Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ei lataa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kyllä alhainen latausjännite aiheuttaa vaikka mitä vikakoodeja. Kaverin BEX herjasi lambdaa, nokka-akselin asentotunnistinta yms. Kaikki vaihdettiin turhaan kunnes mitattiin latausjännite ja vaihdettiin laturi. Koodeja ei ole sen koomin näkynyt. Sama homma oli eräässä A3:sessa.

    Eli laturi tai jännitesäädin vaihtoon. Jos startti kankea edelleen, niin sitte starttikin vaihtoon.

    Comment


      #62
      Starttaa nyt uudella akulla ihan normaalisti. Laturi on törkeän kallis tuollaiseen muutaman tonnin autoon, niin kokeillaan ensin tuolla säätimellä, kun ei näytä montaa kymppiä kustantavan.

      Comment


        #63
        Ei ne laturitkaan hinnan kiroissa ole kun katsoo mistä hommaa. Omaan 04 1.8T nelkkuun oli about 130 euroa Ebayn kautta joku noname 150A laturi. Asennuskaan ei ole hervottoman kallis homma, koska ei vaadi keulan purkua.

        Comment


          #64
          Itse tein samaa analyysiä että jos ei vaadi OEM laturia niin ebay/UK usein löytyy täyskunnostettuja hyvinkin edullisesti. Hiilipakettia kun lähtee vaihtamaan ja sitä varten käyttää laturia pöydällä niin kannattaa miettiä tarkkaan kauanko aikoo itse ajella, se akselin puoli on yleensä myös syvään kulunut.

          Comment


          • #65
            Tuo onkin hyvä tietää, että vanhaan autoon ei kunnostettu laturi tuon enempiä maksa, koska samalla vaihtuisi laturin vapaakytkin, mikä taitaa yleensä 200-300 tkm välimaastoon hajota kuitenkin.

            Comment


              #66
              Boschin laturi virosta/euroopasta alle 200€. En mitään random laturia miettisi muutaman kympin säästön tähden.

              Comment


                #67
                Lainataan tätä ketjua ku latureista puhutaan. Eli tuossa bertta vitosessa muutama päivä sitten sytty latausvalo palamaan ja emäntä nilkutti kotia. No mie ku pääsin töistä ni menin tutkimaan ja laitoin auton käyntiin, kappas taas latas ihan normaalisti. Nyt ei ole valo syttynyt muutamaan päivään. Kilometrejä mittarissa on 360tkm et varmaan alkaa olla tiensä päässä tuo laturi.
                Hyllyssä olis 3c 2.0tdi Passatin laturi, näiköhän tuo sopii tuohon audiin vai pitääkö ostaa uusi.
                Latauksen säätimellä pääsis halvemmalla mut miusta laturista itsestään kuuluu ylimääräistä ääntä et oliskohan laakeritkin menossa.

                Comment


                • #68
                  Olen tapellut tuo Audin latauksen kanssa. Säiden kylmetessä Joulukuussa lyhyilla ajoilla akku ei lataantunut kunnolla. Käynnistyminen oli usein haastavaa. Aloin tutkia Akun jännitettä auton käydessä. Kaasuttaessa jännite nousi vain noin 12.8V tasolle. Vaihdoin lataussäätimen. Se saattoi auttaa hiukan ja jännite nousi 13V tasolle, mutta tippui heti noin 12,7V jos laittoi valot päälle. Seuraavaksi vaihdoin uuden Bosch 150A laturin. Sekään ei autanut. Minun ymmärryksen mukaan laturi oikein toimiessaan nostaa jänniteen tasolle noin 14V? Laturin säätimelle tulee 2 johtoa auton johtosarjasta. Voisiko niiden kautta tulevassa 'tiedossa' olla syy ongelmaan? Vai voisiko itse akku estää jännitteen nousun?

                  Comment


                    #69
                    Tarkista kaikki laturin ja startin välissä olevat kaapelit ja molempien maadoituspisteet ja puhdista ne ensialkuun.
                    Onko akku kuinka vanha? Kyllä akustakin voi mennä kenno mykäksi eikä ota enää virtaa vastaan.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 6.1.2022, 20:26.

                    Comment


                      #70
                      Kennovika ei pudota laturin tuottamaa jännitettä ainakaan näissä vehkeissä ajalta ennen älylatausta.

                      Comment


                      • #71
                        Ville-Veikon ehdotus toi ratkaisun. Se löytyi 10 sekunnissa. Laitoin auton käynään ja mittasin jännitteen akun miinus-navan ja koneen rungon väliltä. Se oli juuri tuo puuttuva voltti. Hyvin voivissa kytkennöissä tässä välissä pitäisi olla 0Volttia.

                        Akun - navasta menee johto Rukoon, joka liitos kunnossa. Seuraavaksi miinus kulkee koria pitkin ja lähellä starttia rungossa (oikealla) on pultti, jolla kiinnetään kaapelikenkä, josta lähtee johto kohti koneen runkoa. Tuota liitosta avatesssa pultti katkesi! Itse liitos vaikutti olleen ok. Mutta tuon johdon toisen pään liitos koneen runkoon oli hapettunut. Se oli siis syy ongelmiin. Siis kytkentä rungosta akun miinukseen on huono! Tämän olisi voinut testata ensiksi .. tyhmä olin.

                        Nyt kuitenkin oli uusi ongelma, tuo katkennut pultti. En voinut enää kiinnittää johtoa uudelleen siihen. Onneksi löytyi 25mm2 johtoa. Tein siitä uuden ja sen verran pitkän (noin 80cm) , että sen pystyi viemäään samaan pisteeseen runkoon, johon tuli johto akun miinuksesta. Nyt ei startti ja latausvirta enää kulje runkoa pitkin. Audista tuli parempi kuin tehtaalta lähtiessä ?. Nyt auton käydessä akun navoissa noin 14V. MOT.

                        Comment


                        • #72
                          Moi, onko tietoa minkä merkkinen on A4 B6:n orkkislaturi?

                          Comment


                            #73
                            Katso vaikkapa tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../9/903-903000/

                            Comment


                            • #74
                              Hei, oletteko päässeet orkkislaturilla kuinka pitkälle, tkm? Auto A4 B6 -04 1.8T

                              Comment


                                #75
                                Omat kokemukset vanhempien Audien latureista on et ne menee siinä 330-350tkm ajettuna. Kolmen auton otanta :-) Muissa ei ole vielä hajonnut..

                                Comment


                                • #76
                                  Moi, kiitos vastauksesta. Onko kokemusta juuri automallista A4, B6 -04, 1.8T ?

                                  Comment


                                    #77
                                    Eipä se laturi automallia katso.

                                    Comment


                                      #78
                                      Hiilet alkaa noissa olemaan vaihtokunnossa jossain 270-280tkm kohdalla muutaman laturin otannalla. Voi ne kestää kolmattasataatuhattakin, mutta boschin jännitteensäätimen hinnalla ei kovin kauas autoa hinata.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Minulla on ollut auto km 250 - 341 tkm. Laturin kanssa ei mitään ongelmia. Jännite on välillä 13,5 - 14,3. Hieman alkaa epäilyttää laturin kunto. Jos on originaali paikallaan. Vai oisko jo vaihettu?

                                        Comment


                                          #80
                                          Ajajat ajaa ja jännittäjät jännittää sanotaan. Jos asia epäilyttää, vaihda se laturi. Jos 350tkm ajettu se on ehtopuolella kuitenkin jos ei ole täyttä varmuutta siitä että onko vaihdettu vai ei.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X