Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 ir-kauko-ohjain ei toimi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A8 ir-kauko-ohjain ei toimi

Eli A8 -96 jossa alkuperäinen varashälytin ja infrapunalla toimiva kauko-ohjaus joka ei toimi. Olen vaihtanut kauko-ohjaimen paristot ja katsonut kameralla että infrapuna-led toimii kun napista painaa, sekä opettanut kauko-ohjaimen uudelleen täältä löytyneillä ohjeilla:
    -Toinen avain virtalukkoon ja kaikki virrat päälle asentoon.
    -Ovet kiinni ja lukkoon kääntämällä lukkopesästä.
    -osoitetaan kaukosäätimellä infrapuna vastaanottimeen ja painetaan nappia kerran. Nyt ohjain on asetettu muistipaikkaan 1. Jos painetaan kaksi kertaa, niin ohjelmoituu paikkaan 2.

En saanut kauko-ohjausta kuitenkaan toimimaan, missähän vika voisi olla?

Jos toimintatapa on samanlainen kuin saman ikäluokan S6:ssa niin omasta olen huomannut että jos akku menee tyhjäksi niin kauko-ohjaus ei toimi ennen kuin avaimella avaa ihan perinteisesti kääntäen ovet ja kääntää virrat päälle.

En sen kummemmin ole opettamaan joutunut.

Comment

Etsi haulla lisää. Löytyy tarkat ohjeet. Jotain teet nyt "väärin". Ovi kiinni avaimella nimeonmaan kuskin ovesta jolloin aukeaa 5 sek ohjelmointi-ikkuna. Varuksi laita myös istuinmuisti-paikka järjestelmään virta päälle. Olihan se päällä? Jos signaali lähtee niin pitäisi toimia eli vika ei ole avaimessa.

Itse ohjelmoin hiljattain 2 avainta kun tilasin muutamia näitä avaimia kolaroiduista A8:sta briteistä. Tein "uusia" avaimia vaihtamalla avaimen metalliosan ja koodisirun. Tuli tosi hyviä! Maksoi näin 30,-/kpl. Marmorilla maksaa uusi avain joku 180,-/kpl ja tulevat ruotsista jossa lovetaan valmiiksi auton sarjanumeron perusteella (koskee siis vain Ifrapuna-avaimia).

Huomaa ja tiesithän sen että jos et ole viikkoon käyttänyt avainta (matkoilla jne) niin järjestelmä passivoituu eli 1. aukaisu pitää tehdä manuaalisesti lukosta jolloin kauko-ohjaus alkaa taas toimimaan.

Comment

Working...
      X