Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin flekti käy koko ajan ja vag-com lakkasi toimimasta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin flekti käy koko ajan ja vag-com lakkasi toimimasta?

    Viime alastaron jälkeen ilmastoinnin flekti pyörii aina kun kääntää virrat päälle, ilmastoinnin säädöistä tai moottorinlämmöstä riippumatta. Koitin sit vikakoodeja yms katella eikä saa läppäri yhteyttä.

    Liekö mahdollista että liittyvät toisiinsa? Tuota toista flektiä ei kait käynnistä muu kuin ilmastointilaite ja toisaalta riittävän (liian) korkeat moottorinlämmöt?

  • #2
    Mikähän kone sulla on , mutta yleisesti sanottuna veikkaisin flektien lämpötila-anturia, siis ei sinänsä liity ilmastointiin . Relekin voisi teorissa olla jäänyt päälle, jos se tuossa mallissa saa virran vasta virrat kytkettäessä. Omassa 100:ssa on kuitenkin ko.releillä aina jännite eli voivat mennä päälle, vaikka auto ei olisi käynnissä.

    Comment


    • #3
      AHK on pata. Tuo vag-comin toimimattomuus mua enemmän hämää kuin tuo flekti. Kai se on taas käytävä kaikki sulakkeet ja releet hienolla kammalla läpi. Nuo anturien lämpötilan taitaa tosin nähdä ilmastoinnin diagnostiikastakin.

      Comment


      • #4
        Jossain Polossa oli diagnostiikkapistoke saman sulakkeen takana kuin takasumuvalo vai oliko parkit. Eli tarkista sulakkeet, jollet ole tarkistanu.
        Kokeilin kattella sähkökaaviosta, mutta mulla on vain USA S4:n piirit ja en aivan luota sen paikkaansapitävyyteen S6:n kohdalla.

        Comment


        • #5
          Autodata kertoo jotta sulakkeen F19 takana on "Data link, horn, engine coolant blower motor control module". Vielä kokeilematta mutta eiköhän tämä ole pässinlihaa.

          Comment


          • #6
            Paina tyyttyä niin tiedät heti onko sulake rikki :)

            Comment


            • #7
              Nyt meni astetta hankalammaksi. Sulake kojetaulun päädyssä (kaikki sulakkeet itse asiassa) on ehjä, sille vain ei tule virtaa. Nyt pitää mennä hyppylangan kanssa syöttämään toisesta sulakepesästä virtaa ja kokeilla josko toimii.

              Saamarin hankalia lukea nuo vanhat kytkentäkaaviot, kai tuon jostain virtakaaviosta näkisi että mistä tuolle sulakkeelle pitäisi sähkö tulla. Kai se on taas kiltisti vaan purettava kaikki ratin alta ja kick-panelista pois. Olikos repsikan jalkatilassa vielä jotain sulakeitta?

              Comment


              • #8
                Joo en minäkään osaa tulkita noita kaavoja, mutta eikös se tule virtalukon kautta?

                Comment


                • #9
                  Jupuaminen jatkuu, missä muualla on sulake/relebokseja c4:ssa? Konehuoneen sulakeboxi, molempien kickpanelien takaa ja kojetaulun vasemmasta päädystä käyty kaikki läpi.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos löytynyt vikaa miksi pyörii kokoajan,itellä samaa vikaa omassa minkä hommasin -95 s6 4.2 avant. Heti ku virrat laittaa päälle niin rupee pyörii ilmastoinnin flekti, eli keulasta katottuna oikeanpuoleinen rupelli.

                    Comment


                    • #11
                      Minä paikallistin omassa vian syylärin päässä olevaan lämpötila-anturiin. Flektin ohjaus tulee suoraan tuon anturin takaa. Flektin saa pois pelistä kun nappaa konehuoneen relerasialta releen irti, sit tosin pelaa ilmastointi vähän kehnosti.

                      Comment

                      Working...
                      X