Jaahas eiku kahtelee jotai asetuksia sitten :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Montako johtoa tulee vikakoodin lukijan pistokkeelle?
Collapse
X
-
Lukija jonka juuri ostin ei voi muuttaa asetuksia. On jo paketissa ja vien liikkeeseen huomenna takasin kunon palautus oikeus onneksi.Toisella vikakoodin lukijalla voi muuttaa väyliä eri tyypeille eli iso, can yms ja tota yhteys juttua 0 ja minkähä välillä olikaa, aika paljo vaihtoehtoja mutta ei löydy yhteys.Eli nyt oon puoli vuotta tapellu kaikenkaikkiaan kolmella eri lukijalla + repiny soittimen kaikki johot irti 2 krt mitkä o ollu kytkettynä ja ei alkua pidemmälle oo päässy.Taitaa olla parasta että antaa auton vain nykiä kunnolla ja välillä joutuu starttaa hulluna että käynnistyy.katastuksesta tuskin menee läpi kun ei pelitä ja viikko enää aikaa katastaa kun ei tulpan johdoillla,tulppien ja alipaineletkujen vaihdolla loppunut.Ei riitä aivot ja varsinkaa enää hermot
Comment
-
Ymmärrän ahdistuksesi, huonoilla työkaluilla on ikävä harrastaa. Todellisessa vianetsinnässä noilla yleismallisilla kapulalukijoilla ei tee juurikaan yhtään mitään. Helpoimmalla pääset, kun viet auton vikakoodin lukuun merkkiliikkeeseen ja pyydät tulosteen vikalistasta. Maksaa toki joitakin kymmeniä euroja per kerta, mutta parempi sekin, kuin "korjata" vikaa yleistesterien antamilla väärillä / väärin käännetyillä vikakoodeilla. Toisena vaihtoehtona uusi tai käytetty Ross Techin tuote.
Comment
-
Aika hassua jos ei 50, 150 ja 250 euron lukijoilla toimi lainkaan ja kaikki olivat täysin uusia ja ilmottaa samaa ongelmaa ettei yhteyttä ecuun tai virheellinen yhteys tai tarkista yhteys niin vahvasti epäilen autoa syyksi, mutta syytä ei näköjään saa selville vaikka mistä yrittää katella ja oskilloskooppia en osaa käyttää.
Comment
-
ettei yhteyttä ecuun tai virheellinen yhteys
Comment
-
Mitä muuten nuo kolme lukijaa ovat malliltaan olleet?
Nuo yhteysnopeuden säädöthän oikeastaan ovat tietokoneen portin säätöjä (ajurin asetuksia), eivät niinkään lukijan. Noissa vanhoissa ECUissa USB-liitäntä tietokoneen ja lukijan välillä on helposti huono juttu. Varsinkin halpiksissa usein on liian huono elektroniikka toimiakseen kaikissa tapauksissa. Periaatteessa ei pitäisi olla mitään mahdotonta, mutta usein nähty että yllättävän vaikeaa.
Comment
-
Halpis http://www.elekma.com/elm327_adapteri_usb
kalliimpi http://www.ikh.fi/OBD_LUKIJA_T79
ja se 250e laite o kaverin niin en muista merkkiä ja mallia. Ja kai se o parasta viedä audi huoltoon testattavaksi
Comment
-
Mitä ohjelmaa käytät halvemman sovittimen kanssa?
Noin yleisesti, ei henkilökohtaisesti. Ote tuon kalliimman lukijan mainoksesta "suomennetut vikakoodit helpottavat koodien tulkintaa". Nämä suomennokset tekevät vikakoodin tulkinnasta erittäin hankalaa. Eli vaikka pääsisikin moottorinohjainlaitetta lukemaan, on vianetsintä käännetyillä vikakoodeilla erittäin hankalaa.
Comment
-
Linkittämässäsi ELM-kaapelissa:
Yhteensopivat ajoneuvot ja tuetut protokollat:
Amerikkalaiset 1996 alkaen
Eurooppalaiset ja aasialaiset 2001 alkaen bensat ja 2004 alkaen dieselit
SAE-J1850 PWM, SAE-J1850 VPW, KWP2000(ISO-14230), ISO-9141-2, CAN BUS (ISO-15765-4)
Comment
-
Vag-com / VCDS ovat ohjelmia, joita kannattaa käyttä VW/Audi-ympäristössä. Listauksessa ei ole ko. ohjelmaa, mutta voisi sitä kuitenkin kokeilla. Ajuri ainakin toimii vanhan vag-comin kanssa, mutta itse kaapelista en tiedä. Liitteenä kuva asetuksista, joita käytän vanhan vag-comin kanssa. Virtuaali-com-portti on asetettava välille 1-4, esimerkiksi com6 ei toimi. Virtuaaliportin asetuksista kannattaa myös kokeilla yhteysnopeuden laskua start baudin asettamisen lisäksi.
Comment
-
Muista sitten asettaa virtuaali com-portti sekä tietokoneen laitehallinnasta että itse ohjelmasta samaksi.
Kuten angra jo mainitsikin, toimintavarmuutta kaapelillesi vag-comin / VCDS Liten kanssa ei voi taata, mutta tässä vaiheessa kannattaa vielä kokeilla, kun puoli vuotta olet kuitenkin asian tiimoilla yrittänyt.
Comment
-
Niin arvelinkin oli sitten portit 1-4 comin välillä ei millää ohjelmalla yhteyttä ecuun.puskuri nopeudet laitoi samalla pieneksi ja ei vaikutusta.Läppäri saa yhteyden joka ohjelmalla lukijaan mutta ei siitä pidemmälle ja nakse kuuluu jalkotilasta ja herjat alkaa...Sai läppäri jo nyrkkiä ja läppärin oma hiiri lopetti toiminnan eli vikakoodien luku on luettu puolenvuoden yrityksen jälkeen mun osalta.kts apu yrityksistä mutta minkäs teet jos on paska auto ja hommat ei toimi.
Comment
-
Tällä toimi joskus vuodenvaihteessa ja sen jälkeen ei oo päässy ecuun millään laitteella.Tuo varmaan on tarpeex kälynen laite että ymmärtää "vanhatkin" autot. Kun olist tajunnu tilata tuon het alunperin
http://www.elekma.com/e-skanneri_vag_pro_ii
Comment
-
Itseltä löytyy V-Checker PRO ja Ross-Tech HEX-USB+CAN. Tuo V-Checker on varsin mainio laite, ja sillä olen päässyt jokaiseen vag konsernin laitokseen lukemaan ,mitä tässä kotona pihassa on ollut. Uusin mahtoi olla VW passat -09. Ross-Tech kaapeli on toki parempi kuin V-Checker, mutta V-Checker on taas paljon kätevämpi pienen koon takia, jos jotain tarvitsee katsoa nopeasti.
lokijuhy, syttyykö moottorin häiriövalo kun käännät virrat päälle? (saattaa toki sammua hetkenpäästä, mutta vilahtaako näkyvissä kun virrat kytketään?)
Comment
-
Kävikin niin hassusti että tutulla olikin ylimääräisenä tollainen vag pro kakkonen turhana ( en muistanut että omistaa sellaisen ) kun kyselin ja toi sen testiin ja yhteys löytyi heti ja ostin koko lukijan itselleni. Loppu hyvin kaikki hyvin.Naksaus kuului kun loi yhteyden ja pääsi kattomaan viat ja 3 vika ilmoitusta oli kaasuläpän asentotunnistimelta. Joutu nollaamaan ja ajaa lenkin ja ei ainakaan heti uusiutunut.Mutta keskuslukon boxiin ei päässyt vai pääseekö edes nuin vanhassa.Avain lakkasi toimimasta niin ois pitäny yrittää parittamista vai mitä lie.
Comment
-
Ei luultavasti ole keskuslukituksen diagnostiikkaa, ainakaan jos on se vanhempi kantikkaampi Passat. Hienoa että tuli viimein kuntoon tuokin juttu, vaikka ehkä muutama ylimääräinen yritys tuli asiassa tarvottua.
OBD2-diagnostiikka on muuten ohjelmajuttu, ei niinkään adapterista/kaapelista kiinni. Adapteri siirtää datan tietokoneelle jossa ohjelma sen tulkitsee. OBD2 on oikeastaan vasta se tulkintakohta. Datan siirto noudattaa samaa ISO9149/KKL:ää tai CANia kaikissa VAGineissa.
Comment
Comment