Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 ja ilmastointi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Emmää tiedä kannattaako tuota ohittaa millään hyppylangalla. Jos esim. lötköjen ilmastointeihin vertaa, niin niissä ainakin tuo raja/painekytkin mikälie hoitaa sen homman, ettei järjestelmän tyhjennyttyä kompura pyöri "kuivana".

    Ootko Tero varma, ettei järjestelmä ole oikeasti tyhjentynyt?

    Comment


      #62
      Monta anturia Jukalla on lauhduttimen putkessa ?

      Comment


        #63
        Vaihto lienee työläs koska Jusaberg päätti oikaista
        Puhallinkotelon purku ja sen jälkeen anturin vaihto, ehkä.
        Emmää tiedä kannattaako tuota ohittaa millään hyppylangalla.
        Tämä olikin se kuuluisa väliaikainen ratkaisu :)
        Monta anturia Jukalla on lauhduttimen putkessa ?
        Kaksi. Vihreä ja punainen.

        Comment


          #64
          Järjestelmä on täytetty pari päivää sitten ilmastointipajalla. Se oli kyllä tyhjä sillä ennen täyttöä kompura ja kenno vaihtuivat ihkauusiin.

          Comment


            #65
            Ellei ole mittareita saatavissa niin kokeile varovasti painaa täyttöliittimen venttiiliä, huomaat onko siellä painetta vastassa.

            Comment


              #66
              Ei ilmeisesti pyörinyt heti täytön jälkeenkään ?

              Comment


                #67
                Ei pyörinyt täytön jälkeen. Mutta kun alapaineanturi vaihdettiin niin kylmää tulee kabiiniin.

                Comment


                  #68
                  Miten iso homma tuo anturin vaihto oli ?

                  Comment


                    #69
                    Jere sen mulle vaihtoi mutta ymmärtääkseni tunnissa se oli vaihtunut. Suurin duuni oli saada mahtumaan ecu takaisin paikoilleen. :)

                    Comment


                    • #70
                      Mikä mahtaa olla, kun tuossa 1 kohdassa vilkkuu numerot 18.3 ja 15.7? Moottorina siis 2.3 NG

                      Comment


                        #71
                        Vilkaise täältä.

                        Comment


                        • #72
                          Fresh air blower voltage, sporadic ja sitten Air Flow Flap, sporadic Block. Tuommoiset koodit antaa. Mistä mahdan löytää kyseiset vika paikat?

                          Comment


                          • #73
                            Onko mahdollisesti puhaltimen moottori entinen?

                            Comment


                              #74
                              Kevyesti OT ja semisti kuitenkin aiheeseen liittyen.
                              Ilmastointi joo lähtee päälle, mutta pitää jäätävää jurinaa. Tuossa tovin tutkailin ja syylliseksi paljastui kompuran hihnapyörän/magneettikytkimen laakeri. Foorumilta sen verran löysin, että laakeri on standardikokoa ja löytyy kaupasta, mutta olisiko kellään olemassa siitä speksejä, että pääsisin hakemaan lakrun ennen purkua?

                              Comment


                              • #75
                                Jos ääni alkaa kun kytketään ilmastointi päälle, niin silloin se ei ole magneettikytkimen laakeri, vaan itse kompura pitää sen äänen. Magneettikytkimen laakeri pyörii kun kompura on pois päältä.

                                Comment


                                • #76
                                  Kompura lakkaa automaattisesti pyörimästä jos freonit loppuu. Suosittelen siis ilmastointihuoltoa, samalla laite tekeee painetestin järjestelmään, poistaa veden sieltä ja laittaa uuden kylmäaineen & voiteluaineen.

                                  Comment


                                    #77
                                    Itseasiassa pieni sivuääni kuuluu myös kun kompura ei ole kytkettynä päälle. Hihnapyörä voblaa riippumatta siitä, että onko ilmastointi päällä vai ei.

                                    Comment


                                      #78
                                      Nooh, ei se laakeri ihan ehjä ollut. Jos joku muu kaipailee laakerin mallia niin siellä majailee NSK 35BD219DUK ja google kertookin tarkemmat speksit.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kiitoksia, pitääkin vaihtaa tuo laakeri ennen kompuran asennusta paikalleen. Mikä tuollaisen hinta on? eBayssa jotain alle 20 e näyttää olevan.

                                        Comment


                                          #80
                                          Paikalisesta laakerikaupasta ei suoraan löytynyt vastaavaa, mutta otin kaksi kapeampaa laakeria hintaan 40€. Ajanee saman asian.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Voipi tämäkin olla nyt ihan OT teidän asiaan, autonakin A6 C5, mutta laitanpa tähänkin oman juttuni ratkaisun mikäli jotain auttaisi (modet poistaa jos turhaan kahdessa paikassa teksti?!).

                                            Oma ilmastoinnin toimimattomuus on nyt fiksattu.
                                            Edellinen omistaja oli kiikutellut Audille ym. oli tyhjätty, täytetty, ei vuotoja ja silti ei tule kylmää kuin ainoastaan LO-asennossa ja täysillä.
                                            Mitään vikakoodeja ei tule.
                                            Napsaisin keula anturin poikki, ei vaikutusta (jätin laittamatta takaisin).
                                            Seuraavaksi toinen anturi puhallinmoottori kaukalossa hansikaslokeron takaa, irroitin, ja menin ostamaan marmorille uutta (50€+) tilauskamaa. En tilannut.
                                            Kotiin ja vähän elektroniikka spraytä anturin liittimille ja takaisin kiinni -> kas kummaa kylmää tulee kabiiniin että tukka lähtee!!
                                            Ilmastointi paneelin "piilovalikosta" tsekkailin ja mielestäni ihan ok lämpötiloja näkyi antureilta ennen irroituksia, ajattelin huvikseni vaihtaa anturit jos vaikka jotain tapahtuisi.
                                            Onneksi marmorilla ei ollut hyllyssä anturia (G89), se vaati ilmeisesti vaan jonkun sortin "resetin" piuhaa irroittamalla yms.?!
                                            Nyt justiinsa kävin liittämässä tuon keula anturin (G17) paikoilleen takaisin, jos olisi systeemi ollut vain resettiä vailla, niin kappas, samatien loppui kylmän puhallus!
                                            Eli summasumarum, keula anturi ilmeisesti kaput. Se taitaakin olla juurikin se "vähäpätöisempi" anturi näiden kahden kesken. Antaa tyyliin vain mittariston näytölle tietoa, ja vähän jotain yhteisarvoa tuolle toiselle G89 anturille?! Meinaan että systeemi pelittää ihan täysin ilman tuota G17-anturiakin. Vikakoodin kyllä jättää nyt kun poikki, mutta se ei haittaa minua! Saa kesä tulla!
                                            Minulla on tuo klassinen pixelivikainen näyttö tällä hetkellä, ja senpätakia en näe paljonko ulkolämpötila näyttää. Voisin väittää että nyppäisemällä keula anturin irti, näytön lämp.til. eteen tuli nähtäväksi plussa (+) miinuksen (-) sijaan!

                                            Comment


                                            • #82
                                              Vanha aihe, etsitään kuitenki tätä kautta vastausta. Autona audi 80 b4 2.6 v6, automaatti ilmastointi ei toimi. Ongelmana ettei kompura lähde käyntiin. Ilmeisesti jokin rele puuttuu. Vag-comilla testatessa ilmastoinnin kompuran magneetti kytkin ei kytkeydy, eikä mikään rele vedä. Rele numero 3 "radiator fan delay" puuttuu, releen paikka on 8-napaiselle releelle. Millainen rele, ja mistä ?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Audi 80 automaatti ilmastointi

                                                Hei!
                                                Tuli hommattua projekti Audi, eli 80 Avant 2,3:lla koneella. Onko kellään kokemusta tuosta Audin ABC-ilmastoinnista.Siinä on sellainen vika, että puhalluksen suuntaa ei laite säädä, vaikka esim. laittaa puhaltamaan tuulilasille, mutta puhaltaa joka suuntaan aina silti. Joskus myös menee jumi tilaan, jolloin ei voi säätää mitään toimintoa.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Cabrion ilmastointi

                                                  Vanha ketju, mutta tähän liittyvänä jatkumona.
                                                  Ostin tuollaisen 1995 vuotisen AAH-koneisen Cabrion kesäautoksi ja siinä ei manuaali-ilmastointi toimi. Itse en ole vielä ehtinyt asiaan juuri perehtyä ja edellinen omistaja kertoi asiaa viime kesänä tutkineensa.
                                                  Hänen kertomansa mukaan aineet on täytetty ja ei lähtenyt silti toimimaan. Sanoi myös tutkineensa kojelaudan katkaisijan että olisi kunnossa, valo ei kyllä ac-nappiin syty. Sanoi että olisivat päätyneet siihen että olisi joku painekatkaisija rikki.


                                                  Saako tuosta testerillä jotain vikakoodeja ulos joilla lähtisi tutkailemaan vai saako nuo painekatkaisijat testattua ihan vain ohittamalla ja liitinpinnit yhteen kytkemällä?
                                                  Sisäkennon luona näyttäisi varaosakuvien perusteella olevan alapainekatkaisija ja keulan kennolla korkeapaine sekä safety switch.


                                                  Ja jos noita vikakoodeja saa ulos niin onko Järvenpään suunnalla tai muualla lähiseuduilla testerin omaavaa jolla olisi aikaa koodeja lukea?
                                                  Voisi nuo ensin tarkastaa ennenkuin lähtee tarkastuttamaan kylmäainekierron tiiveyttä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Audi 80 vm-93 1.9 Tdi ilmastoinnin kompuran magneetti kytkin ei mene päällä. Onko jossain ulkolämpötila anturi ja missä se sijaitsee.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Mittaa nyt ensin tuleeko mg-kytkimen johtoliittimelle jännite..
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 29.6.2020, 07:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X