Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 lämppäri vika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 lämppäri vika

    100 c4 2.8 v6 -92

    Lämppäri puhaltaa pelkkää kuumaa, vaikka lämpötilaa säätäisi miten tahansa...

    Automaatti tai manuaali asennolla ei ole mitään väliä..

    Lämppärissä on nyt vain kaksi asentoa. Tulikuuma ja/tai inferno..


    Mikä mahtaa mättää??

    #2
    Kannattaisi varmaan vilkaista. mikä hänellä on hätänä (=vikakoodit siitä ilmastoinnin paneelista) Varmaan / ehkäpä vesiventtiili jumissa?

    Comment


    • #3
      Toi Ross techin hex-can vaatii tohon malliin varmaan sen 2+2 adapterin???

      Comment


        #4
        Joo, c4 tarvii adapterin, mutta ilmastoinnin vikakoodit näkee myös suoraan siitä näytöltä (jos on automaatti-ilmastointi). Ei tarvi kaapelia.

        Comment


        • #5
          Eli ilmastoinnin nuolta ylös ja sisäilman kiertoa yhtä aikaa(oikean laidan ylin ja alin näppäin), sitten voi kelailla muistaakseni puhallusnopeuden näppäimillä ees taas numeroita(0-61), joista 51 näyttää kiertoveden lämpötilan ja 01 muistaakseni vikakoodit. Numero valitaan aina painamalla kiertoilmaa. Nämä ulkomuistista, joten en ota vastuuta :)

          Comment


          • #6
            Joo, sain koodit esiin yllä mainitulla tavalla.

            01 koodilla tuli 8.5...

            Mitäköhän sellainen mahtaa tarkoittaa??
            Löytyykö netistä jostain selitykset noille koodeille?

            Comment


            • #7
              Tuola löytyy vikakoodit http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml

              Näyttäisi olevan lämmönsäätöläpän servo jumissa.

              Comment


              • #8
                Kiitti kaikille vastauksista!!!!

                Comment


                • #9
                  Joo lämmönsäätö servo jumissa.Löytyy kuskinpuolelta konehuoneesta, tuulilasinpyyhkijöiden moottorin takaa.Joutuu purkamaan pois edestä-> pyyhkijän varret, ritilä pyyhkijoiden alta, pyyhkijänmoottori. Nyt näkyy pieni musta boxi johonka menee nippu johtoja. Ota tämä irti ja avaa.Tarvitset pienen torxin jolla boxi kasassa. Sisällä hirveästi mustaa hiilipölyä, puhdista pölyt pois, ja tarkista hiilien kunto.Helppo homma tehdä ei sisällä mitään raketti tiedettä. Omassa A6 c4 jumitti hiilien liikkuminen moottorissa, ratkaisin asian siten että hiilistä hienolla vesihiomapaperilla jokaisesta sivusta pari hentoa vetoa ja moottorin hiilipesän putsaus samalla paperilla.Tarkistin vielä että hiilet liikkuivat vapaasti pesässään kun moottoria kallisti hieman. Sen jälkeen toimii jumittamatta.

                  Comment


                  • #10
                    Ja tuolta lisätietoa siitä servon huollosta http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...%C3%A4moottori

                    Comment


                    • #11
                      Omassa autossa oli sama vika, ja huomasin että servomoottorilta lähtevä muovitanko jonka kuuluisi säätää lämmönsäätöläppää, oli mennyt poikki. Pienestä pellinpalasta tein vähän jatkoa tolle tangolle, nyt pelaa hyvin.

                      Omassa autossa näytti tuo servomoottori tosi uudelta jo ulkoa, eikä torxeilla kiinni olevan kannen takaakaan löytynyt juuri lainkaan mitään pölyä????? Moottori pyöri kuitenkin aika hitaasti, sumutin contact cleanerilla hetken aikaa ja kevyellä paineilmalla kuivasin, tuli moottoriin aika lailla reilusti eloa, nyt säätyy muuten lämpötila nopeasti :)

                      Comment


                      • #12
                        Minkälainen laatikko sen pitäisi olla?

                        Löysin sieltä muovikannen alta mustan laatikon, joka EI ollut torxeilla, vaan tavallisilla ristipääruuveilla kasassa...

                        Sisällä oli sähkömoottori ja pari ratasta...

                        Comment


                        • #13
                          Juuri se

                          Comment


                          • #14
                            Ok.

                            Purin siis oikean boxin..

                            Moottori ei pyörinyt yhtään.. Piti pelkästään jurinaa, eikä pyörinyt edes käsin.

                            Ilmeisesti se on aamen..

                            Saako noita tarvikkeena, vai marssinko suosiolla marmorille?

                            Comment


                            • #15
                              Tarvikkeena ei käsittääkseni saa mistään.

                              Mene tuonne http://speed-autoteile.fi/ ja naputtele kohtaan "Alkuperäinen VAG-varaosanumero" siitä servon kannesta se Audin varaosanumero, niin näet hinnat.

                              Saksasta saattaa saada halvemmalla, jos ei hirveä kiire ole.

                              Comment


                              • #16
                                Mä en saanut noita koodia näkymään. Kuinka ne saa tarkemmin sanottuna näkymään? Kokeilin auton käydessä ja virrat päällä ja ilman...
                                Automaatti ilmastointi kahdella näytöllä (lämpötila+puhallinnopeus ja suunnat) siis kyseessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Itellä sain sen näkyviin, kun painoin ensin sisäilmankierto napin pohjaan ja sit sitä nuolta ylös.

                                  Comment


                                    #18
                                    vikakoodeja löytyy...
                                    7.3
                                    8.3
                                    8.5
                                    11.3
                                    11.5
                                    11.6
                                    13.5
                                    18.3
                                    mikäköhän mahtaa olla vikana? kesällä toimii normaalisti mut talvella alkaa temppuilu. lämppärin kenno vaihettu viime syksynä ja sillon "huollettu" kaikki moottorit(puhistettu,hiilet ja kontaktori pinnat hiottu).
                                    alku syksystä lämpötilassa 2 asentoo kylmä tai kuuma,LO asentoo ku laitto ni tuli ulkoilmaa suoraan kabiiniin. sit ku laitto 18 asteeseen ni lämmöt täysille. nyt kovilla pakkasilla tulee haaleaa ilmaa vaikka moottorilämmöt on normaalit.
                                    Välillä ohjain paneelin nappulat ei toimi vaikka kuinka painelee. Oliskos vika ainoastaan tuossa ohjaimessa?
                                    Viimeksi muokannut harri81; 7.2.2012, 08:59. Perustelu: paneeli

                                    Comment


                                      #19
                                      eikö kellään ole mitään tietoa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Koodeja on sen verran, että voisi olla kyllä tossa ohjaimessa vikaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          vika korjattu... Vaihoin sen ohjausyksikön.
                                          Nyt tulee lämmintä kabiinii ja puhaltaaki sinne minne kuski haluaa

                                          Comment


                                            #22
                                            Haulla löytyi tämä ketju, niin kysäisempä täällä tätä.

                                            Itsellä on omassa C4:ssa sellainen vika, että työntää pelkkää kuumaa ilmaa. Muuten toimii kyllä normaalisti. Ensin ajattelin, että vikana voisi olla jumiutunut lämmönsäätöläppä, mutta vikakoodeja antaa aika monta:
                                            5.3
                                            6.1
                                            8.3
                                            8.5
                                            8.6
                                            11.7
                                            13.7
                                            15.3
                                            15.6
                                            15.7
                                            18.3
                                            15.7

                                            Olisiko mahdollista, jotta koko ohjainyksikkö on sökö?
                                            Niinkuin oli tuossa edellisessä tapauksessa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Onhan se aina mahdollista. Ota ilmastoinnin ohjausyksikkö käteen ja sieltä takaa liittimet irti. 9V paristolla voi syöttää jännitettä sen isoimman liittimen pinneihin 2 & 10, 3 & 11, 4 & 12 sekä 5 & 13. Näin saa testattua että onko servot oikeasti jumissa vai ei. Näin ainakin pikkukorisen ilmastoinnissa, kuulemma isokorisessa sama pinnijärjestys.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pitääpä ostaa patteri ja testata. Sieltä vissiin kuuluu sitä normaalia servon surinaa jos ne eivät ole jumissa?
                                                Viimeksi muokannut GaIIe; 3.3.2012, 20:53. Perustelu: Poistettu aikaisempi "havainto". En tiedä missä sumussa olin mutta yhtämonta koodia tuo antaa oli webasto päällä tai ei..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Lämmönsäätöläpan liikkeen voi käydä toteamassa pannuhuoneen puolelta siitä ikkunan alla olevasta vesikaukalosta. Muita tulee vastaan, kun poistaa verhoilun keskikonsolin molemmin puolin jalkatiloista. Ei tarvi arvailla, liikkuuko vivustot, vai pyöriikö moottorit tyhjää, jos nyt yleensä pyörii. Ei ole tavatonta, etä ovat hiilipölystä oikosessa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    mitenkäs nuo vikakoodit saa nollattua tuosta ilmastoinnista?vag-comia ei ole, E-skanneri löytyy

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja harri81 Näytä viesti
                                                      mitenkäs nuo vikakoodit saa nollattua tuosta ilmastoinnista?vag-comia ei ole, E-skanneri löytyy
                                                      Akku irti?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Elikkä auto 1995 2.8 audi. Moottori kuuluisa aah. Automaattiilmastoinnilla varustettu ja nyt sellainen vika että lämpötilaa säätäessä kylmälle/kuumalle ei tapahdu mitään. 9 voltin paristolla testasin ja servomoottori on kunnnossa. Nätistimeni auki ja kiinni. Lämmönsäätöpaneelin olen vaihtanut kertaalleen noin 6 vuotta sitten. Oisko jollain vinkkejä tai neuvoja onnettomalle?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Siellähän on useita moottoreita, ja läppä vielä siellä konehuoneen puolella. Huuhtoisin kennon konehuoneen puolelta ja kattosin sitten molemmin puolin koelaudan alta moottorit ja vivut. Ja tosiaan paneelista saa koodit näkyviin jos vikatiloja. https://forums.quattroworld.com/a6100/msgs/3334.phtml

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo lämmönsäätö servomoottori on konehuoneen puolella. 9 voltin patterilla ajoin läpät ääri asennosta ääri asentoon. Puhalsi kylmää ja kuumaa kuten kuuluu. Siinä on vika että kun lämpötilasäätimestä säätää kuumalle tai kylmälle niin sitten ei tapahdu servomoottorilla mitään. Onko muilla ollut kyseistä vikaa. Voisko olla lämpötilasäädin paskana? Vai joku tinaus pettäny säätimestä? Mielessä kävi et eikai mistään johto olis poikki.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X