Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n bensamittarin anturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT:n bensamittarin anturi

    Ilmeisesti anturi kettuilee, kun yht äkkiä alko piippaamaan bensan vähyydestä (tankki puolillaan) ja ajotietokone näytti ajettavaa matkaa jäljellä 0km.
    Millaisia ohmeja anturilta pitäis saada yleismittarilla kun tankki on n.puolillaan?
    Entäpä mitä voisi mitata johtosarjasta liittimestä?
    Onko muita hyviä ehdotuksia mistä johtuu? Mittari vika ilmeisesti on pois suljettu kun tähän asti on näyttänyt ihan oikein.

    #2
    Mitä näytti viisari?
    Paljonko arvioit tankissa oikeasti olevan bensaa.

    Comment


    • #3
      Viisari painui yhtäkkiä nollaan ja samalla tietsikka piippas. Tankillisella ajettuna alle 300km eli noin puolillaan on.

      Comment


        #4
        Onko tankki varmasti puolillaan?

        Tuo mittarivika on voi ilmetä siten, että tankki on lähes tyhjä, vaikka pikkumittari näyttää virheellisesti, että 1/2 tankkia on vielä jäljellä. Siis ainakin itselläni tuo pikkumittari näytti aina 1/2 tankkia enemmän kuin todellinen jäljellä oleva bensamäärä.

        Edit: Olin hidas.

        Comment


          #5
          Jos ajotietokone ja viisari näyttää samaa, niin vika tuskin mittaristossa.

          Comment


          • #6
            No en ole ajanu tankillisella kun sen vajaat 300km niinkun noissa viesteissä sanoin. Tankkaan aina täyteen ja nollaan tripin.

            Comment


            • #7
              Olisiko mitään tietoa noista ohmeista yms mitä vois mittailla?

              Comment


              • #8
                En tiedä mikä sitä vaivas.... Otin mittariston sulakkeet pois ja laitoin takas apropoo!! Alkoi toimia.

                Comment


                  #9
                  Erikoista.... tai no tuossa mittaristossa kyllä voi tapahtua mitä vaan.

                  Comment


                    #10
                    Se anturi voi toimia välillä... ja niitä on 2 kpl, itellä vaihdettu apukuskin puolonen anturi ja ei korjaantunu. Kerran parissa kuukaudessa saa toimintasäde mittari uutta lukemaa antureilta. Ja diagnostiikka on näissä kivasti vielä sen verran modernia, että vikakoodista et voi päätellä, että kumpi antureista piiputtaa :)

                    Comment


                      #11
                      Siinä on varmaan vielä lisäksi jonkinverran suodatusta (ettei viisari heilu joka mutkassa ja mäessä), sen takia sulakkeen irrotus nollasi...ehkä.

                      Comment


                      • #12
                        No eihän se tolla sulakkeen poistolla kokonaan korjautunut, välillä käynnistyksen jälkeen menee taas nolaaan ja toisinaan taas ei.... kummallista. Mahtaneeko viitatta anturiin vai mittaristoon? Pitää kai soppia elämään tän "ominaisuuden" kanssa :-( Onko se anturi siellä hanttimehen puoleisessa reijässä? Reijästä lähtee kaksi letkua ja on yksi nelinapainen liitin, onko liitin anturille vai pumpulle vai molemille?
                        Viimeksi muokannut Weskuu; 24.5.2012, 11:39. Perustelu: tarkennuksia

                        Comment


                          #13
                          Quattrossa on kaksiosainen tankki: bensapumppu, siirtopumppu (joka siirtää bensaa kuljettajan puolelta hanttimiehen puolelle) ja 2 anturia (kummallakin puolella oma).

                          Vähän niin kuin tässä:
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut jarpale; 26.5.2012, 17:29. Perustelu: typofix

                          Comment


                          • #14
                            Ihanan kalliita nuo anturit marmorilla, palttiarallaa 120rahaa kappale.

                            Comment


                              #15
                              Tuli aloitettua tää HV-hommeli, nimittäin tuon yllä olevan kuvan nro 13-osan vaihto-operatsuuni. Siis pitääkö oikeesti tän vaihdon kanssa purkia toi toinenkin puoli???

                              Meinaan on vähä noi liittimet jumissa apparin puolella että ei viittis hajottaa. Kuinka ne pitäis aukoa, ei näytä ainakaan ihan perus press&pull liittimille.

                              Comment


                                #16
                                Nonniin, ny on molemmat anturit vaihdettu, ja edelleen mittaristo on nollilla. Ja vikakoodeissa näkyy maavika. Mitä vikakoodia näkyy silloin kun mittaristo on mennyt pas2? vai onko silloin mitään vikakoodeja?

                                Eli milläs eteenpäin. Bensapunpun päällä olevalta liittimeltä menee minkä näköistä signaalia eteenpäin, analogista vai digitaalista?

                                Comment


                                  #17
                                  Mittaristoviat ei anna vikakoodia. Lue tuolta FAQ osiosta vikakuvaukset.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jahas, ainakin prossu bugittaa meikällä, mutta se ei aiheuta tuota bensamittarin ongelmaa, elikkäs sähkökaaviota kaipais punpulta mittaristolle. Boschin huoltamokaavioista ei tuota löytyny, lähin mitä löyty oli A3 q vuosimallia ja moottorilla X, eli olis kiva jos jollain olis liittimen pinninumeroita jostain, ja sitten signaalin tyyppi olis pop, että menenkö skoopilla vai yleismittarilla häsäämään...

                                    Comment


                                      #19
                                      Meikäläisenkin autosta vihdoin ja viimein tää vika poistui, eipä tullu revittyä kuin koko järjestelmä atomeiksi... Näemmä pelkällä mittarivialla voi koko roska mennä kokonaan sekaisin ja näyttää oikosulkuvikaa.

                                      Vielä kun sais ton ilmastoinnin toimiin, niin pop. Paineanturi jo vaihdettu ja aineet tarkistettu, eli ny arvuutellaan kalliita osia :/

                                      Comment


                                        #20
                                        Kolvasitko pintaliitoskomponentit?

                                        Comment


                                          #21
                                          En tiedä mitä Vekatroniks tuolle teki, pitää kattoa kun saan lähetteen käteen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mittarin koneisto vaihdettua ja paaaljon kolvailuja tehty mittaristoon, eli nuo viat näemmä ollu monen vian summa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kolvailut korjaa jos välillä näyttää täyttä tai tyhjää. Pintaliitos vastuksien juotokset murtuu. Jos sen jälkeen näyttää systemaattisesti liikaa, niin viisarimoottorin vaihto. Mulla on ollut noita Magneti Marelleja, joissa on ollut jopa 4 eri tyyppivikaa yhtäaikaa päällä ja ne on rippumattomia toisistaan.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X