En ainakaan löytäny keskusteluu tästä,eli mistä järkevimmin virtalukolta tuleva virta otetaan,tässä tapaukses bt-handsfreelle? Auttakaa avutonta. Auto on a4 -05 (b7)
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
B7:n heräte
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
CAN-väyläautoissa grammarille ei tule tule katkeavaa virtaa vaan väylä ohjaa soittimen kytkeytymisen ja sammumisen. Itselle tuossa A3:ssa otettiin kännykän lataukselle virta vahvistimen ohjauksesta soittimen takaa. Ei ollut hyvä ratkaisu sillä noin joka toinen kerta kun puhelimen laittaa telineeseen latautumaan, kaiuttimista kuuluu vinkunaa. Aki saa etsiä paremman virtapaikan tuolle laturille.Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiOlettaen että olet laittamassa bt:n keskikonsolin lähettyville, niin järkevin paikka taitaa olla mankan heräte virta.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Jep, CAN-väyläautoissa ei ole herätettä radion takana, muuta kuin radion ohjaamana, jolloin ne ovat yhteydessä audio-maahan. Tämä on riski häiriöiden takia.
BT-laiteen herätejännitteen voi yrittää ottaa radion CD-vaihtajan tai vahvistimen ohjauspiuhasta, kunhan varautuu siihen, että se voi ottaa häiriötä ja joutuu kytkemään muualle. Kuskin jalkatilasta löytyy liitäntäkisko, jossa on virtalukolta kytkeytyvä jännite.
Teron tapauksessa on kaksi häiriötä aiheuttaavaa ongelmaa, eli puhelimen laturi on toteutettu hakkurilla ja puhelimen radiohäiriöt voi myös kulkeutua audiosignaaliin. Joutui kuitenkin ajanpuuttee vuoksi kokeilemaan :)
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tuossa CANin kettuilussa oli se pointti, että kun se rupeaa kunnolla hyppimään silmille niin milläs otat tolkkua hommasta kun ei sitä pahimmassa tapauksessa enään onnistu lukemaan testereillä/läppäreillä.No ei mutta 10 vuoden päästä puhumme kaikki sujuvasti CAN:ia, joten sekin kehitys tapahtuu luonnostaan. Itse en kyllä kaipaile tupla-dellortoja enää ollenkaan, läppäri on mukavempi työkalu.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ja todella 10v eteenpäin niin tämä on ihan peruskauraa monelle miestä harrastajista tai muuten on jättänyt leikin kesken.
Sähköruiskut kun tulivat, oli sama haloo osalla, että nyt loppui auton harrasteropaus. Sähköruiskuja ei muka voi säätää enää mitenkään ja mites tulevaisuudessa, kun alkavat reistaamaan. Autoja ei korjaa kuin niitä valmistanut tehdas.
No nyt ollaan siellä tulevaisuudessa oltu jo pitkään ja kuinkas ollakaan, ihan yleisesti on niidenkin korjaus harrastajien ymmärryksessä. Ja se säätökin onnistuu huomattavasti paremmalla menestyksellä kuin kaasarien kanssa. Kaasareita ei kukaan enää atoonsa edes huoli.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Viikonloppuna kun lisäilin kadunvarressa öljyä niin tuli vanhempi herrasmies selvittämään, että ei noita uusia autoja pysty korjaamaan itse. Mielestäni sähköongelmaisen suorasytkäpelin tutkiminen on paljon mielenkiintoisempaa kuin temppuileva kaasaripeli ilman sähköohjausta. En kyllä herrasmiehen päätelmää lähtenyt ääneen kiistämään.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ja kun ihmeellisellä internetin aikakaudella saa esim. juuri CAN-väylän kaikki speksit täydellisenä ja kaapelitkin maksavat murto-osan siitä mitä hylsysarja maksoi autojen kaasari-kaudella olen ennemmin kyllä harrastaja tänä päivänä kun silloin. Kaasareiden säätäminenkin oli sellaista salatiedettä josta sai vain hymyn vastaukseksi kun joltain asiantuntevalta kyseli.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Täydelliseksi OT tekstiksi tämä on karannut mutta jatketaan samaa linjaa kunnes joku modeista lukottaa :)
Syy on yksinkertaisesti tuohon se kun tarviipi olla vikakoodien lukulaitteet monessa hommassa mukana, mutta harva "taatelin tallaaja" ei käsitä sitä että on vielä paljonkin hommia joissa selviää ilman sitä lukulaitetta. Kait kyseisestä asiasta saa kiittää maahantuojia jotka tuputtaa tuota huoltoa kokoajan ja lehti juttuja joissa kirjoitetaan "ainoastaan" siitä miten auto on kuin tietokone.Viikonloppuna kun lisäilin kadunvarressa öljyä niin tuli vanhempi herrasmies selvittämään, että ei noita uusia autoja pysty korjaamaan itse.
Jasson teksti anto hieman uutta näkökulmaa mun "CAN tulevaisuuteen", skeptisyys laski pykälän taikka kaksi, mutta vielä mielenkiinnolla "odottelen" tuota tulevaisuutta.Sähköruiskut kun tulivat, oli sama haloo osalla, että nyt loppui auton harrasteropaus. Sähköruiskuja ei muka voi säätää enää mitenkään ja mites tulevaisuudessa, kun alkavat reistaamaan. Autoja ei korjaa kuin niitä valmistanut tehdas.
No nyt ollaan siellä tulevaisuudessa oltu jo pitkään ja kuinkas ollakaan, ihan yleisesti on niidenkin korjaus harrastajien ymmärryksessä. Ja se säätökin onnistuu huomattavasti paremmalla menestyksellä kuin kaasarien kanssa. Kaasareita ei kukaan enää atoonsa edes huoli.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Omassa kulkineessa Xcarlink-bt hf ottaa virtasensa suoraan soittimelta, johon mielestäni tulee sekä heräte ja jatkuva virta (ainakin soitin toimii ilman avainta virtalukossa).
Lisätiedot laitteesta: http://www.xcarlink.co.uk/product.ph...2&cat=4&page=1
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
No niin . Searchillä ei selvyyttä löydy niin kysyn suoraan . Saanko sulaketaululta suoraan jostain herätevirran ? Nyt on paikat auki niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan ? Mittarilla koitin ettiä mutta taitaa olla paskana ku näytti kyllä mitä sattuu . Eli , herätevirtaa löytyykö sulaketaululta ?
edit: homma selvä
Comment
 

Comment