Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mac-11 roskiin MC koneesta ja yksinkertaista tilalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mac-11 roskiin MC koneesta ja yksinkertaista tilalle

    eli ajatuksissa on ollut korvata auton oma ecu jollain muulla. Ja syynä tähän on omassa ecussa oleva vika ja mahdollinen tuleva ahtojen nosto. Koska K-jetti hoitaa sopan syötön ihan mekaanisesti (lambdan ohjaamaa tahdistusventtiiliä lukuun ottamatta) niin ei tarvisi kuin keksiä sytkille järkevä uusi toimintamalli. Eli nyt jo kenellä on tiedossa mistä saisi helpoiten rakennettua vaikka jakajallisen sytkähässäkän mikä osaisi hoitaa ennakot alipaineella/paineella, ni olisin tiedosta kiitollinen.

  • #2
    toi macci ohjaa myös sitä jettiä ainakin sen paineen säätimen osalta , kai sen sytkän tilalle saa jonkun vanhemman keskipako/paine sääteisen jakajan. mut jos värkkäät niin mikset laita jetin tilalle jotain "nyky-aikaista" kuten mega tai vems ja mitä niitä nyt on. Enemmän harrastamista tai sit isompi meno kukkarosta mut varmasti parempi lopputulos.

    Comment


    • #3
      Mikäs vika siinä Hitachissa sitten on? Syktän ahtorajat saa nostettua kyllä, jos vain soppa riittää.

      Comment


      • #4
        Herätellään taas vähän vanhempaa. Nämä turbo vehkeet itselle aika vieraita vielä.
        Olen vähän ollut aikeissa tuommosta audi 100, 2,2 turboa ostamassa. Autossa siis MC-moottori, johon kuulemma ilmeissti vaihettu audi 200 ECU? Tiedä sitte minkä koneen Ecu kyseessä, jos edes myyjän puheet paikkaansa pitäviä.
        Miten tuo vaikuttaa tuohon auton "käyttäytymiseen"
        Myyjä sanoi, että ahtoja täydellä kaasulla 0,6bar? Oliko tuossa MC:ssä mikä vakio? Olikos se se 0,4?
        Muutenkin ihan mielenkiintosta tietää miten noista saa helposti vähän lisää potkua?

        Comment


        • #5
          MC on MC riippumatta siitä lukeeko takakontissa 100 vai 200. MC on vakiona aika miedoilla paineilla (0,4bar), joten niitä nostamalla päästään tasaluvun toiselle puolelle. Käsittääkseni vakiosytkäkartat on mallia turvallisen miedot.

          MC:stä on kahta versiota, uudempaa ja vanhaa, harrastepiireissä MC1 ja MC2. Ensimmäinen on yhdellä naku-anturilla ja MAC11 -eculla, jälkimmäinen kahdella ja MAC14. MAC11:sen koodi on melkolailla MAC14:sta yksinkertaisempi. MC1:stä on myös olemassa vanhemmalla löysemmällä puristuspaineella.

          Comment


          • #6
            kyseisessä yksilössä kuulemma myös konehuoneen puolella bleederi, jotta saa ahtoja ruuvailtua?
            Bensan syöttö katkeaa kuulemma 1 barin kohilla.
            Lieneekö vakiona näin?

            Comment


            • #7
              kipinä katkee ennemmin.ecua huijaamalla kaveri nosti ahtoja noin 1bar:iin

              Comment


              • #8
                Mitä tuolle kipinälle tehtävissä, jos haluaa alkaa helposti ottamaan edullisia hevosia ? :D ja mitä muuta piräs ottaa huomioon?

                Comment


                • #9
                  huijaat ecua luulemaan että paineita on todellisuutta vähemmän.

                  Ecu muistaakseni laittaa 0,6barissa pelin poikki.

                  Comment


                  • #10
                    Tuosta taisikin olla juttua jossain. Pitemmän päälle kuullostaa siltä, että jotain voiis vaikka hajota :D
                    Ecu siis rupee rajottamaan 0,6 barissa kipinää ??

                    Comment


                    • #11
                      Se katkaisee sen kokonaan,sen kyllä huomaa voin luvata.

                      Comment


                      • #12
                        Ei se mulla ainakaan vielä 1.6:lla kilolla ole vielä hajonnu.Koputetaan kuitenkin varuilta puuta...

                        Comment


                        • #13
                          Jos nyt ei ihan nollabudjetilla mennä niin laittaa lastun vaikka tuolta tai tilaa saksasta. Niin ja jos on automaatti niin ymmärtääkseni yli 0,8 bar ahdoista ei laatikko tykkää hyvää. (tai lähinnä niitten ahtojen seurauksena tulevasta väännöstä) Omakohtaista kokemusta ei automaattilaatikkoisesta ole joten varmaksi en vanno.
                          Edit: SJM Autotechnik sisältää aika paljon hyödyllistä tietoa.
                          Viimeksi muokannut markush; 3.12.2012, 18:21.

                          Comment


                          • #14
                            Ei budjetti nyt iha nollassa ole, Tuota yksilä mitä oon kattonu on onneksi manuaali lootalla, en henkilökohtasesti noista tomaateista niin välitä. Tuollakin sivulla vaan ongelmana, että itellä nuo kielet taipuu aika huonosti :D Mutta jatketaan jos nyt saisin oman audin myytyä ja edes hommattua tuon omalla sairaalla tavallaan niin hienon lötkön :D

                            Comment


                            • #15
                              MAC11 katkoo vakiokoodilla menon 0,6barin ahtorajalla 2000rpm ja ylöspäin. Sytkäkartat loppuu 0,5bariin ahtoihin.
                              Viimeksi muokannut jasso; 4.12.2012, 18:08.

                              Comment


                              • #16
                                Vakiona se katko tulee katti vehkeessä jotain 0.45-0.55 kilolla,ilman kattia 0.66-0.7 kiloa.Tämä siis MC.1B antoi ainakin minulla alunperin ahtaa melkein 0.9.Vakio K-jetillä kokemuksesta voisin sanoa,että on kohtalon härnäämistä(ja vakio välijäähdyttimen) nostaa ahtoja kovin paljon yli kilon.

                                Comment


                                • #17
                                  Nuo oli siis ihan sieltä ECUn koodista suoraan katsottuja arvoja. Korjasin ne nyt ahtoarvoiksi, ettei joku mene sekaisin absoluuttisiin arvoihin. 1B:ssä raja on 0,75bar ja sytkäkartat loppuu 0,65bariin. Pelkkä ECUn sokeuttaminen ahtopaineilta tarkoittaa siis vakioennakkoja sytkäkartan viimeisistä eteenpäin, jos nakuanturia ei lasketa.

                                  1bar ahdot (eli 2bar absoluuttista) ovat minun tietämykseni mukaan about siinä rajoilla, jonka jälkeen rupeaa soppa loppumaan ilman modauksia vessanpyttyyn.
                                  Viimeksi muokannut jasso; 4.12.2012, 18:16.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En malta olla sanomatta.
                                    Ylempänä mainitussa 1.6bar ahdoilla olevassa 200 10v avantissa (foorumillakin tunnettu) on nyt bensanpaineet 10barissa. Ja melkein jokapäivä se lötkö tulee minua vastaan :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      K-jetti? Käy vissiin aika rikkaalla muualla kuin siellä yläahdoilla :)
                                      Viimeksi muokannut jasso; 4.12.2012, 22:15.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu k-jetti käytössä. Kylmänä tyhjäkäynti aika mielenkiintoisen kuuloinen ja haiskahtaapa bensakin :P

                                        Comment


                                        • #21
                                          Enkä suosittele kokeilemaan kotona,ko.kapine on vähäpäästöinen,jonka takia en ole vaihtanut siihen parempia ruiskuja.Katsastusmies kun on täälläpäin sitä mieltä,että tuollaiseen kattipeliin ei saisi tehdä muutoksia kaasuläpän ja katin välille.Melko omituisia miehiä minusta.Rehellisesti ottaen jos vakio ahtimella mennään,hyvillä suuttimilla,ja nokan ajoituksia hiplaamalla voisi olla ahtopaine jotakin 1,2-1,4 ja pa-paine 7-8 kilon luokkaa.Pyrkii ahdin kavitoimaan jo noilla 1,6 kilon paineilla.21 vuotias tytärpuoli pärjää jo noilla edellämainituilla paineilla kesät ja talvet.Suuremmilla paineilla se on saatava kerralla käyntiin,kastuu aika helposti,suuttimien käytös on hiukka äkkinäinen,kun vessanpöntön läppä heilahtaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vakiosytkällä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juu.Ei vielä näillä paineilla kipinä lopu jos kaikki toimii.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lähinnä meinaan, että ihme ettei nakuta sen pahemmin, kun ennakko on sama viimeisen baarin verran.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei se edes yritä nakuttaa,10v kone on siitä hyvä,että jos polttoaine riittää ja pakopuoli ei ahista,niin jotain on aika paljon persiillään,jos sen saa nakuttamaan.Ja kokemuksesta voin sanoa,että sen kyllä huomaa männistä heti,jos se nakuttaa.Pienellä kilinällä voi jopa selvitä katkenneilla männänrenkaitten väleillä,kunnon kopautus tipauttaa koko männän helman.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja pasij Näytä viesti
                                                    Ei se edes yritä nakuttaa,10v kone on siitä hyvä,että jos polttoaine riittää ja pakopuoli ei ahista,niin jotain on aika paljon persiillään,jos sen saa nakuttamaan.
                                                    En kyllä yhdy tuohon,muutaman 10vt moottorin tehneenä, se on erittäin naku herkkä moottori.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X