Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hifin asennuttamisesta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Hifin asennuttamisesta

Mulla on auto menossa torstaina audiojärjestelmän uusintaan. Asennus suoritetaan liikkeessä (en ala itse turaamaan), mutta millaisia kokemuksia teillä on näistä asennuksista? Mua hieman mietityttää, koska neljä vuotta vanhan Audin sisusta on pysynyt suhteellisen äänettömänä. Nyt kun oviverhoilut revitään auki, niin alkaakohan ne rämisemään ja pärisemään? Ostin uusia kiinnikkeitä asentajaa varten, että vaihtaa kaikki kärsineet.

Tarvitseeko Audin ovet jotain vaimennusmateriaalia, ettei aikaisempaa kyvykkäämpi kauitin saa resonointia aikaan? Asentaja kertoi, että aikoo leikata alle ~50Hz erillissarjoilta pois vähentääkseen kartioiden syvimpiä liikkeitä. Subin pitäisi sitten paikata.

Onko hyviä neuvoja, joita voisi asentajalle välittää? Ei ole kuulemma pariin vuoteen Audiin asentanut.

Itselläni A4 farkku -02 ja itse asensin hifit. Asentamoista en osaa sanoa. Ite laitoin ovien ulkopeltiin vaimennusmattoa (jotain bitumipojaista, jossa liima mukana) ja midin taakse vielä palasen vaahtomuovin oloista huokoista vaimennusmattoa. Liikkeestä josta ostiin ko. vehkeet suosittrli lämpimästi ovien vaimentamista. Parantaa keskiäänen sointia kummasti, ei kumise ja vähentää ulos kuuluvia ääniä. Itse olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Suosittelen ovien ulkopeltien vaimentamista. Erillissarja (Audison) soi saman merkin 5-kanavaisella vahvarilla, eli siis ko. vahvistin pyörittää koko auton popit. Takana vakio kajarit, joita en lähde vaihtamaan, kun en niitä juuri soitata.

Kiinnikkeitä särkyi itseltäni muutamia, mutta parsin ne kasaan kuumaliimalla. Kestää ainakin paikallaan verhoukset, mutten tiiä kestääkö uudelleen irroittamista liimatut kiinnikkset. Ei räpise tai aiheita muitakaan sivuääniä, vaikka itse tein ovien verhoilujen irroitukset.

Comment

Ok, kuulostaa järkevältä, pitänee keskustella asentajan kanssa vaimentamisesta. Ostan vaikka itse huomenna palat bitumimattoa. Ei kait niitä kauan sinne liimaile. Mullekin on tulossa Audison (varmaan ku kuulosti niin hyvältä tuo merkin alku) setti. Kaksi erillissarjaa, subi ja 5-kanavainen vahvistin. Mukava kuulla ettei ole tullut ongelmia oviverhoilun purkamisesta.

Comment

Working...
      X