Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F Infotainment, MMI,ym jutskaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kufatec varmaankin haluaa myydä koko sarjan eli siis AMI-piuhan, adapterikaapelit (usb/ipod) sekä tuon koodaus palikan. Nyt kun hidden menu on aktiivinen niin sieltä löyty AMI/AUX asetuksia, joihin itse vaihdon tuon aktiivisen kohdan 8/8:sta (ei siis mitään noita) siihen versioon, jossa AUX on aktiivinen (numeroa en muista). Tämän jälkeen MMI:n reset ja Aux input tuli source valikkoon. Tuossa kuvassa on siis mielestäni AMI:n tarvitsema asetus eli sitähän voisi kokeilla aktivoida autoosi ja katsoa lähteekö media - source valikkoon tulemaan lisää tavaraa. AMI:n adapterikaapelit tunnistetaan vastusarvojen mukaisesti ja nyt kun piuhat puuttuvat niin ei välttämättä toimi odotetusti. Tietenkään en voi taata, että pelkkä piuha riittää, mutta näin olen netistä lukemalla asian ymmärtänyt.

    Jos tarkoitat sitä AMI:n piuhan paikan vaatimaa koloa niin en muista miten sen kanssa on. Jossain oli myös maininta, että kufatec.n sarjassa oleva ohje/sapluuna olisi hieman vääränkin kokoinen eli kannattaa sitä vielä tarkastella ennen asennusta.

    Comment


    • Yritin tossa eilen nopeesti sitä tutkailla, mutta en löytänyt ami/aux-asetuksia, mutta pitänee tänään perehtyä siihen hieman tarkemmin...kyllä jotenkin itelläki semmonen perstuntuma olis että sen vois saada juurikin noin toimimaan, kunhan nyt sais vaan sen oikean piuhan tilattua, mutta edelleenkään ei ole tuolta firmalta jossa rahat jo kiinni, tullut mitään vastausta.

      Onko sun piuhat jo järjestynyt? Laittele ihmeessä viestiä miten sait piuhat viritettyä..

      Comment


      • Ootko saanut meizzzi toimimaan auxin? Kovasti tässä pähkäilen että saanko itse sitä toimimaan sillä piuhalla, kun nyt olisin sitä tässä tilaamassa...

        Comment


        • AUX toimii ja pelittää kytkentöjen jälkeen.
          MMI 3G:hen siis tarvitsee:
          - 3B7 035 447 B (vihreä liitin, C-paikkaan) 1 kpl
          - 000 979 009 E (yksi korjaus johto kahdella liittimellä) 2 kpl (yht. 4 liitintä)
          - Aux runkoliitin malli harkinnan mukaan
          - Kaapeli, esim mikrofonikaapeli sopivalla johdinmäärällä

          Oheisesta linkistä kytkentä (C-liitin) Pinnit 1, 2, 7 ja 8. Hidden menusta AUX päälle ja MMI reset. Tällä lähti toimimaan.

          http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_13046.html

          Itse tosin laitoin AMI kytkentänä eli pinnien 4 - 6 välille 1k ohm vastuksen ja AMI-koodaus mutta tämä ei varmaankaan tarpeellinen pelkän AUX:n kytkennässä. 4 - 6 Pinnien vastuksella muokataan mikä "kaapelityyppi" on kytketty eli AUX, USB tai IPOD (1k ohm, 4,7k ohm, 18,7k ohm)

          Tietenkin muitakin kombinaatioita voi rakennella eli USB:n virtakytkentä myös lataamaan laitetta AUX:n ohella soveltuvista pinneistä.

          AMI-kaapeli + adapterikaapeli on kuitenkin helpompi tapa saada asia hoitoon, plug and play + hidden menun kautta asetus.

          Comment


          • Hyvä että sait toimimaan!! Mä en oikein noista hommista tajua mitään, mutta oisitko siis sitä mieltä että se pelkkä aux-kaapeli ja hiddenistä aux päälle, niin pitäisi toimia? Mä jo kerkesin tilata sen koko setin, (ei oo kyllä varmaan tilaus edes lähtenyt) mutta sen varmaan voi vielä perua..

            Comment


            • eli siis tämä piuha: http://www.kufatec.de/shop/en/oem-pa...kit-ami-mmi-3g

              Comment


              • Koko setti kelpaa, mutta adapteri kaapelia vielä eli AUX tai muita kaapeleita tarpeen mukaan (USB, IPOD).

                Comment


                • Eli tarkotitko että tolla kalliimmalla sais toimimaan vai pelkällä aux-kitillä?
                  Se koko setti http://www.kufatec.de/shop/en/ami-au...-retrofit-audi maksaa vaan sen 329+muut kulut päälle ja toi http://www.kufatec.de/shop/en/oem-pa...kit-ami-mmi-3g 149+kulut. Eli tietysti haluaisin ton halvemman jos vaan tietäis että se toimii...?

                  Mä sain Kufatecilta tämmösen vastauksen kun kysyin että onko mahdollista saada sillä pelkällä aux-kitillä sen toimimaan kun mulla hidden-menu on auki..

                  "It is possible, but we have no solution without using our diagnostic interface for coding."

                  Comment


                  • 149€ + tuo Aux linkin adapteri riittää hoitamaan mielestäni homman sekä Hidden menusta AMI aktivointi. Kufatec ei varmaankaan halua avittaa tuossa koodauksessa kun se tuottaa heille hyvin rahaa myydä tuo 329€ sarja.

                    Tuon 149€ kaapelin accessories kohdassa oli myös jonkinlainen Cover myynnissä, en tiedä onko tämä tarpeellinen.

                    Comment


                    • Joo näin mä sen kanssa päättelin. Se on pelkästään siihen aux-koodaukseen se ylimäärinen palikka siinä, joten eiköhän se sillä johdolla saada toimimaan, kun kerta hidden-menu on auki. Tilasin jo sen kitin ja siihen adapterin, joten oottelen niitä saapuvaksi. Coverin jätin pois vielä.
                      Kiitos sulle jeesistä!

                      Comment


                      • Hei näkyykö sulla biisien nimet näytössä? Mä sain muuten sen toimimaan, mutta ei vaan näy muuta kuin External audio source is selected ja sitten source menussa on SD, AUDIO CD ja EXTERNAL AUDIO INPUT.
                        Koitin kaikkia niitä 8/8 valikosta, mutta ei mitään eroa..

                        Comment


                        • Minulle laitettiin eilen autoon tämä setti ja hyvin toimii http://www.carsystems.pl/vw-media-in...42e,id355.html. Biisien nimet ja kansiot toimivat iphonesta soitettaessa. Spotify ei tässäkään tapauksessa siirrä biisien nimiä mukanaan.

                          Comment


                          • En mä tommosesta paikasta oo tiennytkään, näköjään olis saanut halvemmalla kuin kufatecilta. Hyvä tietää että tuoltakin toimivaa tavaraa saa.. Harmi tosiaan kun ei spotifny kautta soittaessa näy tosiaan noi biisien nimet, mut pääasia kai että ne kuuluu ja toimii.
                            Laitoitko ite kiinni? Oliko minkälainen homma?

                            Comment


                            • Malinen teki duunin.

                              Asennus oli suoraviivainen. Hanskalokero pois ja liittimet kiinni. Ainut minus oli, että PIN-liittimestä (mikä lie sen oikea nimi on) puuttui se klipsu, jolla se lukittuu kehykseen. Malinen totesi, että eiköhän tuo paikallaan pysy ilmankin. Hanskalokerossa oli valmiiksi stanssattu kohta, johon liitin ja tuo sovitin kehys paikalleen. Tuli viimeistellyn näköinen setti. Malinen sitten aktivoi vielä ko. AMI:n ja avot. Noin tunti meni aikaa.

                              Spotifyn kanssa taitaa olla sama ongelma kaikissa vehkeissä. Mulla oli aiemmin 2013-vuoden BMW, jossa oli USB:n kautta iPhone kiinni. Siinä oli samanlainen ongelma noiden biisien nimien kanssa.

                              Comment


                              • Hei,

                                Yritin kahlata koko ketjua, mutta ei ihan selvinyt, mikä on kustannus tehokkain ratkaisu saada iphone soittamaan musiikkia A6 4f mallissa. Hansalokerossa cd boxin haluaa säilyttää. Ei ollut liitintä hanskalokerossa.

                                Comment


                                  Onko MMI 2g vai 3g?

                                  http://www.fiscon-mobile.eu/products/audi_mmi.php

                                  Comment


                                  • mistä tietää on 2g vai 3g ?

                                    Comment


                                      Melko hyvä opastin:
                                      http://www.iamaudi.com/audi-2g-mmi-vs-audi-3g-mmi/

                                      Comment


                                      • Mulla toimi ainakin niin, että ostin kufatecilta ton http://www.kufatec.de/shop/en/oem-pa...kit-ami-mmi-3g. Sen jälkeen piuha kiinni boksin taakke ja hidden menu auki ja sieltä aux päälle.. Aikaa meni noin 20 ja rahaa 180 ekee kun tilasin adapterin mukaan. Tosin kaiken kaikkiaan selvityksessä meni noin kk aikaa :D Mulla siis oli kyseessä 3G.

                                        Comment


                                        • Kysyin audicenteristä niin väittivät että 2009 jälkeen on vasta tullut 3g ja kun oma auto on 2008 joten silloin sen pitäisi olla 2g

                                          Jad linkin http://www.iamaudi.com/audi-2g-mmi-vs-audi-3g-mmi/ perusteella taas olin nuppi on 3g mukaan joten tiedä nyt mitä tilaa?

                                          Comment


                                          • Onko sulla värinäyttö, vai pelkästään punainen?

                                            Comment


                                            • on värinäyttö

                                              Comment


                                              • No luulisi että se on sitten 3g... niin ne mulle sano yhestä liikkeestä ainakin.

                                                Comment


                                                • Värinäyttö ei kerro onko 3g. A6 malliin MMI 3g tuli faceliftin yhteydessä. Faceliftejä on rekisteröity myös -08 puolella. Varmin tapa selvittää on esim. VCDS:llä katsoa löytyykö ohjainlaite 5F ohjainlaiteluettelosta. Jos löytyy niin sitte on 3g.

                                                  Niin ja tuo joystikkihän löytyy vain navillisista mmi 3g versioista.
                                                  Viimeksi muokannut tede; 10.12.2014, 20:05.

                                                  Comment


                                                  • Hei onko kellään lukijaa pääkaupunkiseudulla? Voisko joku jeesata?

                                                    Comment


                                                    • Onko mahdollista koodata jalkatilan valoja palamaan ajon aikana/auto käynnissä? Jos onnistuu, niin ohje ois kiva. Kulkine -07 A6 avant.

                                                      Comment


                                                        Eikös ne saa sieltä MMI valikosta säädettyä.

                                                        Comment


                                                        • Ledi jalkatilavaloja voi säätää mmi:stä. Kokeile koodata led moodi päälle vcds:llä.

                                                          Comment


                                                          • Potilas MMI 2G ja CD-vaihtaja jumissa.

                                                            Onkos jollakulla mahdollista Helsingissä/lähiympäristössä jeesata tuohon softapäivitys jollain keinolla? Ja mitä pitää tehdä jos vaihtajan heivaa hittoon, että MMI jatkaa toimintaansa?

                                                            Comment


                                                              Ei kai 2G päivitystä pysty ajamaan kuin CD:lta.

                                                              Vaihtajan jos haluaa pois niin marmoritiskiltä saa ostaa MOST-liittimeen asennettavan lenkin, silloin MMI-järjestelmä toimii muilta osin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X