Onkohan kellekkään muulle käynyt samoin, että sytytysmodulit hajoaa? Autona minulla on Audi 80 cabriolet 2.6 ABC -95. Startatessa hörähtää mutta ei käynnisty. Kun laittaa ehjän syttöboxin nii käynnistyy ehkä kerran tai kaks, jonka jälkeen taas vaan hörähtelee.. kokeiltu jo kolmella eri boxilla. Tulpat ja tulpan johdot vaihdettu. Välillä epäilin käynnistyksen ehtoa, mutta tosiaan aina kun kytkee ehjän syttöboxin nii auto käynnistyy ja toimii hetkellisesti. Viimeksi kävi tyhjäkäyntiä n.5 min ja peruutin 3 metriä nii siihen sitte sammu eikä taaskaan enää käyntiin. Ei viittiisi enempää hajotella noita boxeja.. Monen moisia mittailuja olen tehnyt mutta vikaa ei löydy, ja vika koodeja ei testeri anna. Voisikohan puolassa olla jotain häikkää, maadoitus vika tai ecu hajalla vai mikä? Onko vastaavasta kokemusta kellään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sytytysmoduli ongelma
Collapse
X
-
Oletko testannut modulit esim. toisessa autossa että ovat kaikki rikki ?
Hall-anturi ei riko sytytysvahvistinta vaikka itse olisi rikki. Se että auto lähtee uudella vahvistimella hetkeksi käyntiin viittaisi puolan toisio vikaan, jos korkeajännite pääsee puolan liipaisupiiriin niin silloin sytkävahvistin on vainaa.
Comment
-
No nii. Alkaa mennä mielenkiintoiseksi.. puola ja Hall vaihdettu. Kone lähti käyntiin, ajoin lyhyen lenkin ja käytin tyhjäkäynnillä kuumaksi. Jonkun ajan päästä kävin uuudelleen starttaamas ja kone kyllä lähti käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä paukuttaa välillä putkeen, mutta kierroksilla taas ei. Bensalle haisee aika huolella.. Luin vikakoodit ja sieltä tuli nokan ja ykk anturan viat sekä happitunnistimen vika. Tierä sitte auttaisko jos kävis ajaas kunnon lenkin? Erikoisinta on silti tuo Hall anturan vikakoodi, vaikkasiellä on nyt uus osa!?Viimeksi muokannut jasca_83; 10.8.2011, 09:38.
Comment
-
Nonii! Sen verran edistystä, että nyt auto käy normaalisti. Jos vaan käynnistyy ehkä kolmannella tai neljännellä yrittämällä.. vikakoodeina edelleen 00515 ja 00514. Että onkohan nuo molemmat hajalla vai vaan toinen? Tiedä sitte siitä "uudesta" tarvikemallin Hall-anturasta, että jos se ei olekkaan yhteen sopiva tuohon koneeseen.
Comment
-
Oliko tarvike anturi minkä merkkinen jos oli bosch kaikki ok. jos taas esim ossca niin siinä heittää anturin paikoitus melkein 2mm tosin jos hall anturi on rikki niin ei pitäs kyllä kunnolla käyntiin edes saada mulla ainakin oma 80 2.6 abc koneella pöpötti vaan ja tuli melkein raakaa putkesta pihalle... uusilla tulpilla vian ollessa päällä saattoi hetkeksi lähteä pörisemään... ainakin tossa jos sai käyntiin ilman hall-anturin vikaa ja se ajaessa tuli takasin niin se toimi melkein normaalisti mut ei sit enää uudestaan käynnistynyt
Comment
-
Uus anturi on bosch merkkinen. Kokeilin vaihtaa takas sen alkuperäisen Hall-anturin ja auto käy sillakin ihan normaalisti. Ainut vaan tosiaan on se että vikakoodit 00515 ja 00514 tulee edelleen..? Nii ja se että toisinaan käynnistyy ekalla yrittämällä tai sitte vasta tokalla tai kolmannella?
Comment
Comment