Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 B4 virtalukko sökö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 B4 virtalukko sökö

    Terve.

    Elikkä pitäisi saada virtalukko vaihdettua ja sen olen saanut selville että tuohon kohti pitää porata reikä että saa sen lukitus salvan painettua alas. Noh itse on dremeliä tai muuta sopivaa poraa omista enkä kyllä tiedä kavereitakaan joilla ois. Mielessä kävi että voinko irrottaa koko lukkorungon?

    Ja tähän nyt tartteisin ohjeita.

    #2
    Voipi olla, että ei mahdu tulemaan ellet ota lukkopatruunaa ensin pois.

    Comment


    • #3
      Noh kyllä tuolla Postissa jtlukkari oli poistanu tuon lukkorungon työstöä varten että eiköhän sen pitäis onnistua. Ainut vaan kysyttää tuossa että millä se on kiinni?

      Comment


        #4
        Tuo porausohje koskee lukkopatruunan irroitusta. Mikäli vika on virtojen kytkemisessä, silloin vaihdetaan se pohjakytkin joka on kahdella ruuvilla kiinni. Koko lukkorunko taas on ohjausakselin putken empäri pannalla kiinni joka on kiristetty katkeavalla pultilla.

        Comment


        • #5
          Joo siis pohja on kans vaihdossa mutta kun siitä lukkopatruunasta/sylinteristä on katkennut se kieli joka kääntää pohjaa. Niin sitä tässä ollaan kans vaihtamassa.!

          Comment


          • #6
            Tollanen löyty:
            Virtalukko on rattiakselissa kiinni security torxilla ja kun sen saa auki ja irrottaa liittimen, niin kojelautaa samalla raottamalla saa lukon vedettyä pois paikaltaan.

            Mutta missäpä se on tuo torxi ruuvi

            Comment


              #7
              Rattiakselin kaulalla melkein näkymättömissä.

              Comment


                #8
                Tossa näkyy ruuvin paikka lötkön rattiputkessa. En tiedä sanoa, onko samanlainen pikkukorissa.

                Tässä vielä lukko erotettuna putkestaan. Luulisin, että periaate on sama.

                Comment


                • #9
                  Joo kyllä on samanlainen.. prkl irrotuttaa vissiin kojelaudan että pääsee käsiksi... :(

                  edit. eipäs tartteekkaan.. saattaa sopia tuosta akselin kojelaudassa olevasta aukosta. osaatko sanoa minkä kokonen torxavain pitää olla?
                  Viimeksi muokannut derpilz; 6.10.2011, 17:46.

                  Comment


                    #10
                    Oiskohan T30.

                    Comment


                    • #11
                      Joo pitääpä huomenna kokeilla paremmalla ajalla irrotella ja porailla. :)

                      Comment


                      • #12
                        No eihän se sieltä lähde ku ottaa virtalukon aukosta kiinni kun koittaa vetää sitä
                        ulos sieltä. :( mitäs pitää löysätä että saan kojelautaa pikkusen itseeni päin.?

                        Comment


                          #13
                          Kuten aavistelin, ei mahdu ei ellet ota sitä lukkopatruunan irti. Kympin dremelin säästelyn takia ei kannata tehdä kolmen viikon savottaa :) Poraat vain suosiolla sen reiän siihen.

                          Comment


                            #14
                            Olisko ollu helpompi löysätä rattiputkea kuin kojelautaa ?

                            Comment


                            • #15
                              eli ratti putki on tuosta 2 pultilla kiinni?

                              Comment


                                #16
                                Niin tais olla kahdella yläpäästä ja pitäähän se sitten vielä hammastangosta iroittaa. Kahdella sieltäkin.

                                Comment


                                • #17
                                  joo riitti ku irrotti yläpään pultit ja sitte kuskin puolelta kojelaudan pultit. Sellanen kutina jäi että eipä taida ratti lukkoon enää mennä. :(

                                  Comment


                                  • #18
                                    ja eikä vaan kutina van eipä prkl toimi enää rattilukko. mikäs neuvoksi. voiko se sitte mennä väärin ku laittaa sen lukon rungon takasi.?

                                    Comment


                                      #19
                                      Olihan rattilukko vapautettuna, ennen kuin kiristit takaisin kiinni? Eli avaimet käännettynä virtalukossa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä muistaakseni. perhana noh tänään pitää lähtä kaverin tallille kattelemaan.. nyt ainaki on selvillä vesillä kuinka puretaan. Sellanen 5minuutin homma. :D

                                        Comment


                                          #21
                                          Automaatti- ja manuaalivaihteisen virtalukot/lukkosylinterit näyttävät olevan eri osanumerolla. Onkohan virtalukon pohja kaikissa sama?

                                          (Audi Cabriolet vm. 93, jos merkitystä)
                                          Viimeksi muokannut angra; 26.5.2015, 07:43.

                                          Comment


                                            #22
                                            Sama varaosanumero se on ainoastaan kirjain lopussa eri.
                                            Merteil kyllä myy yhtä ja samaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Omaan -97 automaattiin vaihdoin juuri B-loppuisen. Skodan osana vähän edullisempi jos alkuperäistä haluaa käyttää.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kiitos molemmille. Valeo osanumerolla 256569 sopi paikoilleen ja ainakin äkkiseltään tsekattuna kaikki näyttäisi toimivan.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X