Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötköjen (typ44) penkeistä/kiinnityksistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötköjen (typ44) penkeistä/kiinnityksistä

    Luulin, että 100/200/V8 on kaikissa identtiset kiskot ja kiinnitykset, mutta ilmeisesti ei ole.

    Vaihtelin pre-facelift 100:seen V8:n sporttinahkajakkarat, jotka muuten istuvat luonnollisesti suoraan, mutta apparin penkki on julmettoman korkealla. Kuskin penkissä on korkeussäätö, joten sen saa alas, mutta apparin puolella ei ole.

    Samaa ongelmaa olen tavannut aikoinaan yhden korkeussäädöllisen alakehikon kanssa, joka ei edes ollut V8:sta. Alimmilleen säädettynäkin jäi 100:seen laitettuna huomattavasti alkuperäisiä penkkejä ylemmäs. Ratkaisin silloin vaihtamalla tyynyt alkuperäiseen kiinteään alakehikkoon, mutta V8:sin sporttien alakehikossa on sivuttaistyynyjen raudat ja muutakin eroa, joten tyynyjä ei noin vain vaihdella kehikkojen kesken.

    Olettaisin, että kiskoissa ei voi olla eroa. Ei niitä saa alemmas. Onko noissa siis eroa etukiinnityksen (etäisyyssäädön kiinnike) korkeudessa mallien välillä? Muuta en keksi.

    Toinen ongelma on niskatyynyt, jotka tuntuvat olevan jotenkin väärässä kulmassa. Niissä ei voi olla edes mitään ristiinnaittamisongelmaa, koska ovat penkkiin kuuluvat. Mutta niskatuet ovat minusta aivan liian eteenpäin taittuneet. Jos pään painaa kiinni niskatukeen, vääntyy leuka rintaan. Onko ne oikeasti tuollaiset? Selkänoja pitää olla todella kennossa, että ovat edes sinne päin oikeassa asennossa. Ei kai näissä ole mitään taittumista selkänojan säädön mukaan?

    Vaihtaisin toiset vastaavat niskatuet, mutta sporteissa on niskatukien raudat huomattavan kaareutuvat eikä niitä muoviholkkeja meinaa saada irti millään, kun niiden alapään kieleke on lähes mahdoton painaa sisään. Eli ei onnistu niissäkään noin vain ristiinvaihto.
Working...
X