Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flekti pyörii jatkuvasti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Audi A6 3,0D -10 Quattron flektit ja ilmastointi

    Osaako joku sanoa, että mistä kannattaa lähteä osia vaihtelemaan, että saisi lopetettua flektien jatkuvan pyörinnän. Aina kun auton käynnistää niin molemmat flektit lähtevät pyörimään täydellä nopeudella ja pyörivät auton sammuttamiseen saakka. Kuulostaa suihkumoottorilta... Myös ilmastointi toimii aina välillä ja välillä ei, pääasiassa ei. Vikakoodeja ei ole. Ilmastoinnissa aineet tallessa, eikä vuotoja ole.

    Comment


      #32
      Jos ilmastointi on päällä, niin flektitkin pyörivät. Mitä tarkoitat että ilmastoini toimii välillä ja välillä ei? Omassa toisesta flektistä meni laakerit, niin meteli oli aika kova.

      Comment


      • #33
        Aiemmin flektit pyörivät maltillisesti, nyt täysillä. Flektit pyrivät täysillä, vaikka ilmastointi olisi kyketty pois päältä, eli sillä ei vaikutusta. Ilmastointi puhaltaa kylmää välillä ja välillä ei. Tuntuu kuin koko kompura ei käynnistyisi.

        Comment


        • #34
          testrillä vikakoodit lukuu ja antureiden arvot tarkastukseen.

          Comment


          • #35
            Vikakoodit luettiin, mutta niistä ei löytynyt mitään tähän vikaan viittaavaa. Täytyy ruveta antureita kaivelemaan ja mittailemaan. Mistäpäin konetilaa löytyy tähän liittyvät anturit, osaako joku sanoa? Kiitoksia!

            Comment


            • #36
              Mistä kaikkialta luettiin koodit,(scannaa koko auto läpi) mitä lämpötila anturit näyttää? Mitä ilmastoinnin painearvo näyttää? En ny muista oliko noissa erillinen fkeltien ohjainlaite siin keulassa vai oliko se samassa toisen flektin kanssa mut siinä tödennäkösesti vika.

              Comment


                #37
                Ja millä koodit luettiin? Valtaosa yleismaalisista ei näytä kaikkia koodeja, saati sitten edes lue niistä kaikista ohjaimista. Suotta antureita rupeat kaivamaan tai mittailemaan. Auton piuhan päähän ja softalla arvoja ulos.

                Comment


                • #38
                  Kiitoksia tiedoista! Käytän auton jossain lukijan päässä ja katsotaan tuomio.

                  Comment


                  • #39
                    TT -98-, etuveto: Flektit pyörii kokoajan

                    Arvon raati.
                    En hakusanoilla löytänyt vastausta niin kysynpä rohkeasti.

                    Ongelmana siis on flektit alkaa pyörimään heti kun auton käynnistää ja lämmöt ei juurikaan ajossa nouse. Ilmeisesti välillä flektit kuitenkin pysähtyy koska lämmöt nousevat suht normaalille tasolle. Ani harvoin tosin. Onko tämä nyt se ohjainyksikkö case joka sijaitsee akun alla vai jotain muuta?

                    Kiitos.

                    Comment


                    • #40
                      Econ päällä? Eli siis ilmastointi pois päältä ja silti flektit pyörii heti kun auton käynnistää?

                      Comment


                      • #41
                        Testasin. Kun Econ napissa ei pala valo niin flektit sammuu. Mutta lämmöt ei kyllä nouse. Eli termari vaihtoon? Se on kyllä jo hyllyssä vaihtoa odottamassa.

                        Comment


                        • #42
                          ööööö.... econ napissa kun palaa valo (eli ilmastointi pois päältä, ns. economy tila) niin silloin flektit pitäisi käynnistyä vasta kun 95 astetta anturilla... kun econ napissa ei pala valo niin puhaltimet pyörii kokoajan... ainakin mun TT käyttäytyy noin. tosin. eipä ois mikään ylläri vaikka joku heittää että ei se kuulu toimia noinkaan vaan taas joku magneti marellin anturi jossain paskana =) onneks oon jo tottunu....
                          toisaalta ns. tyyppivikoja on ainaki se lämpötila anturi ylävesiletkussa sekä mittaristo. mut tosiaan jos se lämpötila nousee kuitenki normiin todella hitaasti ja esim lähtee putoomaan motarinopeuksissa niin sitten kyllä kääntyisin ainaki ite termarivikaan.
                          Viimeksi muokannut johny1332; 3.9.2017, 20:07.

                          Comment


                          • #43
                            Taitaa olla mittarikorjaajalle olla asiaa. Climatrocilla kun seuraa veden lämpöjä niin näyttää 90°C melko tasaisesti, mutta itse lämpömittari vaivoin nousee 70°C kunnes väsähtää ja tippuu alas 50°C.

                            Comment


                            • #44
                              voi olla myös anturivika, tuo ylävesiletkun anturi kun sisältää kaksi anturia sisäisesti, toisesta tulee mittaristolle tieto ja toisesta Eculle, en oo varma kummalta puolelta antaa tiedon climalle. jos päädyt mittariston korjaukseen niin täältä forumilta AMALIN nimimerkillä olevan henkilön palveluita suosittelen?

                              Comment


                                #45
                                Moottorinohjausykskön vaihdon jälkeen vakkari katosi ja flekti pyörii jatkuvasti. Piuhan päässä ohjelmointiin uusi viriyksikkö sisään (EGR pois samalla). Ennenkuin pääsee uudelleenohjelmointiin niin nyppäsin flektin sulakkeen pois - lämmöt tämmösessä ei muutenkaan meinaa nousta 1.9tdi AVF. Eihän tuulettimella ole virkaa, ellei lämmöt nouse yli 90C?

                                Comment


                                • #46
                                  Vaikuttaa suuresti, että tässä ketjussa monen ongelma on ilmastoinnin painekytkimessä. Sen, kun vaihtaa niin flektit hiljenee normaaleiksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    A3 2.0tdi quattro 2006 sportback BMN flektivika

                                    Moro, kyseisellä autolla flektiongelmia. Alkutalvesta huomasin että molemmat flektit lähtee pyörimää samantien vaikka ihan kylmiltään käynnistää. samaa tekee siis vaikka econ nappi painettu. Talven mittaan sen verta selkoa saannu että muutaman kerran ku rämppää virtoja pois ja päälle ja käynnistelee niin jossainvaiheessa ei sitten enään pyörikkään, useimmiten kun kone lämpiää niin käyttää virrat pois ja takas niin flektit seis ja toimii iha normaliisti. Sitten kun taas yönyli seisoo niin samavika ilmenee. Kerran onnsaatu vikakoodia ulos kun oli vcds kiinni samalla kun löi käyntiin ja flektit lähti taas päälle. ( P0116 - implausible signal )

                                    Osia vaiheltu tähän mennessä; moottorin kylestä lämpötila anturi, ilmastoinnin painekytkin, isompi flekti jossa siis ohjainlaite kiinni, sekä tänään termarikotelosta toinen lämpötila anturi ja termari. Flektiä pystyy pyörittämään vcdsällä pakkosyötöllä.

                                    Kellään ollut samanlaista vikaa/ tietoa mahtaako olla vielä muuta mahollista vikaa kuin johtosarja ?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mahollisetsi joo johtosarja vikaa jos tota lämpötila tunnistimen koodia pukkaa uudelleen, johtosarjaa auki vaa koneen edestä tai sit vetää uudet piuhat suoraan ECU:lle

                                      Comment


                                        #49
                                        Meillä teki 1.6 vapari 8p a3 sillai että lähti heti molemmat pyörii ja eikä lopettanut ennenkuin akku oli tyhjä tai irrotti johdot. Vikakoodina oli että tuuletin jumissa tai vastaavaa. Oli siis jotenki se ohjausyksikkö menny siitä toisesta joka ohjaa toistakin. Korjauksena oli ostaa koko flektipaketti uus missä tuli kehyksineen molemmat flektit.

                                        E: tässä olikin vaihdettu jo se ohjaimellinen flekti eli ei apua tähän hätään.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jännähän tässä on nimenomaan se että yhen kerran saatu toi koodi ulos ja juuri silloin kun oli vcds kiinni ja ne flektit pyöri auto käynnissä. Muuten ei jää mitään vikakoodia.
                                          Edit. Tähän viel lisäks se että sillonki kun nollas koodin niin heti sammu flektit.

                                          Comment


                                          • #51
                                            A4 b7 2.0tdi blb. Flekti alkaa huutamaan täysiä kun virrat sammuttaa, eikä lopu vaikka ottas avaimet pois. Anturivika?

                                            Comment


                                              #52
                                              Ehkä se flektin ohjain on oikosulussa. Tai sitten flektin rele kastunut/ hapettunut ja oikosulussa. Tämäkin rele ecukotelossa ecun alla.

                                              Dpf-polton yhteydessähän se taitaa yleensä myös huudattaa flektiä mutta sen luulisi loppuvan tietyn ajan jälkeen.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 15.5.2020, 11:05.

                                              Comment


                                              • #53
                                                A4 B6 ainakin on flektien releissä ollut ongelmaa, uutta kehiin.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Näyttäisi olevankin liki tyyppivika näissä (A3 8P 1.6i -03/-04), eli tässä jää nimenomaan tuo repsikan puolen ts. ilmastoinnin tuuletin pyörimään.
                                                  Ongelma oli kesällä lähinnä hellekeleillä (jolloin aiheutti ESP:n ohjelmointitarpeen) mutta nyt vika on pahentunut niin että tuo flekti ei pysähdy enää ollenkaan, ennen kuin akku on täysin tyhjä :(

                                                  Vikakoodit luettiin kesällä ongelman tullessa, mutta niissä ei ole oikeastaan mitään tähän viittaavaa vikaa päällä. Kokeilin myös AC ECON asetusta käyttää -> ei mitään vaikutusta. Kokeilin nypätä myös pistokkeen irti -> pyörii silti (ehkei ollut oikea pistoke). Ainoa tuohon viittaavan 30A sulakkeen F47 tjsp. paikka oli... tyhjä(?)

                                                  Ehkä nuo jäähdytysnesteen anturin (ylävesiletkussa) antamat lukemat voisi vielä tarkistaa - tai sitten suosiolla vaihtaa sen anturin heti uuteen? BTW: Näkyisikö viallinen myös mittarin moottorilämmöissä?

                                                  Tuo paineanturi on jo jokusen kympin niin sille voisi osua osalotossa sitten se seuraava arpa:
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja 2,0 T Näytä viesti
                                                  Vaikuttaa suuresti, että tässä ketjussa monen ongelma on ilmastoinnin painekytkimessä. Sen, kun vaihtaa niin flektit hiljenee normaaleiksi.
                                                  Viimeksi muokannut Zac73; 25.8.2020, 07:58.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Hankin eilen tuollaisen uuden lämpötila-anturin (16eur) kun sellainen sattui löytymään heti hyllystä Varaosam..liikkeestä.
                                                    Tänään tarkoitus kokeilla mitä sen vaihto vaikuttaa, eiköhän tuohon pääse käsiksi kun ilmanputsarin kotelon irroittaa(?)

                                                    Jollei vaikuta mitään, niin pitää sitten alkaa paremmin VCDS:llä tutkimaan, löytyisikö sen kautta mitään epäilyttävää...
                                                    Ihan tälläinen perustavanlaatuinen kysymys on kuitenkin mielessä: "Meneekö tuonne flektille käyttöjännite ulkoisesta ohjauksesta (lue: jostain boxista akun alla tms.) vai tehdäänkö on/off päätös vasta siellä (ilmastoinnin) flektin oman piirin puolella...? Nythän sinne tietty tuo jännite tulee koko ajan, mutta pitäisikö sen katkoa vai ei...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      A6 C5 1.9tdi -04 ilmastointi pyörittää kokoajan flektiä ,ollu päällä jo jonkin aikaa. ei vikakoodeja. mikä voisi tuon aiheuttaa? econ-nappi täysin mykkä, ei edes valo vilahda kun painaa.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 13.11.2020, 17:42. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Em. A3 8P: ongelmat olivat poissa talven mutta kuumien kelien palattua -> ilmastoinnin flekti jää pyörimään kunnes akku tyhjä.
                                                        Aiempi lämpötila-anturi minkä hankin oli sittenkin väärä... Tässä oli siis "värillä väliä" (harmaa vs. musta...)

                                                        Mulla kun on muutenkin AutoDocille taas tilaus lähtemässä niin ajatteli lisätä sinne nyt:
                                                        - Lämpötila-anturin (mallin mukaan oikea tällä kertaa? n. 5 eur...) EDIT: Aiempi anturi on kuten tuo harmaa Ridex (tämä on vaan "Intermotor").
                                                        https://www.autodoc.fi/autonosat/jaa...-8pa/18066-1-6
                                                        - Ja olisiko toinen sitten tuo "Lämpökytkin, jäähdyttimen puhallin" (7-9 eur)
                                                        https://www.autodoc.fi/autonosat/lam...-8pa/18066-1-6
                                                        - Jos oikein revitteleen lähdetään niin sitten myös "Painekytkin, ilmastointilaite" (13 eur)
                                                        https://www.autodoc.fi/autonosat/pai...-8pa/18066-1-6

                                                        Tarvii vähän tarkemmin kaivaa vielä nuo OEM-numerot (koneen tyyppi myös, en nyt muista ulkoa).
                                                        Vähän arvonnan makuahan tuossa on, mutta muistaakseni ei saatu mitään selvää vikakoodia tuosta ulos kun VAG-COMilla tuota EPS:ää uudelleenkoodattiin (tämän aiheuttamaa).
                                                        Viimeksi muokannut Zac73; 8.6.2021, 09:55.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kaivoin tuon VAG-COM login viime kesältä kun nämä samat ongelmat vaivasivat. Ainoa relevantti kohta on nähdäkseni tämä:
                                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                                          Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
                                                          Part No: 06A 906 033 BB
                                                          Component: SIMOS71 1.6l 2V 5312
                                                          Revision: 00000003 Serial number: AUX7Z0C4FNR055
                                                          Coding: 0000071
                                                          Shop #: WSC 06435 000 00000
                                                          VCID: 609AAAF7C64CDE3B33B-8034

                                                          1 Fault Found:
                                                          18359 - Radiator Fan 2 (V177)
                                                          P1951 - 007 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent
                                                          Freeze Frame:
                                                          RPM: 3392 /min
                                                          Temperature: 94.5°C
                                                          Temperature: 46.5°C

                                                          Speed: 24.0 km/h
                                                          RPM: 864 /min
                                                          Temperature: 61.5°C
                                                          Temperature: 31.5°C

                                                          Speed: 10.0 km/h

                                                          Readiness: 0000 0000

                                                          -------------------------------------------------------------------------------

                                                          Tuo toimilaitehan (Part no. perusteella) taitaa olla ECU tms. ohjainboxi mutta sehän ei tarkoita että siellä vikaa olisi.
                                                          Hieman ihmettyttää nuo lämpölukemat: kone selvästi hyvinkin lämmin (94C?) mutta mistähän mittaa tuon toisen TEMP lukeman, joka aika alhainen jopa?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Täytyypä päivittää tätä (kalenteriajassa) pitkää tarinaa...
                                                            Eli tänäkin kesänä lämpimän kelin tultua, alkoi taas ilmastoinnin flekti tuon loputtoman "pöhäämisensä".
                                                            Joutui siis pitämään akunkenkää (ja välillä myös flektipaketin isoa pistoketta) irti, jottei tuo vie akkua tyhjäksi. EPC:kin käytiin tuon vuoksi kertaalleen Ylöjärvellä ohjelmoimassa, pysynyt nyt sen vikavalo poissa.

                                                            Sitten tilasin uudelleen tismalleen oikean PR-numeron, vuosimallin, koneen tyypin ym. varmistaen tuon isomman 360 mm. halk. flektin, jossa se 2. flektinkin ohjain siis sijaitsee.
                                                            Purin vanhan flektipaketin nokalta, ja sovitin siihen uutta -> no eihän se tietenkään sopinut :-( Se flektin pyöreän moottorirunko oli n. 1-2cm liian iso, joten ei sitä tuohon kehykseen voinut edes sovittaa.

                                                            Harmistuneena löin sitten auton kasaan vanhoilla romppeilla, ja aloitin tuon osan (kuitenkin n. 90 euroa siinä kiinni) palautusprosessin, joka Saksaan tunnetusti aika tuskainen.
                                                            Mutta mitä ihmettä? Nyt kun auto tuli kasattua uudelleen, se vika (eli ikuinen pöhääminen) onkin poissa! Eikä johdu siitä että olisi pistoke irti tms. Ne flektit kyllä toimivat ajossa ja moottorin ollessa kuuma.
                                                            Nyt vain arvaillaan mikä kontaktivika tms. tässä sitten loppujen lopuksi olikaan..? :-o

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              b8 2,0tfsi jäähdyttimen flektit pyörii kokoajan

                                                              eli kun käynnistän auton niin sähköflektit pyörii täysillä jos sammutan ilmastoinnin niin sammuu myös sähköflektit,onko tämä normaalia vai onko jotain menossa rikki,ei anna mitään vikakoodeja,vaikuttaa kyllä vähän turhalta että flektit huutaa täysillä kokoajan ilmastointi päällä eikä ole mielestäni tehnyt tätä aiemmin.tekee sen sekä kylmänä että lämpimänä.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 18.6.2023, 18:09. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X