Oon huomannu nyt tässä kylmien kelien aikaan, että jos lämpötilan ohjaus on säädetty automaatille, niin systeemi puhaltelee ainoastaa tuulilasille lämmintä ilmaa ja jättää jalat kylmäksi sekä jäädyttää takalasit.
Jos laittaa "manuaaliohjauksella" nappuloista puhalluksen jalkatilaan, konsolin ritilöistä eteenpäin ja tuulilasille, niin ilmavirran kulku tuntuu aika ok:lta, eli jalat ei jäädy eikä taka- ja tuulilasi huurustu jäiseksi. Kuitenki tuo "manuaali"ohjaus säätelee itsekseen pöhinän voimakkutta, eli jos lähtee kylmällä autolla liikenteeesen, ei juuri puhaltele, mutta heti kun vähän ajelee niin automaattisesti nostaa puhallusnopeutta ja vähentää voimakkuutta sitten kun asetettu lämpötila-arvo on saavutettu. Kuuluko sen toimia noin? Tuntuu tuo automaattiasetus vähän tyhmältä, kun ei tajua mihin pitäisi hönkiä.
Jos laittaa "manuaaliohjauksella" nappuloista puhalluksen jalkatilaan, konsolin ritilöistä eteenpäin ja tuulilasille, niin ilmavirran kulku tuntuu aika ok:lta, eli jalat ei jäädy eikä taka- ja tuulilasi huurustu jäiseksi. Kuitenki tuo "manuaali"ohjaus säätelee itsekseen pöhinän voimakkutta, eli jos lähtee kylmällä autolla liikenteeesen, ei juuri puhaltele, mutta heti kun vähän ajelee niin automaattisesti nostaa puhallusnopeutta ja vähentää voimakkuutta sitten kun asetettu lämpötila-arvo on saavutettu. Kuuluko sen toimia noin? Tuntuu tuo automaattiasetus vähän tyhmältä, kun ei tajua mihin pitäisi hönkiä.
Comment