Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 sivuikkuna ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 sivuikkuna ei toimi

    Autona A4 b6. Eli kuskin puolen sähköikkuna ei toimi. Matkustajan puoli toimii normaalisti myös kuskin namikoista. Tuossa kerkesin jo ottaa ovipaneelin irti ja tutkailla.

    Sulakeboksista en löytänyt ikkunoille sulaketta. Onko jonkin isomman sulakkeen takana, vai löytyykö oma sulake yksittäiselle ikkunalle jostain?

    Mikä muu voisi olla vialla? Otin tuon ikkunan nappien yhteydessä olevan pienen rasian irti. Näyttäs olevan jotain piirilevyä sisällä. Minkälaista älyä tuossa on ja voiko olla kyseinen osa rikki?

    #2
    No ne perinteiset oveen menevät johdot on varmaan rikki :) Mulla oli kutakuinkin samanlaista tilannetta omassa autossa ja kuskin oven lasi toimi kun samalla käytti apukuskin lasia. Joten noita johtoja kannattais kurkata. Vois kokeilla ohjautuuko se kuskin lasi avaimesta.

    Comment


    • #3
      Hyvä idea tuo avain juttu. Kokeilin ja toimii lasit avaimesta. Viittaisiko tämä nyt siihen, että läpiviennin letkun olisi kunnossa? Jonkinlainen ohjainboxi tuossa sähköikkunan yhteydessä on, joten olisiko vika tällöin oven napin ja boxin välillä?

      Comment


        #4
        Mä omastani irrotin ovipahvin ja suihkuttelin sellasta elektroniikan puhdistussprayta sinne ikkunakatkaisijan sisälle. Jotainhan se autto mutta loppupelissä oli ne oveen menevät johdot rikki, niistähän täältä löytynee enemmänkin juttua. Ne nyt kuitenkin kannattaa tsekata ensimmäisenä kun se tuntuu olevan yleinen syy noihin sähköikkuna-ongelmiin.

        Comment


        • #5
          Mä omastani irrotin ovipahvin ja suihkuttelin sellasta elektroniikan puhdistussprayta sinne ikkunakatkaisijan sisälle. Jotainhan se autto mutta loppupelissä oli ne oveen menevät johdot rikki, niistähän täältä löytynee enemmänkin juttua. Ne nyt kuitenkin kannattaa tsekata ensimmäisenä kun se tuntuu olevan yleinen syy noihin sähköikkuna-ongelmiin.
          Täällä sama homma tehtynä pari vuotta sitten, taas alkaa temppuilemaan ikkunat. Ei ota kun painaa katkaisinta ykkösasentoon, vasta kakkosasennossa lasi laskee / menee kiinni. Joku mikrokytkimen virtapiiri lienee vittuilee...?

          Comment


          • #6
            Mulla teki kuskinoven kytkin samaa, vaihdoin itse lasienkytkimen viime kesänä ja nyt on toiminut normaalisti siitä lähtien.

            Comment


            • #7
              Marmorilta hait? Paljonko maksoi?

              Comment


              • #8
                Ebaysta tilasin: http://cgi.ebay.de/Audi-A4-B6-B7-8E-...-/140329573369

                Jos takanakin on sähkölasit: http://cgi.ebay.de/Audi-A4-B6-B7-8E-...-/130345788816

                Comment


                • #9
                  Kommentoidaan vielä tähän, jos joku joskus etsii foorumilta apua. Tosiaan tuo JarnoN linkittämä lasinnostimen nappiyksikkö oli hajalla. Uusi maksoi marmorilla 38.20€. Tilaamalla olisi toki muutaman euron säästänyt.

                  Ongelma korjaantui tuolla. Lisäksi pari ovipahvin vaihdettavaa klipsua hajosi tuossa irroituksessa. Ovat niin heikkoa tekoa, että kannattaa varautua niitä vaihtamaan. Ilman ei tuota taida saada irti. Maksoivat marmorilla 0.90€ kappale. Itse uusin 4kpl.

                  Suht helppo homma kokonaisuudessaan.

                  Comment


                    #10
                    Mulla ei omassa toimi niin sanottu "mukavuustoiminto" kuskin ikkunassa. Eli ei mene alas kuin nappia pitämällä.

                    Kuskin ikkuna toimii kyllä kiinni päin kerta painalluksella.

                    Apukuskin ikkuna toimii kuskin ja apukuskin ovesta ok.

                    Muuta vikaa ei siis ole ikkunoiden toiminnassa tai missään muussakaan kuskin oven toiminnoissa.

                    Edellisessä volvossa ikkunan "mukavuustoiminnan" sai niin sanotusti opetettua uudelleen nappulaa pohjassa pitämällä tietyn ajan.

                    Mahtaakohan Audissa olla samanlaista mahdollisuutta?

                    Eri variaatioita olen yrittäny mutta eipä se siitä hullumaksi ole muuttunut?

                    Mitään ideoita? Muita kuin oven johtosarja...

                    Comment


                      #11
                      Audissa suljet ikkunan ja pidät nappia ylöspäin muutaman sekunnin ikkunan sulkeutumisen jälkeen. Noin pitäis automaattitoiminnon aktivoitua, viisaammat korjatkoon jos on jotain lisättävää. Toi juttu varmaan löytyy auton ohjekirjastakin.

                      Mulla tosiaan reistas tolleen ikkunat kanssa, syy oli oveen menevät johdot jotka oli poikki tai menossa poikki... huonossa kunnossa kuitenkin - se perinteinen näissä B6.

                      Comment


                      • #12
                        Jaahans, näköjään korjaukseksi riitti kun kirjoitti tänne kyselyn, enää en saa vikaa ilmaantumaan vaikka kuinka ränkkäisi ;)
                        Viimeksi muokannut JPa1; 17.8.2011, 19:51.

                        Comment


                          #13
                          Olihan se ohjekirjassa juu neuvottukin... Eipä tosin auttanut kun tänään renkkasin.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                            Olihan se ohjekirjassa juu neuvottukin... Eipä tosin auttanut kun tänään renkkasin.
                            Vois myös kokeilla irroittaa ovipahvin sekä suihkutella jotain elektroniikan puhdistus-sprayta sinne valokatkaisijan sisään.

                            Comment


                              #15
                              Joo täytyy kokeilla. Kerrostalon piha vaan rajottaa remontti intoa.

                              Kiitos vihjeistä!

                              Comment


                              • #16
                                Ongelmana että apukiskin ikkuna ei toimi kuskin eikä apparin kytkimestä, johdot näytti olevan ehjät? Vika tuli ihan yllättäen, ei tehnyt mitään erikoista ennen toiminnan loppumista...

                                Comment


                                • #17
                                  Terve! Mulla on mun audissa semmonen ongelma että repsikan ikkuna ei aukea omasta painikkeesta, mutta kuskin puolen painikkeesta aukeaa kun painiketta on rämpännyt monta kertaa niin lasi lähtee "nykien" auki. Onko jollaan ideaa mistä tämä voisi johtua?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ne painikenapit näyttää keräävän likaa itseensä tai hapettumaa tai jotain ja sähkö lakkaa kulkemasta. Yhden painikkeen elvytin sillä, että laskin reilusti crc puhdistusspraytä irtipuretun painikkeen rei'istä sisään. Sen jälkeen painike alkoi toimimaan pätkimättä. Sitä en sano että tuollainen rasvanpoistoaine on oikea myrkky ongelman korjaamiseen mutta toistaiseksi toimii.
                                    Johtosarja oli korjattu jo aiemmin.
                                    Viimeksi muokannut jipitkan; 24.7.2019, 10:32.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X