Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS valo ei sammu A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS valo ei sammu A4 B5

    Tuli tehtyä etupäässä tukivarsi remonttia. Koeajolla syttyi n. 50 metrin jälkeen ja nopeuden noustua ABS valo. Sammutin auton, virrat pois ja auto uudestaan käyntiin. Valo paloi heti ja koko ajan virtojen päälle laiton jälkeen.
    Kokeilin vielä samaa ja yritin käydä kurkkimassa auton alle näkyisikö jotain epäilyttävää + painoin molempia antureita, että ovat paikallaan.

    Eikö ABS valon pitäisi aina nollaantua virtojen katkaisun jälkeen ja syttyä vasta, kun nopeus nousee vikatilassa? Vai vaatiiko esim. vagcomilla nollauksen?
    Mikä siis mahtaa olla syyllinen, että valo palaa heti jo käynnistäessä?

    Audi A4 B5 kyseessä.

  • #2
    Valon syttyminen heti viittaisi mielestäni väärään vastusarvoon jonkun anturin kohdalla. Eli katkos jossain kohdin. Tämä sillä oletuksella, että vika on jossain anturissa/anturin johdossa.

    Comment


    • #3
      Mikäli vetonivelen / ABS-anturin ympärillä olet häärinyt, niin ABS-anturi on luultavasti kohdannut kehärenkaan, joka on vetonivelen kehällä tai sitten anturi on liian kaukana kehästä. Anturi lähtee vetämällä irti, jolloin voi tarkistaa anturin kunnon. Takaisin asennettaessa kannatta ensin painaa anturi kevyesti pohjaan ja vetää n. milli takaisin. Jos ongelma ei korjaannu, ota yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon.. :D

      Comment


      • #4
        Boksi siis tajuaa vian, ennen auton liikkelle lähtöä? Eli anturilta tulevan tiedon tulee olla täysin nolla.

        Noh, huomenna liitosten ja johtojen tarkastelua. Luulisi olevan jo näkyvä vika, eikä pelkkä kosketushäiriö, joka kiusaa ajoittain.

        Comment


        • #5
          Ylätukivarret vaihdoin, eli anturiin tai kehään en koskenut. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, tein itse ja säästin :D

          Comment


          • #6
            Anturin johdossa on liitos lokarin sisäpuolella heti kumitulpan takana. Liitoshan on voinut löystyä, koska luultavasti johto on jonkun verran liikkunut tukivarsien vaihdon yhteydessä..

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Enska Näytä viesti
              Boksi siis tajuaa vian, ennen auton liikkelle lähtöä? Eli anturilta tulevan tiedon tulee olla täysin nolla.
              Ei boksi sitä anturin etäisyyttä tajua ennen kuin lähtee ajamaan. Eli anturin säädön ollessa väärä, pitäisi valon syttyä vasta liikkeelle lähdön jälkeen.
              Typ44:ssa antureiden vastusarvo oli muistaakseni noin 1kO. Mittauksen suoritin antureiden liittimistä.

              Comment


              • #8
                Anturi oli liian kaukana ja merkkivalo nollaantui vasta, kun auto oli liikkeellä ja saanut järkevää tietoa antureilta. Toistaiseksi taas toimii, kuten pitääkin.

                Comment


                • #9
                  Nuo anturit tahtoo liikkua tukivarsia irroittettaessa jos tolppaa (tms) joutuu takomaan lekalla.

                  Comment

                  Working...
                  X