Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin kaukovaloassistentti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • harri81
    vastasi
    2009 Q5 vaihtoautomatiikka räpsyttelee maantie ajossa valoja jatkuvasti pois. Ilmeisesti liikennemerkkien heijastuksista olettaa että auto tulee vastaan. Samoten jättää katuvalo osuuksilla pitkät päälle… Ärsyttävää välillä

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    Alkaa olemaan niin paljon ledi yms. uusia valoja liikenteessä että MY12 A6 ei enää tahdo vaihtaa lyhyille (xenonit). Ainakin yksi aina samannäköinen vastaantulijan valo ei sitten millään saa valoa vaihtumaan, mut hankala pimeässä nähdä jotta mikä automerkki on kyseessä. Mitä keltaisempi valo, sitä varmemmin vaihtuu. Joulukuusirekat varmaan polttaneet sensorin pilalle? (Onkohan ne edes luvallisia...)

    Onhan se selvä että 14v sitten tehty algoritmi on erilainen kuin nykyisille valoille. Auttaisikohan jonkun ohjainlaitteen päivitys? Toimiiko uudemmissa paremmin? Tuulilasi on kyllä vaihtunut pari kertaa mutta merkkarilla, joten oletan että asetukset olisi ok.

    Leave a comment:


  • W-eikko
    vastasi
    Viime talvena tuota itsekin ihmettelin kunnes huomasin, että siellä 60km/h paikkeilla alkoi pitkät räpsymään. Pimeällä pikku tiellä itsekin meinasin assarin olevan rikki, kun joutui viiksestä manuaalisesti kytkemään pitkät. Mutta näköjään tuollainen nopeusraja on tehtaalla aseteltu, mahtaakohan tuo olla säädettävissä vcds:llä?

    Leave a comment:


  • Kalastelija
    vastasi
    Soitin automyyjälle Laakkosella , kerroin miten olen toiminut ja kysyin mitä vielä pitää tehdä, että assistentti toimisi. Ei keksinyt mitään lisättävää eli "pitäis toimia". Epäili jo anturivikaa...

    Se tässä meidän tiessä on oleellista, että säkkipimeyden lisäksi se on kapea soratie (50 km/h) eli
    normaalisti ajetaan aika hissukseen. Weikon vinkistä lähdin vielä kerran taipaleelle ja AVOT n. 58 km/h paikkeilla räps ja nyt pelaa ! Tätä tietoa ei mielestäni ole käsikirjassa, joten kiitos vinkistä !

    Riittääkö sitten poliisille selitykseksi ylinopeudesta, että "piti saada pitkät päälle" :)

    Leave a comment:


  • W-eikko
    vastasi
    Oma A6 4F ei kaukovaloassistentti ainakaan vaihda ennen ku ollaan maantienopeuksissa. Eli toimii vasta 60-70km ylöspäin. Ootko kokeillu vauhdissa, jos on samanlainen "toimintaraja"...

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Vaikea sanoa. Mun on ollut tarkoitus käydä kokeilemassa neidin 8V:n assistenttia mutta en ole vielä ehtinyt. Toivottavasti se pelaa.

    Leave a comment:


  • Kalastelija
    vastasi
    Mahtaako kukaan keksiä miksi en saa uudenkarheen (10 tkm) A-kolmosen kaukovaloassaria toimimaan ?

    Vasta pari päivää sitten ajoin eka kerran pimeässä, vaikka auto on ollut jo toukokuusta asti.

    MMI:stä on aktivoitu ja näytössä palaa lamppusymbooli ja "A". Ei vaan vaihda itekseen valoja - ainoastaan käskystä...

    Leave a comment:


  • Teemu.h
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
    Eihän siellä rekan peräosassa ole ketään ketä ne valot haittaa? Ja ellei ledivalot ole (missä varmaan tuo adaptiivinen valosysteemi on ihan omiaan kuitenkin) niin kyllähän niissä valojen syttymisessäkin menee ihan millisekunteja, pitkä matka maantienopeuksissa. Eikä se taida siellä rekan kopissa suuremmin häikästä... eri asia henkilöautossa missä sivusilmällä näkyy jos pahasti sattuu väärään suuntaan katsomaan. Näin itse järkeilen..
    Erehdyit muuten pahemman kerran että ne valot ei häikäise ja varsinkin kun roikutaan siinä keskiviivalla ja n.3 metrin päässä. itse ajan n.165000km rekalla joka vuosi.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Jos sen on lisävarusteena saanut niin saa 100% varmasti myös jälkiasennettua. Se on sitten eri asia paljonko osia pitää vaihtaa ja kuka moiseen hommaan rupeaa.

    Leave a comment:


  • projph
    vastasi
    Ei saa assistenttia -06 4f A6:seen. Kysyin J:kylän Autotarvikkeelta.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Hmm, kuulostaapa isoilta muutoksilta. Jotenkin kuvittelin, että tosiaan ero olisi ainoastaan tuossa peilissä, jos autossa on 3-alue ilmastointi (tuon mukana kun tulee tuo 8-pinninen liitin).
    Tähän johtopäätökseen jotenkin tulin, kun varustekoodit on 8N6 ja 8N7 ja hintaakaan tuo assistentti ei lisää kuin 10 eur. Mutta kaippa se on vaan kokeiltava, että toimiiko tuolla peilillä sitten edes tuo automaattinen himmentyminen, ei kait siinä mitään rikkikään mene :)
    Viimeksi muokannut tumu; 13.4.2011, 10:35.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Ainakin vilkkuviiksi on vaihdettava toisen malliseen, se on varma. Kysymysmerkkejä on sähkökeskus ja ohjauspylväselektroniikan ohjainlaite.
    Ja mahdolliset johdotukset.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Mitähän kaikkea tuo kaukovaloassistentti tarvitsee toimiakseen? Olisi tossa pöydällä A5:sen automaattisesti himmentyvä peili, jossa tuo assistentin kamera mukana. Tiedossa on, että toi himmennin toimii plug&play, mutta toimisikohan toi assistenttikin ihan vaan tuolla kameran olemassaololla?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Löytypäs siihen kaukovaloassistentti, faceliftiin tuli varusteeksi. Korjaan virheeni.

    Leave a comment:


  • j_pt
    vastasi
    Muistaakseni kun isäukolle tilattiin A6 4f facelift niin myyjä kysyi otetaanko kaukovaloassistenttia. Eli faceliftiin on ilmeisesti saanut ainakin.. Pitää kattoa jos jostakin löytää sen lisävarustelistan..

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja projph Näytä viesti
    Mistäs tuollaisen assistentin voisi hankkia ja käykö -06 A6:seen (bixenon)?
    Ei ole kuulunut 4F A6 varustukseen, joten ei mistään.

    Leave a comment:


  • projph
    vastasi
    Mistäs tuollaisen assistentin voisi hankkia ja käykö -06 A6:seen (bixenon)?

    Leave a comment:


  • fleetwood
    vastasi
    Näinhän tuo on, jos pitkät syttyvät siinä rekan vetoauton hytin vieressä, niin valot eivät osu sivupeileihin ja näin ollen ei luulisi millään tavalla häikäisevän.

    Kyllä tuo tunnistaa ne edessä menijät, eli ei vaihda pitkille jos edellä näkyy autojen etu- tai takavaloja. Ja mielestäni myös vaihtaa lyhyille kun niitä takavaloja ilmestyy eteen. Havainnointi- ja valonvaihtoetäisyyttähän tuossa ei kyllä taida pystyä mitenkään säätämään.

    Tämähän on selkeästi niitä varusteita joita todellakaan ei välttämättä tarvitse, mutta itse olen tykännyt ruksia autoon muutamia tällaisia pikkuvarusteita pienenä lisäekstrana.

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Ei tuota nyt huvikseen viitsis ruksailla, jos sitä ei sit ikinä käytä. Silläkin rahalla saa jotain muuta mukavaa. Ja kallishan auto tuo jo muutenkin on, että kaikki on aina lisää, monta tonnia varusteista jo kertyy muutenkin. Tunnistaako tuo siis edellä ajavat autot(samaan suuntaan menevät) ja jos tunnistaa niin miten?

    Leave a comment:


  • jounii
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja fleetwood Näytä viesti
    Toistaiseksi olen huomannut vain yhden pienen epäkohdan; rekkaa ohitettaessa auto vaihtoi nätisti lyhyille kun rekan perä lähestyi, mutta palasi pitkille vähän turhan nopsasti eli juuri rekan ohjaamon vieressä. Oli mielestäni vähän siinä ja siinä että vaihtoiko pitkille liian nopeasti.
    Eihän siellä rekan peräosassa ole ketään ketä ne valot haittaa? Ja ellei ledivalot ole (missä varmaan tuo adaptiivinen valosysteemi on ihan omiaan kuitenkin) niin kyllähän niissä valojen syttymisessäkin menee ihan millisekunteja, pitkä matka maantienopeuksissa. Eikä se taida siellä rekan kopissa suuremmin häikästä... eri asia henkilöautossa missä sivusilmällä näkyy jos pahasti sattuu väärään suuntaan katsomaan. Näin itse järkeilen..

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Mahollisimman paljo rukseja vaan jos lompakko taipuu :)
    Ei jää sitten harmittaan jälkikäteen.

    Leave a comment:


  • fleetwood
    vastasi
    Ruksasin tuon kaukovaloassistentin omaan '11 aanelkkuun lähinnä uteliaisuudesta kun hintakaan ei ollut kovin paha ja ihan tyytyväinen olen ollut, kokemusta ei tosin ole vielä kuin muutamalta pitemmältä käyttökerralta.

    Kun valokytkin on auto-asennossa, niin kaukovalot voi kytkeä vaikka keskustassa; pitkät eivät syty, vaan mittariston näyttöön tulee vain kaukovaloassistantin merkkivalo. Taustapeilissä oleva kamera huomaa valoisuuden, vastaantulijat ja edessä menijät todella hyvin. Eli vaihtaa valot lyhyille kun vastaan tulee auto - joko omalla tai vastaantulijoiden kaistalle ja vaihtaa pitkät kun auto meni ohi.

    Toistaiseksi olen huomannut vain yhden pienen epäkohdan; rekkaa ohitettaessa auto vaihtoi nätisti lyhyille kun rekan perä lähestyi, mutta palasi pitkille vähän turhan nopsasti eli juuri rekan ohjaamon vieressä. Oli mielestäni vähän siinä ja siinä että vaihtoiko pitkille liian nopeasti.

    Tuossa lienee omat niksinsä, esim. pitkää rekkaa ohitettaessa pieni nopeuden lisäys saattaa auttaa, mutta noin yleensä ottaen tuo toimii kyllä todella hyvin. Pimeällä ajosta tulee paljon rentouttavampaa kun ei tarvitse miettiä koska niitä valoja vaihtaisi vai vaihtaisiko ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Liikuttanee aika samoilla linjoilla. Tuulilasia ei sentään tarvitse uusia, kummassakaan.
    Otin lähinnä kantaa tuohon jälkiasennukseen.

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Kyseessä ois se RS3...

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
    Itse valitsisisin sen mukaan onko lisävaruste helppo jälkiasentaa. Voisin jopa kuvitella, että tämäkin varuste on softalla koodattava tai joku valoboksin eri versio.
    Uudessa A6;ssä jälkiasennus?
    Not gonna happen. Ainakaan tuohon hintaan. Sarja vaatii kameran, boksin, johdotusta ja saattoi jopa eri tuulilasin vaatia.
    Ja siihen päälle asennukset ja koodaukset.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Ei tuo taida olla kaikissa Audeissakaan. A4:n lisävarustehinnastosta ei löytynyt muuta kuin kaukovaloassistentti ja A6:sta molemmat vaihtoehdot.

    Tuli vielä mieleen, että eihän tuo umpion merkintä vielä takaa että ko. varuste autossa on. Samoja pleksejä kun on käytetty eri umpioissa niin hyväksynnät on kaikille vaihtoehdoille. Hintalapun varustelistaa en muistanut katsoa.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Tietysti riippuu mitä mallia on ostamassa. Volkkarin puolella ei ole DLA vielä jokaisessa mallissa tarjolla.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Mahtaisko jostain liikkeen esittelyautosta löytyä moinen varuste ja järjestyä vielä koeajoon yön yli? Ei välttämättä ihan jokaiselle renkaanpotkijalle, mutta edes tosiostajalle. Ainakin pääkaupunkiseudulla tuntuis olevan vähän erikoisempiakin autoja liikkeissä/maahantuojalla.

    Airportissa näkyi sisällä olevassa A6:ssa olevan XCERT merkinnät umpiossa joka tarkoittaa tuota dynaamista valokuviota.

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Osaa olla vaikea päättää, jotenkin tuntuu että on vähän vielä vaiheessa koko varuste...ei kellään sattus olee viime vuoden/tän vuoden uutta Audia, mis ois kyseinen varuste, niin vois kertoa "uusinta" tietoa.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Tuollanen löytyy uuden A6:n hinnastosta:
    PXB Audi Adaptive light -ajovalojärjestelmä, Varuste ei tilattavissa PX2 yhteydessä.
    Varuste sis. mm. kaukovaloassistentin liukuvalla valokeilan pituudella, kaarreajovalot, risteysvalon ja moottoritievalon.
    Hinta 960 e ilman autoveroa (sis. alv 23%).
    Ja tuo PX2 on LED-ajovalot.
    Pelkkä kaukovaloassistentti 200 e +autovero.

    Leave a comment:

Working...
X