Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljymäärän varoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vajaa 800km tuli eilen ajeltua. Pikkasen piti kikkailla ku taas syrytteli valoa.
    Paineet kun laski 1.5bar ni sillon sytty.

    Öljypumppu vai turbo entinen? Pumppu tuohon aika mälsä vaihtaa ku joutuu apurungon tiputtamaan alemmas.
    Jotain lisäainetta? Jäykemmät ölpät?

    Kiihdyttäessä nosti paineet ylös ja siitä pikkuhiljaa tiputteli alemmas. 2-3bar pääasiassa

    Comment


    • Lainataampa tätä vanhaa aihetta:

      Klassinen "oil limit low" määrävaroitus pysyy sinnikkäästi... eli keltainen kannu killuu näkyvillä.

      Ensi luulin että oikeasti pitää lisätä öljyä, ja sen teinkin, mutta ei ollut kyse siitä...


      Potilas B8 2.0TFSI CNDB, ajettu 350tkm, öljynkulutusremppa ja ketju tehty joskus +100 tkm sitten mutta ei vie öljyä, jota on välillä vaikea itsekin uskoa...

      Nyt laitoin uuden öljymäärä anturin todetakseni että vanhakin toimii, ja myös uuden konepellin lukon antureineen, vanhakin näytti toimivan... ja tehty myös Forte käsittely 1000km ajetuilla öljyillä, nyt uudet sisässä.

      On nollattu ja irrotettu ja kytketty antureita, VCDS ei näytä mitään vikakoodia... Ja paineista ei siis herjaa, vaan vain limitistä, vaikka näyttää samalla että öljymäärä on maksimimerkissä.


      -> onkohan kenelläkään ollut vastaavaa, onko tämä joku johtosarjavika vai miten tuon kannun kuvan saisi pois...

      Comment


      • Mitä VCDS sanoo öljynpinnan korkeudeksi? Käsittääkseni se on nähtävissä VCDS:llä.

        Comment


        • Ihan täyttä näyttää VCDS, kuten todella onkin

          Comment


          • Vika saattaa olla ECU:ssa: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/8727/

            Comment

            Working...
            X