Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä A4/S4/RS4 sisätilan lämmittimen läpivienti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mistä A4/S4/RS4 sisätilan lämmittimen läpivienti?

    Defan sivuilla sanotaan että ilmastoinnin putkien kanssa samasta reiästä, mutta mitä nyt pikaisesti aiemmin sitä vilkaisin niin ei siitä siististi sitä saa läpi. -> http://www.defa.com/wup_files/59.pdf

    Elikäs mistä on A4/S4/RS4:ssä viety kaapeli läpi sisätilaan, ja missä kohti on haaroitin ?

    Arvon myös tuossa noita kaapelien pituuksia että mikä tulis mihinkin ettei tarvii alkaa montaa kertaa sovittamaan...? Nämä koskee erityisesti V6 koneita, koska siellä on ahtainta.

  • #2
    Minulla on viety sisätilaan juuri kuvan mukaisesti (ylin kuva) ja sisälämppärin pistoke on hanskalokeron alla aivan rintapellin päässä . Itse sähkötolpan liitin on keskellä puskurin alaritilää, ei kuvan mukaisesti reunassa.

    Voin katsoa tarkemmin huomenissa valoisaan aikaan mistä ja miten kaapelointi on vedetty muualla konehuoneessa - muisti pätkii.

    Comment


      #3
      Hieno homma kun saa näin nopeasti vastauksen! Olen nimittäin huomenna (siis tänään) tallilla tuota säätämässä. Täytyy vielä yrittää kännykällä lukea viimehetken vinkit ;)

      Poikkeaakohan tuo A6 asennuksen osalta kovastikin?

      Comment


      • #4
        Tässä muutama kuva, voi joutua klikkailemaan muutaman kerran, Imagestation herjaa välillä (laitan varmuuden varalta sähköpostiisi):

        Lohkosta eteenpäin

        Haarasta sisään ja tolppaan

        Kohti tolppaa 1

        Kohti tolppaa 2

        Comment


          #5
          Kappas. Enpä ollu Defan ohjeita älynnyt ihmetellä, kun talvella asentelin omaan kutoseen lohkolämmittimen ja sisähaaran, mutta olikin näemmä vahingossa tullut vedettyä kaapelit juuri normien mukaisesti. Aikani kyllä pähkin, että mistä kummasta sen sisähaaran saa vedettyä ja en keksinyt muita järkeviä läpivientejä kuin juuri nuo Defan ohjeistamat.
          Ps. Mikko olisin eilen voinut vaikka näyttää livenä. Jos en ihan väärin havainnut niin käveltiin Paviljongilla vastakkain. Ei tullut vaan siinä hötäkässä tultua juttusille.

          Comment


            #6
            Joo nuo kuvat selvensi asiaa paljon, kiitoksia! :) Täytyy nyt katsoa että onko ne myyneet minulle tarpeeksi pitkät johdot, vähän tuntuu siltä etteivät ole.

            Edit: hyvinhän ne johdot riittää, eikä ole ylimääräisiä jatkoja.

            Ps. Mikko olisin eilen voinut vaikka näyttää livenä. Jos en ihan väärin havainnut niin käveltiin Paviljongilla vastakkain. Ei tullut vaan siinä hötäkässä tultua juttusille.
            No niinpä sitä tuli törmättyä, mutta eipä tajunnut pysähtyä vaikka ei meillä edes ollut kiire :) Harmi.

            Comment


              #7
              Itelläni siis A4 B6. Ongelmana löytää läpivienti sisäpistokkeelle. Olen työntämässä letkua sisään edestäpäin katsottuna akun vasemmalta puolelta, kohdassa on kaksi irroitettavaa/puhkottavaa läpivientikumia. Kummankin takana on harmaata pehmeän vaahtomuovin omaista ainetta. Olen jo purkanut hansikaslokeron pois tieltä, mutta en vieläkään löydä mistä kohtaa ko. reiät tulevat sisään?

              Comment


                #8
                Homma edennyt sen verran että noista kahdesta läpivientiaukosta ei taida päästä eteenpäin?? Irrotin ilmastoinnin putkien läpiviennistä sen suojakumin (näkyy defen kuvassa) mutta edelleen tuntuu ahtaalta. Valo tulee kyllä läpi kabiiniin, mutta ei näyttäisi letku mahtuvan. Mahtuuko se johto jostain poraamatta?

                Comment


                • #9
                  mulla tulee stereoiden johdon tuolta akun takaa, raitisilma suodattimen vierestä.
                  jouduin kyllä poraan reiät mutta hyvin ne sieltä mahtu. oli oikeestaan ainut paikka mistä ne mun mielestä sai hyvin tuotua.

                  sisätilan lämmittimen johto näyttäs tulevan sisään tuolta kuvan oikeasta alareunasta.

                  Comment


                    #10
                    Just tota kuvan oikeassa alareunassa näkyvästä reiästä oon yrittänyt saada sisään, mutta tuntuu että sen takaa ei pääse eteenpäin. Siinä tulee vastaa se harmaa pehmeä vaahtomuovi, jonka takana on jotain kovempaa. Onkohan sulla porattu reikä siihen kovempaan kamaan, mitä on sen vaahtomuovin jälkeen?

                    Comment


                    • #11
                      tuossa mistä porasin noi stereoiden johdot niin ei ollu muuta kuin tuo pelti ja sitten se äänieriste.
                      tuosta lämpärin johdosta en kyllä tiedä koska se oli jo asennettu ku ostin auton.
                      huomasin vain sen tuosta kuvasta.

                      Comment


                        #12
                        No niin, nyt on johto vedetty sisään. Vedin sen sitten siitä akun vierestä sisään niin kuin Jarkon kuvassa. Sisäänmenon jälkeen tiukka vasen ja ilmastointiputkien yläpuolella nätisti sisään. Ei tarvinnut porata ja tuli nätisti sisään. Meni vaan aikaa kun ekaa kertaa oli laittamassa.

                        Comment


                        • #13
                          niiden läpivientikumien takana kun on se vaahtomuovi ja mystinen kova takana nii ne voi ohittaa kääntymällä heti läpiviennistä vasempaan? En ole juuri nyt autolla siksi kysyn. Kiitos jo valmiiksi

                          Comment


                          • #14
                            Moi,

                            Öljynlauhduttimen vesiletkun korvaaminen letkulämppärillä vaikuttaa suht simppeliltä Defan ohjeen mukaan. Mutta mutta... Osaisko joku vinkata, että mitä kautta sisähaaran saa sujuvasti ohjaamon puolelle?
                            Auto on 2018 A4 g-tron.
                            Kiitos etukäteen!

                            Comment

                            Working...
                            X