Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 -95 keskuslukko ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 -95 keskuslukko ei toimi

    Avautuu ainoastaan kuskin ovi avaimella. Takaovien avaaminen onkin työlästä kun nuppia ei saa ylös kuin pihdeillä. Miten tuo keskuslukitus toimii, sähköllä vai alipaineella? Ja missä ovat ohjainyksikkö jne? Missä on kyseisen aparaatin sulake?

    "Kaukosäätimestä" valot kyllä välähtävät mutta muuta ei tapahdukaan...
    Mistä päästä tuota ongelmaa pitäisi lähteä selvittelemään? Auto on vastahankittu porrasperä 2.0 bensakoneella.

    #2
    Takaovien nupit pitäs nousta ylös ku vedät sisäpuolen avausvivusta kerran.

    Alipaineella pelaa, voi olla helposti pumppu rikki. Mun mielestä niitä on noista mennyt. Myös juotos voi olla murtunut ohjainyksiköstä, siinä tapaukses korjaus on helppo ja halpa. Sulake löytyy kojelaudan päästä kuskinpuolelta. Avaat oven ni pitäs näkyä luukku minkä saa kampeemalla auki.

    e: Otsikos varmaan tarkotat A6 C4.

    Comment


    • #3
      Kyllä, C4 malli on kyseessä. Takaovista oli toisesta vaijeri irti ja toisesta poikki.. uusi vaijeri maksaa alkuperäisosana vain 14,75?!!!!

      Miten tuon alipainesysteemin voi tarkistaa, mistä löytyy pumppu ja mistä ohjainyksikkö? Ja mistä rele ja mistä sulake, mitkä ovat releen ja sulakkeen numerot?

      Comment


        #4
        Pumppu ja ohjain löytyy takapenkin alta, akun vierestä paksuun vaahtomuoviin pakattuna. Akku pitää nostaa pois että pääsee käsiksi.

        Comment


        • #5
          Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun ajoittain lukko toimii ja ajoittain ei. Kun nupit painaa käsin alas ja oven avaimella lukkoon niin seuraavan kerran keskuslukko saattaa nostaa kaikki nupit ylös kuten kuuluukin. Keskuslukko toimii hetken mutta seuraavalla kerralla ei taas minkäänlaista reaktiota. Ei ymmärrä tätä ihminen...

          Comment


          • #6
            Kuinka tuo alipainesysteemi saa ohjauksensa eli onko oven lukossa jokin ohjainyksikkö vai miten se menee?

            Comment


              #7
              Lukossa on mikrokytkimet. Oma maadoittava karva avaukselle ja sululle.

              Comment


                #8
                Katso toi keskustelu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=665979

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia vinkistä, alkaa hahmottua tuo homma ihan uudella tavalla. Todennöisesti vika on oven mikrokytkimessä. Ei vain näin helteellä jaksa purkaa. Liekö noita mikrokytkimiä saatavlilla muualta kuin Audin varaosatiskiltä?

                  Comment


                  • #10
                    Onko muuten normaalia että kun S6:een lyö virrat päälle -> ovet menee lukkoon (ei aukea kuin sisältä) ja kun virrat laittaa pois -> ovet aukee. Myös auton ollessa käynnissä ovet ovat kiinni. Vika vai ominaisuus?
                    Saako jostain säädettyä silleen että ovet pysyy auki koko ajan?
                    Viimeksi muokannut juhagee; 27.7.2010, 21:19.

                    Comment


                      #11
                      Aftermarket hälyn ominaisuuksia tod.näk.

                      Comment


                      • #12
                        Korjattavissa? Jos, niin miten?

                        Comment


                          #13
                          Ominaisuus, ei vika. Eli jostakin hälyn ohjekirja esiin, lienee ihan ohjelmoitavissa päälle/pois. Voipi mennä googlettamiseksi eikä sittenkään välttämättä löydy helpolla jos häly on saman ikäinen kuin autokin.

                          Comment


                          • #14
                            Sen verran oottaa päähän tuo keskuslukontoiminta että... Missä sijaitsee yksikkö mikä ohjailee keskuslukitusta??
                            Pitää sieltä ruveta tutkimaan miten sen sais kytkettyä pois päältä tuon ominaisuuden, että virtojen mennessä päälle ovet pamahtaa lukkoon, kaikessa yksinkertaisuudessaan virtalukolta menee joku piuha sinne ohjain yksiiköön? tai sitten ei... help`?

                            Comment


                              #15
                              Takapenkin alla, akun vieressä sellaisessa harmaassa vaahtomuovivaipassa on orkkispoksi. Samassa murikassa kuin alipainepumppu. Tuo ovien lukittuminen on jonkun jälkiasennushällärin ominaisuus.

                              Comment


                              • #16
                                Niin on. Mutta ei löydy mistää mitään tietoa miten sen saisi pois kytkettyä tuon ominaisuuden. Täytyy tutkia... Kai siellä sit joku jälkihälärin oma ohjainboksi jossain?

                                Comment


                                • #17
                                  Jahas, sieltähän se paljastui. Löysin myös kaks kappaletta mustapunaisia johtoja joissa päissä liittimet, uros ja naaras. mitähän ne mahtaa olla :O. uskataneeko kokeilla yhteen...

                                  Comment


                                    #18
                                    Jälkiasennushäly todennäköisesti konehuoneessa. Yleensä noissa on kaikki äly integroitu samaan pakettiin sireenin kanssa. Ei välttämättä ole mitään ohjainboxia erikseen.

                                    Noista liittimistä ei ole mitään käryä... Samoja kattelin omassakin pirssissä mut eipä tullut kokeiltua että mitä tekevät.

                                    Comment


                                    • #19
                                      minäpä kokeilin, auto meni pimeeks ja mitäänn ei tapahtunu mistäännn... :) huomenna auto syyniin.
                                      E: joo, konehuoneessa on kaks "tööttiä" vierekkäin apukuskin puolella ja kolmas on vielä takakontissa, vasemmalla puolen, se aina piipahtaa kun laittaa ovet kiinni.
                                      Viimeksi muokannut juhagee; 13.8.2010, 18:40.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaksi konehuoneen tööttiä on alkuperäisiä, samaten se takaposken töötti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Seuraavanlaista löytyy:

                                          kuva1: mötikkä löytyi sulakerasian alta.

                                          kuva2: vihreällä ympyröity löytyi sulakerasian päältä nippusiteellä kiinnitettynä, ei ollut kytketty mihinkään. Punaisella ympyröity ratin alla olevan hanskalokeron alta.

                                          kuva3: varastettu piuhat jostain? hälyllekkö?? (ratin alla olevan hanskalokeron alta)

                                          kuva4: muutama johto pätkitty. (ratin alla olevan hanskalokeron alta)

                                          kuinka jatkaa? repiä koko häly pois? :)
                                          en tykkää yhttään autosähkö hommista...
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            päivitystä hieman. Otin piuhat hälyn yksiköstä irti. Auto toimii muuten niinkuin pitääkin ei mene ovet lukkoon virtojen ollessa päällä.

                                            Tosin nyt ongelmana se että ei toimi kaukosäätöinen keskuslukko eikä avaimellakaan, alipaine pumppuvaan hörähtää ja mitään ei tapahdu (valot ei edes välähdä).
                                            Jonka jälkeen huomasin että sulakerasiassa ei ole sulaketta keskuslukolle? Ja sen toinen naaras liitin uupuu siitä kohdasta mihin tulisi sulake. Eli se on pätkätty ja vejetty vissiin johonkin, hmmm hankalaa..

                                            Comment


                                              #23
                                              Sieltä kuskin jalkatilasta löytynee yksi alkuperäisen johtosarjan piuha joka on katkaistu ja siihen liitetty sit tuo tarvikehäly kahdella piuhalla kiinni. Väriä en muista. Kattele vähän "sillä silmällä" että mikä voisi olla alkuperäistä nippua ja mikä jälkeenpäin laitettua.

                                              Jos tuo pätkäisty johto löytyy niin orkkissysteemin pitäisi toimia kun laitat alkuperäiseen kuntoonsa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä sieltä on useammasta johdosta ryöstetty, mutta perhana kun en löydä sitä päätä minkä olisi tarkoitus mennä sulakerasiaan keskuslukon kohdalle.. noh, eikun osia pois eestä.

                                                Toinen johto mikä menee siihen sulakerasiaan keskuslukolle on noin 3-4mm paksu punainen johto.

                                                eikun hommiin, taas...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ongelma kunnosssa! Löysin kuin löysinkin netin syövereistä kytkentäkuvan vanhalle hälylle. Pinkki johto mikä menee virtalukolle -> SIVAREILLA POIKKI!

                                                  eipä mene lukkoon enää :). häly toimii muuten kuten ennen, sisätilantunnistin kallistuksen, käynnistyksen esto, kaikki testattu!

                                                  huoh, nyt varsinaiseen huoltoo:
                                                  -raidepäät,murros eteen, ylätukivarret ->

                                                  kiitoksi hopsikselle avusta ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mikähän mahtaa olla vikana kun ovien avaus vaatii tupla avaimen käännön pesäsässä jotta aukeavat? Sitten kun ovet saa auki niin pumppu koittaa aina välilä avata lukkoja vaikka ne ovat jo auki. Välillä pumppu jää rykimään pitkäksikin aikaa mutta useimmiten vain hetkeksi.

                                                    Voiskohan osa numero 19 olla ongelmien lähde? Pumpussa vika ei ainakaan ole koska tekee samaa toisella ja kolmannella pumpulla.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuoreena vm -96 Urs6:n omistajana ihmetytti aamulla keskuslukituksessa tällainen ongelma. Keskuslukko avasi ovet avaimella (kaukosäätö ei tällä hetkellä toimi) normaalisti ja kaikki nappulat nousi ylös, mutta ulkokautta ei päässyt autoon kuin kuskinpuolen takaovesta. Toki sisäpuolelta sai urkittua kuskinoven auki, mutta tämänkään jälkeen ei ulkokahvasta ovi auennut. Käytin ovia lukossa ja auki useaan otteeseen, mutta tilanne ei siitä muuksi muuttunut. Onko ongelma tuttu ja mistähän kannattaisi lähteä vikaa paikantamaan? Tämä kyseinen aamu oli siis ensimmäinen pakkaspäivä viikon plussakelien jälkeen, jolla oletettavasti oli vaikutuksensa. C4-korimallin Audeja on ollut ennestäänkin useita, mutta tällaiseen en ole aiemmin törmännyt. Tämä kyseinen auto on ollut nyt omistuksessa pari viikkoa ja ihan normaaleja pakkaskelejäkin on tähän mahtunut, jolloin kaikki lukot on toimineet ihan normaalisti.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itellä ainakin korjaantunut kaikista c4 koppasista keksulukkoon,hälyyn ja ajoneston sekoiluun liittyvät ongelmat ovien taikka kontin läpivientien johtojen uusimalla. Yleeensä haitarikumin sisältä piuhoja poikki taikka paljaana. Yhteen ottaessa aiheuttaa kaikenlaista. Farkussa kontin läpivienti kuskispuolelta ollut yleisin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joo. Tässä tapauksessa oli vain ilmeisesti tyypillinen VAG-vika eli lukot jäässä. En vain ennen ole törmännyt näin vanhoissa samaan vikaan. Vähänkään uudemmissahan ei tahdo päästä sisään tai ulos välillä millään konstilla. Sulattelemalla lähti pelaamaan kaikki normaalisti.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Palaanpa vanhaan aiheeseen kun on nyt ajankohtainen... A6 C4 avant.

                                                            Olen korjannut kompuralta lähtevän haaroituksen vähän aikaisemmin, siinä oli vuotoa. 3 mm X- ja Y-haaroja käytin korvaamaan sen alkuperäisen 7-jalkaisen hämähäkin, mistä ilma haaroittuu oville, bensatankille ja peräluukkuun. Ja Motonetin bensaletkua.

                                                            Ja talven jäätymisiin vanhoissa autoissa voittava resepti on ollut ensin uittaa kaikki liikkuvat osat rasvanpoistoaineessa, sen jälkeen WD40-voitelu.

                                                            Nyt on taas yksi suhina, tällä kertaa vuotaa itse aktuaattori peräluukussa, vai mikä onkaan kyseisen osan nimi mikä muuttaa ilmanpaineen vaihtelut rautalangan liikkeeksi...
                                                            Keskuslukitus tällä hetkellä avaa kaikki, mutta lukkoon saan kun jätän peräluukun auki, laitan lukkoon ja sitten käsin naksautan rautalangan oikeaan asentoon, mitä tuo
                                                            ilmanpainesysteemi ei tällä hetkellä jaksa liikuttaa.

                                                            Onko joku korjannut tuommoista, onko se vain että tiivisteitä vaihtelee ja homma rokkaa? Kun oletan ettei uutta osaa ihan helposti tähän löydä.

                                                            Vaihtoehtoisesti mulle saa tarjota purkuosaa, jos jossain on ylimääräisenä peräluukun osia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X