josko täältä joku osaisi tulkita.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ootkos nollannut koodit ja katsonut tuleeko kaikki samat takaisin?Alkuperäinen kirjoittaja Saul Näytä viestiTämmösiä löyty tänään kun sain piuhan kiinni.
 
 16490.P0107 Imusarjan absoluuttisen/barometrisen paineen virtapiirin matala jännite
 
 17968.P1560 Maksimaalinen moottorin nopeus ylitetty
 
 17778.P1370 Sylinteri 6. sytytyksen virtapiiri avoin
 
 17965.P1557 Ahtopaineen paineen ohjauksen/hallinnan positiivinen
 poikkeama
 
 18057.P1649 Dataväylä, puuttuva viesti ABS:n ohjausmoduulilta
 
 17743.P1335 Moottorin vääntömomentin valvonnan 2 ohjauksen raja ylitetty
 
 Ihan fiksun kuulosia selityksiä mutta ei kyllä mitään havaintoa mistä tommoset johtuu, okei noh ton absin ymmärrän ehkä kun on vähän liittin paskana (pysyy nipparilla kiinni tällähetkellä)
 
 Ross-Techin sivuilta löytyy aika kattavasti vikakoodeista yleistä tietoutta.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Comment

Comment