Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaukosäätöinen keskuslukitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaukosäätöinen keskuslukitus

    Moi!

    En löytänyt haulla aikaisempia keskusteluja aiheesta.
    Eli ongelma on seuraavanlainen.
    Auto on a4 b5 1.8t -95. Auto on s-line varustelulla ja siinä on alkuperäinen kaukosäätöinen keskuslukitus + hälytin.

    Sen verran olen lukenut että järjestelmä toimii infrapunalla.
    Kaukosäätimeen syttyy se "punainen" valo kun nappia painaa.

    Keskuslukitus toimii muuten moitteetta! Autossa on ilmeisesti alkuperäinen hälytinkin kun ovet laittaa lukkoon kuuluu "semmoinen ääni".

    Toivottavasti joku osaisi auttaa niin saisin keskuslukituksen toimimaan!

  • #2
    Oletko kokeillut kaukosäätimeen vaihtaa paristoa? Luulisin että siellä on se 3 voltin CR2032 paristo, tämä on siis ihan mututietoa :) Volvo v70 ainakin oli tuo paristo, mutta luulisin että Audissakin käyttävät samaa.

    Comment


    • #3
      tässä on neljä lituska paristoo eli ilmeisesti 1.5v.. Mutta tosiaan toi punainen valo syttyy.. eli ilmeisesti virtaa paristoissa on? Onko mahdollista että siru olisi ajansaatossa hävittänyt ohjelmointinsa?

      Comment


      • #4
        Se punainen valo on melko varmasti ledi, eli se ei vie virtaa melkein mitään. Esim. minulla on rc-auton akkulaturssa punainen ledi, joka jää palamaan muutamaksi sekunniksi vielä sen jälkeenkin kun sen irrottaa pistorasiasta. Siinä paristossa pitäisi lukea se pariston malli. Kokeile vaihtaa ne paristot, ei ne montaa euroa maksa kappaleelta. Ota vaikka vanhat paristot kauppaan mukaan että tulee varmasti oikeat paristot.

        Comment


        • #5
          Jos sinä avaimessa on pieni punainen lamppu avaimen suuntaisesti niin se on se infrapunalähetin. Kato kännykän kameran kautta niin näet kuinka se lähettää signaalia.
          Jos ei ole "lamppua" niin sillon se on radioaalloilla toimiva. Infrapunakaukarin omaavissa autoissa on b-pilareissa ne mustat vastaanottimet.

          Jos se lähettää signaalia niin kannattaa kokeilla tehdä avainten sopeutus. A4:n kohdalla en tiedä käykö sama ohje kuin C4 A6:n kanssa.

          Comment


          • #6
            Eli autossa on B-pilareissa vastaanottimet. Onko kenelläkään selviä ohjeita miten tuo "sopeutus" tehdään. Kyseessähän on siis infrapunalla toimiva järjestelmä.
            Vaihdan tänään noi paristot ja katsomaan miten käy.

            Comment


            • #7
              Autodatan neuvot ohjelmointiin, en lupaa toimiiko vai ei.

              Click image for larger version

Name:	ScreenShot005.jpg
Views:	1
Size:	23,9 Kt
ID:	1600140Click image for larger version

Name:	ScreenShot006.jpg
Views:	1
Size:	61,3 Kt
ID:	1600139

              Comment


              • #8
                Jos diagnoosilaitetta ei ole käytettävissä: Ohjelmoi kaikki avaimet uudelleen.
                HUOMIO: Nykyiset avainten muistipaikat korvataan.
                1.Kytke sytytysvirta päälle.
                2.Käytä sellaista avainta, jossa ei ole kauko-ohjainta.
                3.Lukitse kuljettajan ovi manuaalisesti avaimella.
                4.Paina 5 sekunnin sisällä ensimmäisen avaimen avauspainiketta kerran (ohjelmoi muistipaikan 1).Hälytysääni kuuluu kerran merkkinä signaalin vastaanotosta.
                5.Odota 5 sekuntia.
                6.Paina avauspainiketta kerran, mikä vahvistaa ohjelmoinnin.
                7.Ajoneuvon lukitus avautuu.
                8.Ohjelmointitila on passivoitu.
                9.Kytke sytytysvirta pois päältä.
                10.Poista avain.
                11.Ohjelmoi jäljellä olevat avaimet muistipaikkoihin 2, 3 ja 4 tekemällä kunkin avaimen kohdalla koko seuraavassa kuvattu toimenpidesarja:
                Kytke sytytysvirta päälle.
                Käytä sellaista avainta, jossa ei ole kauko-ohjainta.
                Lukitse kuljettajan ovi manuaalisesti avaimella.
                Paina 5 sekunnin sisällä avauspainiketta 1 sekunnin välein seuraavasti: Kahdesti muistipaikkaa 2 varten (toinen avain). Kolmesti muistipaikkaa 3 varten (kolmas avain). Neljästi muistipaikkaa 4 varten (neljäs avain).
                Hälytysääni kuuluu kerran merkkinä signaalin vastaanotosta aina kun avauspainiketta painetaan.
                Odota 5 sekuntia.
                Paina avauspainiketta kerran (se vahvistaa ohjelmoinnin).
                Ajoneuvon lukitus avautuu.
                Ohjelmointitila on passivoitu.
                Kytke sytytysvirta pois päältä.
                Poista avain.
                HUOMIO: Sytytysvirta TÄYTYY kytkeä pois päältä jokaisen avaimen ohjelmointitoimenpiteen välillä.

                En saanut laitetta toimimaan. Vaihdoin paristotkin kaukosäätimeen. Onko virtalukossa olevan avaimen oltava perusavain? Itsellä ei ole kun 2avainta ja niistä kummassakin on keskuslukituksen ohjaus. Korvaako tilanteen jos otan toisesta avaimesta paristot pois? eli ohjelmoisin vaan toisen. MIETIN tuossa ohjeessa vaan kohtaa 4 ja 5.. Missä vaiheessa tuo 4kohta tehdään ja missä vaihe 5? eikös noi ole ohjeen mukaan samaan aikaan?
                Kiitos paljon!!!

                Comment


                • #9
                  Mulla sama ongelma a4 2000 b5 ja melkein piti testerillä uudelleenohjata, kunnes löytyi kuin löytyikin ratkaisu kotikonstein ja niitä konsteja on monta:

                  ---vaihtoehto1---
                  1. Toinen avain virtalukkoon, virrat päälle.
                  2. Toisella avaimella ovet mekaanisesti lukkoon ja paina avausnappia.

                  ---vaihtoehto2---
                  1.Toinen avain virtalukkoon, virrat päälle.
                  2. Toisella avaimella ovet mekaanisesti lukkoon, avain pois ovilukosta ja paina avausnappia.

                  ---vaihtoehto3---
                  1. Yksi avain virtalukkoon, kytke virrat päälle.
                  2. Toisella avaimella lukitse kuskin puolella mekaanisesti ovet.
                  3. Paina 5 kertaa n. sekunnin välein avaimen avauspainiketta, vilkut kuittaa painallukset.
                  4. Odota 6 sekuntia ja paina avausnappia -> avain on opetettu ja kaukosäädön pitäisi pelittää.


                  noita avainpelien kikkakakkosia mulla on pari sivua, kunhan bongaan lappusen niin laitan ne loputkin. avainten nollausta en muista miten sen kanssa toukkaroin, mut taisin sen tehdä ennen tuota ve3:Sta. Ittellä kaikki kokeiltu läpi ja tuosta tuo 3. toimi. Sama piti tehdä kaikille avaimille, paitsi opettaa kohdassa 4, 2 avain painamalla 2krt avausnappia jne.. niitä kaukosäätö avaimia voi olla opetettuna max.4

                  En saanut laitetta toimimaan. Vaihdoin paristotkin kaukosäätimeen. Onko virtalukossa olevan avaimen oltava perusavain? Itsellä ei ole kun 2avainta ja niistä kummassakin on keskuslukituksen ohjaus. Korvaako tilanteen jos otan toisesta avaimesta paristot pois? eli ohjelmoisin vaan toisen. MIETIN tuossa ohjeessa vaan kohtaa 4 ja 5.. Missä vaiheessa tuo 4kohta tehdään ja missä vaihe 5? eikös noi ole ohjeen mukaan samaan aikaan?
                  Kiitos paljon!!!
                  virtalukossa ei tartte olla perusavain, mullakin molemmissa kaukosäätö. ja viiden sekunnin sääntö on ohjeaika, ei kannata pitää kiirettä..
                  Viimeksi muokannut Gribbe; 13.2.2011, 17:18.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeilin nuokin vaihtoehdot läpi eikä ruvennut pelaamaan.. Ei mitään eloa.. Ei vilkut ei edes syty. Eikä lukot liiku mihinkään suuntaan :).. Pitäisiköhän avain nollata että ohjelmointi onnistuisi?

                    Comment


                    • #11
                      Ookko tsekannu, että lähettääkö se avain signaalia?

                      Comment


                      • #12
                        Joo kamerapuhelimen kameran läpi olen katsonut ja lähettää "säteen".. Missähän tekevät näitä koodauksia ihan liikkeesssä??

                        Comment


                        • #13
                          ei ole kenelläkään ideoita enää?

                          Comment


                          • #14
                            löytyskö keneltäkään VDO:n tarvike kaukosäätimiin ohjelmointi ohjeita?

                            Comment


                            • #15
                              Nyt olis hyvät neuvot tarpeen..
                              Vaimolla on tuo 1997 A6 (C4), 2.8V6 (AFC) quattro Avant. Auto on alunperin valmistunut Ingolstadtista amerikanmarkkinoille, mutta oli sitten palautunut aikanaan saksaan "käyttämättömänä" ja rekisteröimättömänä. Epäolennaista tietoa toki tuo käyttämättömyys..

                              Autossa on varusteita mukavasti, mm. kaukosäätöinen keskuslukitus. Edellinen omistaja oli onnistunut tuhoamaan alkuperäiset kaukosäätimet ja niiden tilalle tilattiin marmorilta alkuperäisen, amerikkalaisen, runkonumeron perusteella uudet mallia tämä. Ongelma on nyt siis se, etten saa noita kaukoja opetettua tuohon autoon millään. On kokeiltu; VAG-COMilla - ross-techin ohjeilla, Autodatan ohjeilla, tältä ja muilta audi/vag-foorumeilta löytyneillä ohjeilla tuloksetta. Olisiko Iisalmi-Kuopio-Kajaani ympäristössä ketään, kuka pystyisi kädestä pitäen opastamaan minua ja ohjelmoimaan nuo kaukot?

                              Comment


                              • #16
                                Lieneekö väärä kaukosäädin?
                                Viimeksi muokannut jünther; 11.12.2013, 17:12.

                                Comment


                                • #17
                                  Osaisko joku auttaa, kun tuossa omassa A6 C4:ssa on tehtaan alkuperäinen kaukosäätöinen keskuslukitus niin toinen kaukosäädin ottaa vasta aivan auton vierestä ja toinen huomattavasti kauempaa.

                                  Vaihdoin patterin tuohon mikä ottaa vain auton vierestä ja aluks se vähän ehkä auttoikin, mutta hyvin nopeasti palasi takaisin auton lähelle tuo kantomatka. Jännitemittarilla mitatessa paristossa on kuitenkin edelleen uuden pariston jännite.

                                  Tuota paristoa vaihtaessa huomasin piirilevyssä kuvassa näkyvän ruuvin jota voi ilmeisesti kiertää. En uskaltanut siihen koskea, mutta osaisiko joku sanoa, että mikä sen virka on?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikö kellään ole mitään tietoa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sillä saatetaan (kuvasta ei oikein voi päätellä komponenttia) säätää piirin taajuutta, ei kannata mennä ronkkimaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jotain tuollaista itsekin epäilin, eli tuossa on sitten joku myy syy, minkä takia tuo on heikompi teholtaan. Täytyy ottaa ilmeisesti käyttöön tuo parempi tehoinen sitten.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X