Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 TQ -89 ajonesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 TQ -89 ajonesto

    Eli auto on jenkki tuonti ja VDO lukee kaukosäätimissä ainakin, ja näyttää että olisi aika alkuperäis asennus kyseessä, ja sireeni on takakontissa, sekä sen piuhat sieltä takakontin töötti sireeniltä menee alkuperäiseen johto sarjaan vielä...
    Eli onkohan alkuperäinen? ja miten saan ajoneston ohitettua kun se ei enää lähde pois päältä, ainakin startin herätteeseen on kytketty, kun ei starttaa ollenkaan, ja sireenin, mikä on joku töötin sireeni, mikä siellä takakontissa on, niin kuulostaa että sen rele on hanskalokeron takana.
    Jouluksi olisi erittäin suotavaa saada, tuo kirotun ajonesto pois päältä.

  • #2
    Kaikeassa rauhassa purkaa systeemin pois. Ajonesto lötkössä oli muistaakseni toteutettu virran katkaisevalla releellä, siis jos on alkuperäinen, mutta
    jälkiasennussysteemeissäkään K-jetronic huomioon ottaen, se ehkä korkeintaan katkaisee puolan ensiöjännitteen ja tuskin muuta tuon startin solenoidin ohjauksen.

    Todennäköisesti jossain virtalukonpohjan ja startin välillä on rele joka katkaisee virtapiirin jos sen kela ei vedä. Ko. releen ohittamalla pitäisi tuon aikakauden värkin lähteä pelaamaan. Rele löytynee jostain kojelaudan alta.

    Comment


    • #3
      Selvisi, että taitaa olla se Comfort lock VDO:n tuote, eli eimuuta kuin tallille etsimään boxia, ja heittää helvettiin tollaset paskat hälyttimet..

      Comment


      • #4
        Comfort Lock ei ole ajonesto, vaan ihan vain häly+kaukosäädölliset lukot. Oletko nyt aivan varma, että siinä on ajonesto? Orkkiksena niihin on mielestäni saanut vain Conlogia, jolle on sitten oma paikka keskikonsolissa, johon pitää työntää erillinen palikka.

        Löytyykö konehuoneen relelaatikosta rele vai hyppykisko paikasta alin rivi, toinen rele vasemmalta, paikka 8?
        Viimeksi muokannut jasso; 20.12.2009, 17:53.

        Comment


        • #5
          Juuri tulin tallilta, ja löysin kyseisen VDO:n boxin ja oli juuri tuo kyseinen Comfort lock systeemi, ja vika ilmeni ensin että, kaukosäädin ei toiminu, menin avaimilla sisään ja takakontissa alkoi töötin tapainen huutaa, mikä näytti kiinnitykseltään alkuperäiseltä ja ei ole mitään kuittaus palikkaa keskikonsolissa, eikä kojetaulussa.
          Silloin kun alkoi huutaa torvi takaluukussa, niin virrat sytty kyllä, kun laittoi virrat avaimesta päälle, mutta kun starttas niin ei tapahtunu mitään.
          Parin tunnin päästä, kaukosäädin ei toiminu edelleenkään, ja menin avaimilla sisälle ja torvikaan ei huutanu, mutta kaikki vilkut alkoi vilkkumaan, kokeilin huvikseen startata, niin lähti yllättäen käyntiin.
          Ajettiin Audi tallille, sammutin ja samantien kokeilin startata, lähti käyntiin normaalisti, kokeilin sitten, että laitoin avaimista ovet lukkoon, ja aukasin ovet, niin taas ei sano mitään, kun yrittää startata, eikä sanonu tänäänkään, joku rele kyllä naksahtaa, kuskin puolella konehuoneessa olevassa sulake boxissa ja näyttää että VDO:n boxilta menee oranssi piuha sinne, mikä on ohjeiden mukaan, joku sytys virran/heräte johto.. mystinen vika?
          Ja otin sen torvesta piuhat irti, kun ei jaksa kuunnella sitä, ja apparin puolella kuullostaa naksuvan joku rele samalla sykleellä, kuin se torvi huusi...
          Comfort lockin ohjeisssa oli ainakin että yks piuha on mikä menee sireenille, mutta tässä autossa sitä ei oltu kytketty..
          Toivottavasti sai näistä oireista selkoa?

          Comment


          • #6
            Mitäs jos koetat seurata kaikkia olenaisia johtoja siitä vdo:n boksilta, jos löytäisit sen "ajoneston" releen tms laitteen?

            Ja muutenkin johtoja, jotta tuli selkoa tuohon?

            Comment


            • #7
              Joo täytyy keskiviikkona mennä seuraavan kerran ihmettelään, mutta noissa on siis alkuperäisenä myös ajonesto? ihmetyttää vaan noin vanha auto.
              Ei kellään ole lötköissä ollu samanlaisia ongelmia? Mutta laitan lisä infoa jos saadaan selvyyttä, ja vinkkejä ei ole ikinä liikaa.

              Comment


              • #8
                Comfort Lock ei suoraan tarjoa mitään ulostuloa ajonestolle. En ole ihan varma, onko siinä edes mitään pysyvästi vaihtavaa releulostuloa. Se oranssi piuha on vain heräte, josta boksi tietää milloin autoon laitetaan virrat, ei liity tähän. Jos tuolla boksilla on tehty ajonesto, niin sitten se on toteutettu kyllä täysin kikkakolmosilla ja kytkennät pitää selvitää ihan etsimällä/mittailemalla piuhoja.

                Jos sireeni näytti alkuperäiseltä (takaluukun kylki on myös alkuperäinen asennuspaikka) eikä VDOlta lähde edes sireenin piuhaa herää epäilys, että Comfort Lock on kytketty vain kaukosäädöksi. Ei ohjaa sireeniä tai muutakaan sen enempää.

                Ettei johtuisi ihan vain jostain viasta käyntiinlähtemättömyys...

                Katso se mainittu relepaikka sieltä konehuoneesta, että onko siinä rele vai eikö ole. Ratkaisee paljon. Se alkuperäinen ajonesto liittyy aika tukevasti automaattiversioilta lainattuun logiikkaan P-asennon ja startin toiminnasta...
                Viimeksi muokannut jasso; 21.12.2009, 11:30.

                Comment


                • #9
                  Vika paikallistettu, eli alkuperäisen ajoneston, kuskin oven katkaisimessa vika, varmaan piuha poikki.
                  Apumiehen ovesta kun avaa ovet avaimella, niin lähtee starttaa :D
                  Eli homma selvä, kiitoksia vinkeistä kuitenkin..

                  Comment

                  Working...
                  X