Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B5) -95 auto käynnistyy ja sammuu samantien

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (B5) -95 auto käynnistyy ja sammuu samantien

    moikka!

    elikkä otsikon mukainen vika autossa.
    aluksi oireili silloin tällöin ja vika luultiin korjautuvan kun käyttää ovia lukossa mutta nykyään se vaan pahenee.

    voika ajonneston lukuosan ratin juuresta vaihtaa kotikonstein?
    Viimeksi muokannut okkim; 13.7.2019, 20:18. Perustelu: Otsikkoa viilattu.

    #2
    Vilkkuko ajoneston valo?

    Voi vaihtaa lukupuolan itse. Vika voi olla lukupuolan liittimessä. Sitä kannattaa ensiapuna rassata..

    Comment


    • #3
      miten se lukupuola lähtee irti? meillä on irtonainen rattilukko tuossa pöydällä mutta ei siitä ainakaan halua lähtee irti.

      tuommoset vikakoodit tuli...
      VAG-COM Version: Release 311.2-N


      Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
      Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

      Address 01 -------------------------------------------------------
      Controller: 8D0 907 557 CX
      Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D07
      Coding: 04001
      Shop #: WSC 00000
      1 Fault Found:
      17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
      P1570 - 35-10 - - - Intermittent
      Readiness: N/A

      Address 03 -------------------------------------------------------
      Controller: 4D0 907 379 D
      Component: ABS BOSCH 5 7402
      Coding: 0265108005
      Shop #: BB 37402
      No fault code found.

      Skipping Address 15-Airbags

      Address 17 -------------------------------------------------------
      Controller: 8D0 919 033 C
      Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D02
      Coding: 00142
      Shop #: WSC 66307
      No fault code found.

      Address 25 -------------------------------------------------------
      Controller: 4A0 953 234
      Component: IMMO AUZ9Z0S0209779 D76
      Coding: 00000
      Shop #: WSC 48500
      1 Fault Found:
      01176 - Key
      07-10 - Signal to Low - Intermittent

      End -------------------------------------------------------


      ei vilku mitään valoja. tuohon o joku tuning harjottelia laittanu toiset mittarin pohjat niin ei tiiä onko niissä valolle paikkaakaan.

      Comment


      • #4
        Lukkoon pitää pistää kapeapäinen avain (vara-avain) kääntää riittävästi ja sitten sopivalla metalli (esim. klemmarin) pätkällä työntää lukkopesässä olevaan reikään siten, että se avaa lukkosalvan mikä pitää lukkopesää rattilukossa.

        Virallisen ohjeen mukaan rattilukkoa ei lukkopesän pois ollessa saa lukituttaa, voi ilmeisesti jäädä lopullisesti lukkoon.

        Ajoneston valo (ja muut valot) pitäs syttyä hetkeksi (testi mitä katsastuksessakin katsovat), kun virrat pistää päälle.

        Comment


        • #5
          on tuo vasta leimattu niin kai se sitte siellä palaa :) harmi ku tuo irto lukko on avaimeton...

          Comment


          • #6
            Tällä foorumilla on juttua ajoneston vioista sivukaupalla, haku olisi auttanut.
            Yleisin vika juuri tuollaisen koodin yhteydessä on kaapelin ja lukupuolan välinen liitos joka on huono. itse lukupuola harvemmin hajoaa, se kun on pelkkä kuparilankakerä.

            Comment


            • #7
              vika korjattu.
              virtalukon pohja vaihettiin viikolla kun siitä oli murtunu palautinjousen paikka.
              samalla johtoja käytettiin irti ja nitkuteltiin.

              ainakin toistaiseksi auto on pelannu ja lähteny käyntiin.

              tuo virtalukon pohja taitaa olla tyyppi vikaa ku meillä on menny jo 3:sta audista samalla tavalla :D

              Comment


              • #8
                kyseessä audi a4 b5 vm97 2.8 ajonesto temppuilee eli ei jää käyntiin vaan sammuu muutaman sekunnin kuluttua.. epäilen että vika on avaimen tunnistajassa eli onko osa oikeelta nimeltä mikä?lukupuola? ja mistä saa uusia

                Comment


                • #9
                  Kyllä, lukupuola. Oletkos vikakoodeja vilkuillu? Ei taida saada kuin marmorilta tai saksasta. Kokeiles tuota Teron mainitsemaa kikkaa.

                  Comment


                  • #10
                    Täälä olis kanssa sama vika, lämpö anturit on vaihdettu, molemmat bensapumppu ja suodatin ilmamassamitari ja sytkävahvistin myöskin. Ajonestovalo sammuu ihan normaalisti ja ainut vikakoodi mitä tulee on jarrupoljin anturi. Aina vaan sama vika käynnistyy ja sammuu heti. Kylmänä yleensä lähtee toisella startilla, mut jos auto on vaikka lämpöisessä auringonpaisteessa, niin saa starttailla helposti vartin verran. En oikein tiedä mitä tässä vielä pitäis tehdä, kun vikaa ei vaan löydy. Auto on siis 1998 audi b5 1.8 turbo ja automaatti
                    Viimeksi muokannut amalin; 14.7.2019, 14:02. Perustelu: muokattu luettavaksi.

                    Comment


                      #11
                      Tee painetesti, voi olla ilmavuoto.
                      Näyttääkö lmpöanturi järkeviä lukemia diagnostiikassa. Vaikka anturi vaihdettu, niin vikaa voi olla johdotuksessa esim.

                      Comment


                      • #12
                        nyt löyty ainakin paineenmuunnin alipainekello mikä vuotaa huomenna nähdään auttaako sen uusiminen mitään

                        Comment


                        • #13
                          lämpömittari näyttää 90 ja autocom näyttää 64 astetta eli jossain kyllä on jotain ihmeellistä liittimet on kyllä puhtaat onkohan sielä vielä muuallakin lämpö antureita kun noi kaksi syylärissä ja moottorin päässä rintapellin puolella

                          Comment


                          • #14
                            vika vaan jatkuu oli ehkä hetken vähän parempi voisikohan se olla kuitenkin ajon estossa vaikkei vikakoodia annakaan ja valo toimii normaalisti

                            EDIT: ahtovuotoja ei tuntuis olevan
                            Viimeksi muokannut Killeri; 11.8.2019, 19:55. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                            Comment

                            Working...
                            X