olen vaihtanut 2.8Q > 2.7bit koneen ja sähköt on muutettu a4:ään sopiviksi koska kone on ennenkin ollut a4:ssä. missä mahtaisi olla vika kun bensapumppu ei lähde käyntiin ja eikä myöskään anna kipinää? (kaikki johdot pitäisi olla oikessa paikassa kun olen ne monta kertaa sähkökaaviosta tarkastanut) bensapumppu kyllä käynnistyy jos yhdistää releen navat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4/s4 kipinä hukassa
Collapse
X
-
Sähkökaavio jos löytyy, niin siitä etsitään virrat ja maat. Maa mitataan vastusmittauksella moottorinohjaimen liittimen kontaktin ja akun - navan väliltä, vastuksen pitäisi olla lähellä nollaa. Jännite mitataan jännitemittauksella moottorinohjaimen liittimen kontaktin ja akun - navan väliltä, jännitteen pitäisi olla noin 12V.
Jossain 2.7t moottorissa näyttäisi ainakin moottorinohjaimen liittimen kontaktit 1 ja 2 olevan maita. Kontakti 3 näyttäisi olevan jännite virtalukolta, kontakti 62 näyttäisi olevan jännite akulta. Mahdollisesti nuo muuttuilee moottorista ja vuosimallista riippuen.
Comment
-
Käytetään tätä koska otsikko passaa. Eli 1.8 A4.sta kipinä hukassa ja kohta lähden kauppaan hakemaan uutta puolanjakajaa a' 249€ joten onko mitään vastaväitettä etteikö vika olisi tuossa? Mihinkään tulppaan ei tule kipinää ja eikös ADR-koneessa toinen puola hoida 1 ja 4 pyttyjä ja toinen 2 ja 3? Ja erikseen ei ole ainakaan motonetin mukaan puolia kaupan.
Lisäksi ongelmana se, että auto on 160km päässä joten ihan turhaan ei viitsisi lähteä arpomaan kalliin osan kanssa että syttyykö, joten tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen.. Sytytyksenvahvistinta ei taida haun perusteella tuossa olla?
Edit: Ei ole virranjakajaakaan.
Comment
-
Puolajakajan vaihdolla sai kipinän takaisin mutta vehje ei edes yritä hörähtää. Kohta kokeileen uusilla tulpilla ja eikö tuossakin akun irroittaminen tunniksi nollaa "muistin"? Bensaa romu saa, ainakin pumppu pyörii ja tulpat kastuu joten mikä tuota vaivaa? Moottorinohjausta ja ajoitusta on ehdotettu.
Comment
Comment