Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 vakionopeussäädin ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mun ohjeissa oli että vedetään kaapeli pääkiskoon (napa 30), en kyllä ymmärrä miksi noin neuvotaan. Mutta niin, jokatapauksessa pitäis saada jatkuva virta jotain kautta.

    Comment


    • #32
      No toimii se noinkin, mutta ei ole sitten mitään oikosulkusuojaa.

      Comment


      • #33
        Juuri sitä tuossa hämmästelinkin. Viralliset ohjeet neuvoo vetämään niinsanotusti "paljaalla.." Itse käytin ehkäisymenetelmää eli vedin sulakkeen kautta, mutta joku säntillisesti ohjeita seuraava on saattanut tosiaan vetää sieltä syötön.

        Comment


        • #34
          Sähkönsyöttö on varmaan ruskean liittimen kautta, josta käskettiin irrottamaan pinni 8/ musta-punainen kaapeli ja laittamaan se vakkarin sarjan punavalkoiseen. Ja vakkarin sarjan punavalkoisen toinen haara tuon tilalle ruskean liittimen pinniin 8.

          Vaan ei tullut katsottua onko tuossa pinnissä virtaa.

          Mitenköhän löytäisin tuohon sähköä syöttävän sulakkeen.

          Loput liitokset tehtiin valkoisen liittimen tyhjiin paikkoihin eli lienee nappien signaalipiuhoja.

          Ettei tarvitsisi laittaa mitään rosvoliittimiä ja tarvikesulakepesiä. Ei kiitos. Kyllä tuo pitäisi alkuperäisten johtojen kautta saada toimimaan.

          EDIT: nämä oli muistaakseni ecun alla olevia liittimiä, relerasioiden takana tulipellissä.

          Comment


          • #35
            Ei kellään oisi kytkistä, että tietäisi minkä sulakkeen kautta ecun alainen ruskean liittimen punamusta johto pin8 pitäisi saada virtansa? Tai onko vakkarin viiksen punavalkoinen virtajohto, että sitä uskaltaisi kokeilla muuhun virtalähteeseen?

            Comment


            • #36
              3BG Passattiin juuri asentelin monitoimiratin ja siihen liittyen myös vakkarin johdot ECUlle asti (ei ollut entuudestaan)

              Vakkarin viiksen pinni 6 eli punavalkoinen oli sulakepesälle menevä, mittasin virrankulutusta vain 60-70mA joten tuon voinee ryöstää jostain muualta jos ei sinne asti jaksa viedä.

              Comment


              • #37
                Sen verta päivitystä, että kytkin punavalkoisen sellaiseen relepanelin virtapulttiin, jonka virta tuli virtalukon kautta, nyt vakkari toimii, kiitoksia.

                Oma lukunsa on tietenkin jalkatilasta löytynyt n. 10 litraa vettä ja sen aiheuttamat ongelmat.. nyttemmin kuivattu ja kondessiputki avattu.

                Comment


                • #38
                  Vakkari on reistannut pitkään, ja nyt lopettanut näköjään käytännössä kokonaan toimimisen. Eli jos ottaa tuon boksin pois hanskalokeron takaa, niin voiko autolla ajaa, kun ei sitä joutaisi seisottamaan? Saisivat sitten vaikka ammattikoululla tinata uusiksi ja tutkia komponentit kaikessa rauhassa. Autohan on tuo profiilin B5 1.8t ja vaijerikaasullinen on (AEB). Vai voisiko tälle tehdä saman tempun, mitä tehdään läppärien emolevyille, eli laittaa uuniin hetkeksi että tinaukset sulavat, ja antaa jäähtyä rauhassa? Tuohan toimii yllättävän hyvin läppäreissä.

                  Comment


                  • #39
                    Voi ajaa ilman vakkarin boksia.

                    Tossa on tosi vahva lakka pinnassa, en tiiä kuinka uunitus vaikuttaa.

                    Comment


                    • #40
                      Aivan. Pitää viedä suosiolla johonkin, jossa edes hiukan tajutaan noiden päälle.

                      Comment


                      • #41
                        https://dl.dropboxusercontent.com/u/...918_103710.jpg

                        Tuollanen johto oli irrallaan siinä vänkärin a-pilarin juuressa. Tuohon liittimeen tulee vain yks musta johto. Ei taida vaikuttaa ainakaan vakkarin toimintaan.

                        EDIT: Vakkari tuli kuntoon, kun tinattiin uusiksi nuo kuvasta ympyröidyt kohdat:
                        https://dl.dropboxusercontent.com/u/...0712091727.jpg
                        Viimeksi muokannut op76; 20.9.2015, 16:41.

                        Comment


                        • #42
                          Hei! Uutena audin omistajana muutama kysymys olisi , tuli ostettua tuollainen B5 korinen A4 2.6 abc koneella ja Quattrona sekä s line sisustalla. Ollut edellisellä omistajalla vuodesta 2005 kunnes ostin pois.
                          Autossa on vakionopeudensäädin , siinä vain on sellainen erikoinen ominaisuus että vaatii noin 50-100km ajoa ennenkuin alkaa pelaamaan , sen jälkeen toimii moitteettomasti. Mikähän voisi olla vikana? Voisiko liittyä jotenkin sisätilojen lämpeämiseen ja siten rupeaa toimimaan.?
                          Myös kattoluukku löytyy joka toimii , mutta aukaissut itsensä pari kertaa itsellään , onko näissä tuossa itse kytkimessä ollut vikoja mistä luukkua käytetään ja mikähän siinä voisi olla. Myös siinä kytkimessä ei pala valoa , kuuluukohan siinä olla valot?

                          Kuinkas muilla ABC koneen omistajalla kylmäkäynnistys , tämä pitää kierroksia hetken aikaa noin 1500rpm erilaisen käyntiäänen kera ja sitten laskee normaaliin tyhjäkäyntiin ja ääni muuttuu normaaliksi. Onko tämä ominaisuus? Toki pakkasilla huomannut että saattaa hetken pitää risteyksissä kierroksia korkeemmalla että olisiko jokin tyhjäkäyntimoottori tms jumissa hieman.

                          kiitoksia vastauksista.
                          Viimeksi muokannut _j00na_; 25.2.2025, 14:18.

                          Comment


                          • #43
                            Onnittelut hyvästä valinnasta :)

                            Vakkarin toimimattomuus saattaa hyvinkin liittyä sisätilojen lämpeämiseen. Noissa lähes järjestään kaikissa vakkarin ohjainbokseissa juotokset murtuu, jonka jälkeen ne lopettaa toimintansa. Jos en ihan väärin muista, niin ohjainpurkki sijaitsee hanskalokeron takana. Korjausohjeita löytyy netistä, esim tämä: https://www.youtube.com/watch?v=rxp5oojvBxA
                            Foorumilla nimimerkki amalin on varmasti korjannut noitakin useita.

                            Kattoluukun kanssa on mullakin sama ongelma ja ensiapuna otin sulakkeen irti, ettei tarvitse enää tuskailla vesisateessa sen kanssa. Käyttökytkimessä on todennäköisesti kosketushäikkää, mutta en ole tutkinut sen tarkemmin.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja _j00na_ Näytä viesti
                              Kuinkas muilla ABC koneen omistajalla kylmäkäynnistys , tämä pitää kierroksia hetken aikaa noin 1500rpm erilaisen käyntiäänen kera ja sitten laskee normaaliin tyhjäkäyntiin ja ääni muuttuu normaaliksi. Onko tämä ominaisuus? Toki pakkasilla huomannut että saattaa hetken pitää risteyksissä kierroksia korkeemmalla että olisiko jokin tyhjäkäyntimoottori tms jumissa hieman.
                              Ihan normaali kun lisäilmapumppu toimii silloin. Eli numero 1 tässä: https://www.lllparts.co.uk/catalogs/...6/1/133/133083

                              Toki kaasuläpän puhdistus olisi ihan hyvä tehdä. Jos muuten tyhjäkäynnin kanssa ongelmia, tässä parempi ketju kysyä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4ynti-ongelma

                              Comment

                              Working...
                              X