Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 prefacelift VDO mittaristo-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 prefacelift VDO mittaristo-ongelma

    Elikkä tällasta ongelmaa pukkaa. Auto seissyt pihalla pari viikkoa ilman vaihelaatikkoa odottaen kytkintä, akunnapa luonnollisesti irti koska startti irti.

    No nyt otin auton sisälle ja löin laatikon paikalleen ja kun olin pihalle autoa ajamassa totesin että mittaristossa ei ole mitään eloa taustavaloja ja volttimittaria lukuunottamatta.

    Autossa ajotietokone + lisämittarit.

    Mittariston valot "välkkyvät" himmeämmäksi ja kirkkaammaksi sekä ajotietokoneen näyttö yrittää käynnistyä mutta saa aikaiseksi vain välkettä.

    Vikakoodeja oli polttoainemittarin ja ulkolämpömittarin oikosulusta maahan. Output test ei saa viisareihin mitään eloa.
    Tässä ongelmaa tutkiesssani testasin äsken mojauttaa kojelautaa muutaman kerran ja kummastuksekseni hymy nousi huulille kun ajotietokone heräsi eloon ja autocheck näytti OK tekstiä. Sitten käynnistin auton joka johti ajotietokoneen sammumiseen ja kierrosluku sekä nopeusmittarien viisarien nousemiseen. Nopeusmittari näyttää vähän yli 20km/h ja kierroslukumittari n 500rpm.

    Vinkkejä? Itse epäilisin konkkaa tms, ikäänkuin virta ei riittäisi mittariston toimintoihin.

  • #2
    Eikai mittariston takaa olisi ne liittimet hapettuneet?

    Comment


    • #3
      Oli se mittaristo jo irti tuossa mutta en keksinyt mitään ihan vaan pintavilkasulla :/

      Johtoja on tutkittu laatikon luonta mutta en kyllä ymmärrä että olisin jotenki tuossa rempassa voinut saada tuota vikaa aikaiseksi. Laatikkoonhan menee tasan ne kaksi liitintä ja molemmat ovat kiinni kuten kuuluukin.

      VCDS kautta tutkin lisää niin ainoat viat vaikuttavat olevan ulkolämpötila -99c Ja polttoaineen määrä, hyppiii 4 ja 48l välillä. En kuitenkaan usko että nuo voisivat sotkea koko systeemiä?

      Tuossa aloin miettimään jo himmennintäkin. kirkkauden kun laittaa aivan minimiin niin mittariston taustavalojen "välkkyminen" häviää lähes kokonaan.

      Pitää ottaa mittaristo sisälle ja kolvin kanssa vähän sohia jos se siitä heräisi :/

      Comment


      • #4
        Uusia ominaisuuksiakin löytynyt, ilmastointi ei osaa rauhoittua eli seilaa puhallusnopeus melkein täydestä melkein nollaan kokoajan. Liittynee samaan ongelmaan kun aiemmin toiminut moitteetta? Voisiko tuo ulkolämpöanturi aiheuttaa tällaista? Jos on jostain johto poikki tms?

        Comment


        • #5
          Nykäset liittimen irti anturista. Ja polttoaineanturin voit mitata luukun alta, että onko anturi ok.

          Comment


          • #6
            Tuota lämpömittarin liitintä tuli eilen napsittua irti ja kiinni, polttoainemittariin en viitsinyt ruveta koskemaan kun olis joutunu vissii koko peräkontin pohjamaton tahi penkin ottamaan :D Missä lie luukku onkaan.

            Illalla vielä oli mittaristo sisällä ja purin sen piirilevyn irti kuorista ja kaikki sellaset mihin uskals kolvia työntää kävin läpi. Käytännössä tämä tarkotti niitä neljää jotka löytyy takapuolelta siitä nopeus ja kierroslukumittarin kohdalta, sekä sen kaksinapaisen näytölle menevän "liuskan" piirilevynpuoleisen päädyn tinaukset.

            Innostus niin minimissä että tänään vasta nyt viitsin mennä kokeilemaan ja sehän alko toimimaan :D

            Nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta... Yks mittariston polttimo pitää hommata, harmi kun se tärkein alue nopeusmittarista on nyt pimeenä, 180-260km/h :D

            Comment


            • #7
              Joo-o toimi kiinnilaitoin yhteydessä, kokeilin startata monta kertaa ja kävin vähän ajamassa, kaikki toimi aivan normaalisti noita paria taustavaloa lukuunottamatta. Sitten illalla oli tarkotus lähtä sillä liikenteeseen ni eipä taas näyttö sanonu mitään ja taustavalot palas discokaudelle.

              Nyt alkaa olla vähän jo mielenkiintosta kai se on huomenna vielä napsittava kaikki sulakkeet irti ja takas jos vaikka niistä johtus. Yöks otin sisälle ja kahtelin taas tuonne takakuoren taakse mutta ei siitä ymmärrä mitään.

              Koko päivän oli siis toisen auton penkillä kylmässä. Pitää varmaa koittaa lämmitellä tuota vielä jos joku komponentti olis ottanu itteensä kosteudesta tossa kun autoo on otettu sisään/ulos kytkinrempan yhteydessä.

              Comment


              • #8
                Noniin nyt uskaltaa jo sanoa että se toimii... Toivottavasti pitkään.

                Eli tuon edellisen lämmittelyn ja tinailun jälkeen on toiminut moitteetta. Kuumentelin kuumailmapuhaltimella jokapuolelta kuumaksi piirilevyn, liekkö ollut se vai tinailu mikä ongelman poisti. Pääasia että toimii.

                Comment

                Working...
                X