Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 1.8t 1998 akku tyhjenee hetkessä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 1.8t 1998 akku tyhjenee hetkessä.

    Tossa eilen aamulla piti lähteä töihin niin akku oli lähes aivan tyhjä. Siis ei mitään vastaavaa ollut ennen tässä autossa. Jotenkin tuntuis, että hälytin vois olla syyllinen tähän. Se vaan jotenkin tuntuu, ettei se olis välttämättä ihan kunnossa. Tietenkin tyhjenevä akku vois myös saada hälyttimen sekaisin vähän

    Miten vois ottaa testi mielessä hälyttimen pois käytöstä? Siis niin, että leskuslukko pelais vielä normaalisti? Entäs voiko akku hajota yhtäkkiä kerrasta? Voi olla hyvin alkuperäinen akku. Menee siis niin tyhjäks, että kellokin pysähtyy.

    Mikään itsestään selvyys tämä ei ole siis esim. valot, lämmittimet yms.. Eikä latausvika, kun sammuksissa tyhjenee itsekseen.
    Viimeksi muokannut jasso; 19.8.2009, 12:07. Perustelu: Siistitty rivitystä luettavammaksi.

  • #2
    Mikä on hetkessä? Yön yli? Oletko ladannut erillisellä laturilla täyteen ja silti tekee samaa?

    Jos akku kunnossa ja täysi, niin silloin vetää kyllä joku isosti virtaa. Mikään hälytin tuskin vetää noin paljon millään. Jos tyhjenee vajaassa 10 tunnissa, pitää kulutusta olla kyllä siellä 5A ja yli. Laturi voi hajota myös siten, että purkaa akun.

    Jos akku on hyvin vanha, kannattaa uusia jo muutenkin, vaikka varsinainen pääsyy ei se itsessään olisikaan.

    Comment


    • #3
      no siis latasin sitä semmosella erillisellä laturilla joku tunnin tai kaksi, lähti heti hyvin käymään ja kävi ja kukkui siinä aika kauan. Sitten kun yritin käynnistää aamulla niin ei mitään ja kello oli pysähtynyt johonkin yhdeksän kohtaan joka mukaan olis vetänyt tyhjäksi muutamassa tunnissa mutta tosin tällöin akku ei ollut täynnä. Tiedän, että akussa täytyy olla riittävästi virtaa, että se toimii normaalisti mutta tämä olis siis yhtäkkiä tyhjentynyt yksinään ja oli toiminut normaalisti tähän asti. Voiko akku hajota kerrasta? Huomasin muuten, että hälyttimen valo paloi kokoajan eilen eikä sammunut vaikka tein mitä, säädinkään ei tominut mutta aamulla taas toimi vaikka ei virtaa enään käynnistymiseen riittänytkään akussa? Jostain luin, että oli ollut hälyttimen jossain varaakussa kenno rikki joka oli ollut oikkarissa ja syönyt akun nopeasti tyhjäksi..siis tuommoinen vara-akku on silloin jos hälytin huutaa vaikka auton oma akku olisi irti, eikö?

      Silloin kun eilen aamuna huomasin tämän ongelman niin kun yritin pari kertaa käynnistää autoa niin ilmeisesti hälytin alkoi huutamaan sellaisella yhtenäisellä äänellä ei siis ollenkaan sellaisella miten se normaalisti huutaa..mitenköhän tön vanhan olemattoman hälyttimen sais pois käytöstä?

      Comment


      • #4
        Kannattaa varmaan ihan alkuun tehdä perustestit. Akku voi kyllä mennä kerrasta.
        - Lataa ensin 12 tuntia. 2 tuntia ei riitä normaalilla laturilla akun lataamiseen tyhjästä täyteen
        - Testaa akun napajännite, myös mihin se laskee startatessa
        - Katso paljonko virtaa liikkuu auton ollessa sammuksissa (myös sisävalot kannattaa sammuttaa ennen tätä)

        Yleismittari on kyllä harrastajan perusvarusteita näissä sähköhommissa.
        Toinen vaihtoehto on hakea suoraan se uusi akku ja katsoa uudestaan.

        Comment


        • #5
          Erittäin usein vika on nimenomaan akussa. Saattaa teettää mitä kummallisimpia asioita, jotka vie diagnoosia harhaan. Jos akulla on ikää yli 5v, niin ekana vaihtoon. Ei mene hukkaan, vaikka ei olisikaan syylinen.

          Comment


          • #6
            Mulla oli edellisessä autossa mankka sanonut sopparin irti ja se tyhjensi akun yön aikana.

            Mutta aloita akun uusimisella jos on vanha akku.

            Comment


            • #7
              Toissapäivänä piti aamulla lähteä töihin ja kuinka ollakkaan ei meinannut starta. Kello nollautunut ja jarrupalojen häläriä huudatti. Myös ESP:n valo jäi palamaan, eikä napista saanut pois. No iltapäivällä töistä lähtiessä sama juttu.
              Vein huoltoon ja epäiltiin akun olevan sökö. Näinhän se oli, meni siis kerrasta. Kerrottiin, että nykyiset akut pitävät varauksen hyvin, mutta kun sen aika tulee täyteen menee se kerrasta. Nykyautojen elektroniikka vaatii tietyn virran ja jos sitä ei saa, niin merkkivalot alkavat vilkkumaan kuin jouluvalot..:D

              Comment


              • #8
                http://www.exide-evolution.com/fi/pr...tml?id=premium

                Voin suositella kyllä tätä.

                Comment


                • #9
                  Tiedän, että parin tunnin latauksella ei saa läheskään täyteen akkua mutta se ei ollut silloin edes tarkoitus. Eilen latasin monta tuntia akkua. Kun aloin testailemaan, että mistä mahtaa olla kyse niin akku oli jo tyhjentynyt kymmenessä minuutissa eli lähes pakko olla vaan akku hajalla, kun ei pidä virtaa enempää mikään ei kyllä lähes täyttä akkua tyhjennä muutamissa miunuuteissa...siis akku on ellei lähes alkuperäinen niin ainakin lähes eli joka tapauksessa uusi akku on hankkimisen arvoinen juttu, tuntui vähän oudolta, että olisi hajonnut yhtäkkiä kerrasta. Itse asiassa aloin eilen illalla miettimään, että voiskohan olla, että toi akku on ollut syynä siihen, että joskus tuntuu, että startti ei iske oikein täydellä voimalla? Perjaatteessa, jos sen virran pito kyky on laskenut ja starttaa niin ei se startti pyörähdäkkään parhaalla mahdollisella tavalla ja voi aiheuttaa sen pienoisen ongelman eli joskus käy niin, että starttaa mutta sammuu heti ennen, kuin edes käynnistyy..

                  Comment


                  • #10
                    mikähän mahtaa olla tuommoinen akusta lähtevä letku? En ole ikinä nähnyt ennen semmosta? Tuli hommattua uusi akku ja nyt tarvis asentaa se...

                    Comment


                    • #11
                      Letku.. Ylivuoto/huohotus letku luulatavasti. eipä niissä paljon muita letkuja taida olla.

                      Comment


                      • #12
                        Sepä se. Ja tulee akun kannen päätyyn keskelle. Yleensä niissä se reikä yhä on. Pieni muovitulppa vain ensin pois.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on akku vaihdettu ja ensituntumalta tuntuis, että vanha akku oli rikki. Todellisuus paljastuu vasta kohta, kun menen koittamaan, että onko virroissaan.

                          Comment


                          • #14
                            Niin joo eli kyllä vika korjaantui tällä ja starttaakin komeasti taas :)

                            Comment

                            Working...
                            X