Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 Webasto ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    No ei muuta kuin sovitaan aika...

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh
      MMI:stä valitaan käytetäänkö pelkästään sisätilan lämmitykseen vai lämmitetäänkö myös moottoria.
      Siis mitä miten tuon saa sieltä valittua? Itsellä samanlainen auto ja tehtalla asennettu lämmitin. Luulin, että kun tuon webaston kytkee päälle, niin se lämmittää automaattisesti aina moottorin. Ja sisätilan lämmityksen saisi valittua päälle/pois ihan vain painamalla keskikonsolista ilmastointilaitteen on/off-painiketta?
      Siksi kysyn, kun en itse tiedä. Olen omistanut ko. koslan vasta reilu kuukauden, ja vielä hiukan vieras rakkine.

      Comment


        #33
        MMI:ssä on engine preheat valinta, joka pitää olla päällä. Muuten ensin lämmitetään sisätilat ja kun lämmöt on nousut riittävästi ruvetaan vettä pyörittämään koneessa.

        Lisätään vielä, että jos valintaa ei näy MMI:ssä, se pitää koodata VCDS:llä. Moduli 08 - Climatronic, Adaptation channel 21 ja arvoksi 1.
        Viimeksi muokannut salonenm; 6.2.2012, 07:53.

        Comment


        • #34
          Oolrait. No tuollaista engine preheat vaihtoehtoa ei itseltä löydy. Liekö tuo toisaalta tarpeellinenkaan. Pääasia, että moottori lämpiää. Sisätilan lämmityksellä ei niin merkitystä koneen kulumisen tai polttoainetalouden kannalta.

          Comment


            #35
            Jos valintaa ei näy MMI:ssa, oletuksena se ei ole päällä ja ensisijaisesti lämmitetään sisätilat, ei moottoria. Se venttiilin asento onmahdollista koodata oletuksena kyllä toisinkin, muistaakseni moduli 18 - coding ja keskimmäinen numero 0:ksi niin N279 venaa ei käytetä, mutta mun ymmärtääkseni yleensä koodataan preheat valinta MMI:n.

            Itse rupesin tuota ihmettelemään vasta vuosi sitten joulun aikoihin kun oli 30 astetta pakkasta ja kun 30 minsan lämmityksellä auton sisällä oli jo jollain tavalla lämmintä mutta (diesel)moottori kuulosti siltä kun norsu olisi rynnännyt kattilakauppaan :) Lisäksi auto oli sisältä muutaman asteen pakkasilla vartissa sisältä tosi lämmin.


            Mä voin kyllä tarvittaessa vilaista ne sun auton koodaukset jos haluut.

            Comment


            • #36
              No kerpele.. Jopas on typerästi systeemit tehty. Mun puolesta se kyllä sais lämmittää moottoria, sitä vartenhan se siellä on. Sisätilojen lämpimyys on toissijainen asia, joskin ihan mukava sekin. Mutta ei niin, että sisätiloja lämmitetään moottorin lämmityksen kustannuksella.

              Jos sinä niistä jotain ymmärrät, niin olisin kyllä kiitollinen mikäli jaksat vilkaista niitä. Menee kyllä omalta osalta viikonlopulle tuo homma, joten jos laitat vaikka YV:llä miten onnistuu. Voidaan sitten sumplia aikatauluja paremmin.

              Comment


                #37
                Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti
                No kerpele.. Jopas on typerästi systeemit tehty. Mun puolesta se kyllä sais lämmittää moottoria, sitä vartenhan se siellä on. Sisätilojen lämpimyys on toissijainen asia, joskin ihan mukava sekin. Mutta ei niin, että sisätiloja lämmitetään moottorin lämmityksen kustannuksella.
                Tässä kohtaa keski-eurooppalainen sakemanni-inssi mietti asian toisin, kun ei ole -30 pakkasia juurikaan.
                Preemiun lähtee siitä, että kuskilla on eka kivaa ja mukavaa.

                Comment


                  #38
                  Jokos tämä tuli kuntoon?

                  Asennuskuvia odotellessa... ;)

                  Comment


                    #39
                    Joo, tuli... Koko webaston purku turhaan, vika oli polttoainepumpussa. Tuotto ei riittänyt täyteen tehoon. Uusi pumppu ja taas rokkaa. Katson viikonlopun aikaan tuliko kuvista julkaisukelpoisia kun ei ollut kunnon kameraa mukana.

                    Webaston irroitushan menee näin kätevästi:
                    • Oikean puolen sisälokasuoja irti
                    • "Pohjapanssari" irti
                    • Poistetaan kuollut lintu puskurin alaosan sisältä
                    • Puskuri irti
                    • Oikean puolen umpio irti
                    • Oikean puolen ilmansuodatin koteloineen irti (poistetaan em. linnun höyhenpeite suodatinkotelosta)
                    • Jäähdytysnesteet koneesta pois
                    • Välijäähy oikealta puolelta pois

                    Nyt pystyy irroittamaan letkut ja liittimet ja webasto mahtuu alakautta pois. Laitehan on nähtävästi ihan normaali Thermo Top C vaikka marmorilla muuta väitetäänkin.

                    Comment


                      #40
                      Ei se ihan normaali ole, siinä on oma ohjelmansa piirikortilla. Webastoissa on ihan k-linja johon pääsee käsiksi webaston thermo test ohjelmalla ja normaalilla vag-com piuhalla, että sinänsä rauta on yhteensopiva. Jotain niihin on kuitenkin muutettu, todennäköisesti niin että ohjauskäskyt tulee sen k-linjan yli.

                      Comment


                      • #41
                        Mjoo. Tehtaan webastoon pääsee VCDS:llä mutta ei ymmärtääkseni Thermo testillä, ja "tavalliseen" webastoon ei taas pääse VCDS:llä. Rauta toki on samaa, mutta kieli eri.

                        Comment


                          #42
                          Ostin iibeistä lähes uuden t70 kaken ja yritin sitä eilen opettaa tavoille tuolla ylempänä annetuilla ohjeilla VCDS:llä. Muuten toimi hienosti, mutta tuo vastaa "not regonized". Yritin useampaan kertaan, mutta sama tulos. Onkos tähän jotain poppakonstia, mitä voisi vielä koittaa? Kake sinällään vaikuttaa ihan toimivalta, ainakin merkkivalot rokkaa "normaalisti". Luonnollisesti mitään virhekoodeja tuo opettelun epäonnistuminen ei anna.

                          Olisiko jollain Tahkolle tulijalla VCDS mukana ja webasto? Voisi koittaa opettaa kakea siihen autoon ja tulisi näin varmistettua, että toimiiko siinä kakessa muuta, kuin ne LED-valot. Yhteen webastoon saa kaiketi ohjelmoitua 4 eri kaukosäädintä, jos olen ymmärtänyt oikein.

                          Comment


                            #43
                            Oliko D3 orkkis lämppärissä sama kuin muutamassa muussa, että pitää ottaa lämmittimen sulake irti hetkeksi, laittaa takaisin ja sitten painaa vain toista nappia tarpeeksi pitkään.
                            Näin ainakin 4F lämppärin kanssa. Eli testerillä ei onnistu, vaan joutuu sen sulakkeen nappaamaan pois.
                            http://www.audi-portal.com/en/diagno...u_11254.html#1

                            Edit: Tässä kyllä sanotaan, että pitäisi onnistua testerillä:
                            http://www.audi-portal.com/en/diagno...u_11246.html#1

                            Comment


                              #44
                              Pitänee varmuuden vuoksi koittaa vielä toi sulakejuttu ja kokeilla opettamista uudestaan.

                              Comment


                                #45
                                Lainatanpas tätä topiccia. Minun pitäisi vaihtaa Webaston vesipumppu (D3, 3,7L bensa), ja ei tahdo löytyä orkkispumppua marmorin ulkopuolelta koodilla 4E0261431. Onko joku vaihtanut tällaiseen pumppua, käykö joku muu malli tilalle?

                                Comment


                                  #46
                                  Onko se semmonen erillinen kiertovesipumppu tuossa D3:ssa? Itse olen siinä ymmärryksessä, että on ja sen webastoa on saanut myös ilman sitä jolloin se on ollut ajonaikanen lämmitin vain?

                                  Comment


                                    #47
                                    On erillinen pumppu siinä webastossa mutta koodien mukaan vain käytössä juuri A8 D3 bensamoottoreissa, ei muissa Audin vehkeissä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Jatketaan tähän kun ongelma liippaa lähelle. Alkuperäiseen D3 Webaan koodasin valikot auki että saa moottorin lämmitettyä, ajastimet ym. Lähtee kyllä hyvin pohisemaan mutta ei meinaa lämmetä. Voiko olla että vesi ei lähde kiertämään vai mistä suunnasta tuota lähtisi tonkimaan? Vikakoodeja ei ole.

                                      Comment


                                        #49
                                        Sain webaston lopulta sammumaan hetken käytön jälkeen ja syynä ylikuumeneminen. Pienen tutkinnan jälkeen toteamus että erillinen kiertovesipumppu puuttuu tehtaalta kaikista diesel-malleista (=vain ajonaikainen lämmitin) eli olisi pitänyt älytä aiemmistakin kirjoitteluista, ei ihme ettei vesi kierrä. Pumpun asennus näyttää olevan aika simppeli homma puskurien/valojen irroittelun jälkeen ja täytynee jossain vaiheessa laitella paikalleen ja katsoa miten käy.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X