Muuten tuntuu toimivan, mutta polttoaineenkulutus näkyy oudon käänteisesti. Mitä kovempaa mennään, sitä vähemmän näyttää ja päinvastoin. Kun kaasun löysää, kulutus mittarin mukaan ihan tapissa. Onko tämä vika vai ominaisuus ja missä mahtaa olla vika?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ajotietokone näyttää omiaan
Collapse
X
-
Siitä, kuinka pitkään näin on ollut, ei ole tietoa. Auto päätyi haltuun vasta äskettäin. Tietenkään mukana ei seurannut edes käyttäjän käsikirjaa, joten pienetkin ongelmat aiheuttavat päänvaivaa. Niinkuin esimerkiksi kellon asettaminen oikeaan aikaan. Tripin tai himmentimen nappien painelu/kääntely ei ainakaan vaikuta ja muita mahdollisia säätimiä ei heti silmiin osu. Kohta epäilyttää, että moniurahihnan kiristinrullankin joutuu hakemaan alkuperäisenä ja luultavasti silloin joutuu varmaan ostamaan koko kiristinpaketin. Tämä tosin on vasta orastava epäilys.....
Kyllä vanhemman lötkön kanssa oli eläminen yksinkertaista. Listatkin pysyi ovissa kiinni maailman tappiin saakka.
Comment
-
Kello asetetaan himmentimen nupista, kuten lötkössäkin. Ajotietokoneeseen löytyy mittariston takaa dippikytkimet... Toisella valitaan alue jossa ollaan (vaikuttaa ainakin check controlin BREMS LICHT -tekstiin, vaikuttaisiko lisäksi ajotietokoneen yksikköihin?). Toisella dippikytkimellä voi korjata kulutusmittarin näyttämää.
Comment
-
Eiköhän se ole vaan tämä yhtä hieno mittaristo kuin lötkössä se vika. :)
Oottele kun kelit lämpenee alkaa pixelit löytää omat paikkansa, ainakin mulla menee näin. ;)
Gedu on tainnut vaihtaa kiristäjään pelkän laakerin joten ei ole mahoton tehtävä. (miten mä sain tän kuulostaa jotenkin halveksuvalta Gedua kohtaan) :)
Comment
-
Mittariston irroitus edessä joka tapauksessa polttimoiden vaihdon vuoksi. Samalla täytyy katsoa, josko asetuksien muuttelu vaikuttaisi kulutusnäyttöön. Vanhemmassa mittaristossa digikello asetettiin tosiaan himmentimen nupista, mutta sama siis pätee tähän viisarivempaimeen? Ei vaan tottele komentoa siitä nupista...
Kiristimen rullakin tulossa illaksi paikalliseen tarvikepuotiin, joten kyllä tämä tästä etenee. Edellyttäen tietysti, että tulee oikea rulla.
Comment
-
Himmentimen nuppia vedetään kuljettajaan päin ja samanaikaisesti käännetään muistaakseni vastapäivään niin pitäisi alkaa kellon juosta.
Comment
-
Kello nyt ajassa, toimi juuri edellämainitulla tavalla. Jossain ehkä joku kontaktivaiva, kun vaati vähän "ravistelua". Autocheckin jarruvaloherjat poistuivat valvontayksikön vaihdolla.
Ajotietokone tosiaan on asetettu Japaniin, jolloin ilmeisesti polttoaineen kulutus näkyy meikäläisittäin ajatellen väärin. Vielä kun keksisi, millä sen asetukset muutetaan EU-tasolle?
Aiheesta harhaillen päädyin myös vaihtamaan moniurahihnan ohjainrullaan pelkän laakerin. Tarvikeliike tunsi vain yhden rullan ja se tietty oli väärä. Vaihtoehtoja todellisuudessa kuulemma kolme, ja oikean saamiseksi pitäisi tietää varaosanumero, mutta kun rulla on jo saksanmaalla korvattu jollain tarvikkeella niin mistäs otat numeron? Uusi laakeri maksoi alle kympin ja vaihtoon ei juuri aikaa kulunut.
Comment
-
Comment