Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? (kiihtyvyysanturi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? (kiihtyvyysanturi)

    Jep elikkäs A3:sen vikamuistin luvussa ilmeni tällainen vika (suoraan paperista).

    01423
    Sivuttaiskiihtyvyystunnistin -G200
    epäuskottava singnaali
    satunnainen

    01423
    Sivuttaiskiihtyvyystunnistin -G200
    sähköinen vika virtapiirissä

    Eli onko kellään ollut vastaavaa vikaa. Vika ilmenee käytössä esp:n valon palamisena ja tällöin tietenkään esp ei toimi. Välillä menee päiviä että valo palaa jatkuvasti tai syttyy palamaan noin 1 min ajoon lähdön jälkeen ja välillä on päiviä etttä valo ei pala ollenkaan eli kaikki OK.

    Kysymys tietenkiin on vian korjaus. Kun kysyin viasta Berneriltä jossa vikamuisti luettiin, niin siellä sanotiin vain hinta-arvio anturille jos se pitäisi vaihtaa (hinta noin. 500?).

    Isestäni vika kuitenkin haiskahtaa ennemmin kosketushäiriöltä koska esp kuitenkin aina välillä toimii.

    Jos jollain kokemuksia niin kirjoitelkaa ihmeessä :)

    #2
    En tiedä tuohon mitään, mutta harapaisissa on "toinen merkkihuolto" jossa vikamuistin luku onnistuu myös. Yhteyksiä vaan, jos tarvetta.

    Comment


      #3
      Kyllä se anturi luultavimmin rikki on. En nyt taas osaa vagin diagnostiikasta sanoa yhtään mitään, mutta jos pystyy jostain mittausarvoista katsomaan anturin arvoja, niin helpottaa asiaa. Kompuutteri kiinni autoon, ja mittausarvoista katsomaan muuttuuko arvo sen mukaan kun samalla yrität "kaataa" (eli heiluttaa) autoa kattokaiteesta, tai mistä nyt ikinä parhaakseen näkee. (sivusuunnassa siis)

      Nimim. 3 anturia tälläviikolla vaihtaneena.. :)

      Comment


      • #4
        Katsopas topiikkia http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...535&highlight=
        Itsellä vikaa etsitään edelleen. Nyt epäillään että johdotuksessa (takapenkin boxin ja ratin välissä)
        on huono liitos... kiinnostuneena seuraan vastauksia.

        Comment


        • #5
          Aasia selevä sitten.

          Kiitän vastauksesta.

          Täytynee tarkastella tuossa Porkkiksen kanssa asiaa kunhan saadaan aikaiseksi.

          Jari: Oletko muuten hommissa jossain alan liikkeessä, ajattelin vaan että onko sulla mitään käsitystä vian korjauskustannuksista?

          Vesa: Tuo antaa erittäin paljon uskoa vian korjaukselle :) No toivottavasti vika löytyy ja asia saadaan korjattua molemminpuolisesti.

          Comment


          • #6
            Kuten sanottu, boxi penkin alla A6 :ssa n. 500 e, ratin takana oleva kiertoanturi 300 e ...

            Comment


            • #7
              Kuulostaapa halvalta! No palataan asiaan kun jotain saadaan aikaiseksi.

              Comment


                #8
                Alan hommissa, eri merkin kanssa tosin. Eli ei sen enempää hajua :)

                Comment


                • #9
                  Teemu: Joo, ensi keskiviikkona tiedän ehkä lisää, auto kun on menossa Laakkoselle syyniin halpaan 72e/h tutkimukseen....

                  Comment


                  • #10
                    01423
                    Sivuttaiskiihtyvyystunnistin -G200
                    epäuskottava singnaali
                    satunnainen
                    Ainoa vika mikä mulla vanhassa autossa oli (A3Tq), taisi olla just tämä. Viime kesänä ilmeni ESP-valon palamisena mutta se oli melko harvoin. Muistaakseni anturi oli alle 200e, töineen (en muista oliko jotain muuta säätöä samalla) alle 300e. Tais anturi olla ujotenkin pahassa paikassa, joten työn osuus oli normallia suurempi. Kaikki vanhat kuitit meni roskiin vähän aikaa sitten ;(

                    Comment


                    • #11
                      ^toi nyt ei ois enää paha hinta asennuksineen (300 ?) jos auto olisi sillä kunnossa. No mutta katsotaan.

                      Comment


                      • #12
                        TT:ssä mulla oli sama vika, G200 rikki. Uusi osa n. satasen, itse vaihdettuna ei työt maksanu mitään. TT:ssä löytyi rattiakselin vierestä sieltä muovin alta.

                        Comment


                          #13
                          Samat oireet oli mulla A3tq-01:ssä. Vaihdoin anturin, helppo vaihtaa kun ensin sai paikallistettua! Hansikaslokero pois ja anturi löytyi sen takaa. Hinta taisi olla alle 200?.

                          Comment


                          • #14
                            TT:ssä ('00) hansikaslokeron takana on pitkittäiskiihtyvyysanturi, poikittaiskiihtyvyysanturi (G200) on rattiakselin oikealla puolella. A3:ssa saattavat toki olla eri paikassa.

                            Comment


                            • #15
                              Ei sattuisi kukaan tietämään sijaitseeko tuo G200 anturi A3 tq:ssa siinä ratin oikealla puolella, tai onko jostain löydettävissä jonkinlaista ns. korjausopasta mistä asian voisi löytää, koska kun noita hintoja katselee niin toi omakätinen työ voisi olla aika viisas valinta.

                              Mistä ootte noita antureita ostanut? Mulle sanottiin hinnaksi n. 500 ? ja jos Heikki on saanut sen noin satasella niin tuossa jo vähän vois säästää ;)

                              Comment


                              • #16
                                Sen osan hinta riippuu täysin mallista (ja vuosimallista)... tuohon '00 TT:hen oli tuo anturi tuon satkun verran. Siinä on kolme erillistä anturia, mutta uudemmissa ne on kaikki samassa mokkulassa ja sitten se on luonnollisesti kalliimpi. Ei noita oikein saa muualta kuin merkkiliikkeestä, tai tuurilla jostain purkaamosta. TT:ssä osan varaoasanumero oli 1J0 907 651 A, eli Golfin osia alunperin... tuurilla sun Audissa sama :)

                                Merkkiliikkeeseen vaan kyselemään valmistenumeron kanssa, kyllä sieltä sun osalle hinta löytyy.

                                Comment


                                • #17
                                  A6Quattro: Joo, ensi keskiviikkona tiedän ehkä lisää, auto kun on menossa Laakkoselle syyniin halpaan 72e/h tutkimukseen....
                                  Käytitikös auton tutkailtavana ja mitä sanoivat?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vika löytyi. Takapenkin alla oleva boxi (joka oli jo vaihdettu), oli jätetty koodaamatta autoon sopivaksi. Nyt on toiminut siitä asti. Mutta siis alkuperäinen vika oli ollut boxissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tämä selvä, hyvä että rupes toimimaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Autoon on ilmestynyt satunnainen vika joka aiheuttaa ESP varoitusvalon syttymisen ajoittain. VCDS antaa seuraavan vikakoodin:
                                        Koodi:
                                        2 Faults Found:
                                        01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 
                                                    57-00 - Electric Circuit Failure
                                        01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 
                                                    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                                        Olen jonkin verran tutkiskellut nettiä ja löytänyt seuraavia sivuja jotka kuvailevat ratkaisua ongelmaan:
                                        http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...6449&p=3046841
                                        http://www.passatplus.de/sonstiges/v...nsor/index.htm
                                        http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...p?f=2&t=435953

                                        Pääsin käsiksi anturiin poistettuani etupaneelin. Paneeli lähti irti avattuani näkyvillä olleet torx ruuvit ja piilossa olleet torxit sulakerasian kannen alta. [kuva1].
                                        https://www.dropbox.com/s/37bsqepcpk...2014.04.20.jpg

                                        Auton anturi osoittautui malliksi: 1J0 907 651 A

                                        Aiemmissa linkeissä on ehdotettu anturin kylmien juotosten korjaamista, jonka jälkeen anturi todennäköisesti heräisi henkiin. Ennen tätä toimenpidettä olisi hyvä kuitenkin arvioida anturin nykyinen kunto, tämä onnistuu varmaankin testiajon aikana tarkkailemalla G200 anturin m/s^2 lukemaa, mutta missä rajoissa kyseiset arvot saavat olla? Paikallaan ollessa anturi näytti noin [-0,40 – -0,35] m/s^2

                                        Mikäli päädyn anturin vaihtoon/korjaamiseen niin uusi/korjattu anturi tulisi ilmeisimmin kalibroida, mutta kuinka tämä tapahtuu?

                                        Projekti on aluillaan ja toimiva auto tarkoituksena saada lopputulokseksi, täten kaikki vinkit ovat tervetulleita.
                                        Viimeksi muokannut ariksman; 23.2.2014, 14:08. Perustelu: Linkin lisäys

                                        Comment


                                          #21
                                          Uusi tai korjattu anturi pitää kalibroida = opettaa asennon nollakohta.
                                          Anturin arviointi on aika turhaa. Rikki mikä rikki ja tyyppivikana kuvailemasi.
                                          Kalibrointi: ensin pitää syöttää login koodi (VCDS neuvoo oikean) ja sitten [basic settings] ja anturin kalibrointi (Tämä löytyy VCDS:n alasvetovalkosta)

                                          Jos korjaa, niin pitää tietää, mistä sen anturi halkaistaan. Olen noita korjannut.
                                          Uusikaan ei hirveitä maksa esim www.speed-autoteile tai www.slamit.net.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuukauden ajan ESP-merkkivalo on pysynyt sammuneena joten uskaltanee todeta anturin korjauksen onnistuneeksi. Voin suositella toimenpidettä muillekin mikäli saman tyyppistä vikaa esiinytyy.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tänään tilasin TT Audiin G 200 anturin, ymmärsin että anturi on ohjelmoitava autoon.
                                              Löytyisikö foorumilta apuja ohjelmointiin, maksua vastaan tietysti ?


                                              Comment


                                              • #24
                                                TT:n (4WD, -02) kojetauluun syttyi keltainen ajonvakautusjärjestelmän varoitusvalo.
                                                Vikakoodeina herjaa seuraavia:
                                                • 01423 Kiihtyvyysanturi, sivuttain jatkonainen / jatkuva.
                                                • 00810 Jarrupaine anturi katkonainen.
                                                Lisäksi keskuslukituksen
                                                • 01366 avautuminen törmäysanturin kautta Jatkuva,
                                                • 00955 Avain 1 sopeutusraja ylitetty Jatkuva
                                                • 01559 Kuljettajan ovi katkonainen.

                                                Mistä voisi lähteä vikoja etsimään / osia vaihtamaan?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  01423 Kiihtyvyys anturi on made in finland ja siihen auttaa parhaiten uusi anturi, vakio vika joka on hyvin tiedossa. joku 80-120e anturi ja itse vaihdettavissa.
                                                  00810 Jarrupaineanturi on sellainen että, nähnyt sen koodin monessa autossa, eikä ole vaihtamallakaan poistunut,mutta en olisi huolissani, jos nollaamalla lähtee pois ja jarrut toimivat. Vika voi olla myös abs yksikössä ja silloin kyseessä huomattasti kalliimpi vika ja vaihdetaan joko uusi tai sitten etsitään korjaaja, suomessakin muistaakseni on muutama yritys kun näitä korjaa, kun esintyy myös muissakin malleissa.
                                                  01559 kuskin oven lukko, ihan perus mk4 vika, Uusi lukkolaite vaihdettava ellei ole johtosarja sarnanasta mennyt rikki. noin 120e osa ja pystyy vaihtamaan itse
                                                  00955 Avaimet on hyvä sopeuttaa uudelleen, tippuneet pois sopeutuksesta, ei ole mikään ihmeellinen asia tehdä, mutta tarvitaan molemmat kaukosäätöiset avaimet kun se tehdään. esim patterien vaihdon jälkeen hyvä tehdä aina uusiksi. kokeilee ensin ohjekirjan ohjetta sopeutukseen ja jos ei auta niin kattoo vcds:lla läpi.
                                                  01366 voi johtua tuosta kuskinoven lukkolaitteesta tai sitten jostain muusta, mutta nollaa ja katsoo tuleeko takaisin sitten kun muuten on ylemmät viat korjattu.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jonde onko se anturi tämä? https://www.slamit.net/product/23734...-ttmk1-quattro

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Näkyy olevan sparetolta n. 20e halvempi ja esim. Autodoc tarjoaa tarvikkeena tuohon Jonden mainitsemaan hintaan. Osanumero 1J0 907 651A.
                                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 16.8.2021, 14:10.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Itse löysin uuden oe osan ebaysta ja vielä merkkiliikkeestä. Joten sitä kannattaa myös selata.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos vastauksista.
                                                          Käytettyjä ja kunnostettuja antureita löytyy eBaysta 70-90€ ja uutta oe osaa 220€. Autodocista tosiaan tarvikkeena 105€. Onko tarvikeosasta kenelläkään kokemuksia vai kannattaako siirtyä suoraan alkuperäiseen? Missä kannataa tehdä / teettää tuo ohjelmointi?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen G200 -anturi tuli hankittua Slamit.netin kautta (259€) ja vaihdettua itse. Laite löytyi ohjausakselin vierestä. Vaihdon jälkeen keltainen valo mittaristossa ei sammunut automaattisesti vaan se piti nollata. Kalibrointia ei tarvittu. Suurkiitokset Killerille avusta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X