Kun kytkin eilen töistä lähtiessäni ilmastoinnin päälle ensimmäistä kertaa varmaan kuukauteen, se ei puhaltanut kylmää ilmaa. Odotin parkkipaikalla viisi minuuttia puhaltimet täysillä ja lämpötila LO-asennossa, mutta suuttimista tuli vain haaleaa ilmaa. Auton sisällä oli n. 30 astetta lämmintä. Ulkolämpötila oli mittarin mukaan 24 astetta. Ilmastointi toimi ihan hyvin edellisen kerran kun sitä "tarvitsin" n. kuukausi sitten.
Tänään ehdin tutkia asiaa tarkemmin ja näyttää siltä, että kompressori kytkeytyisi (tai yrittäisi), koska tyhjäkäyntikierrokset laskevat hetkeksi kun painaa lumihiutale-nappia.
Tutkin vikakoodeja ilmastointilaitteen käyttöpanelista ja sain sieltä seuraavat koodit:
15.1 (G113): Air Flow Flap Potentiometer, static open
22.1 (F118): A/C Refridgerant High Pressure Switch, static open
Näihin oli vielä jotain noteseja:
15.1: Digital value is internally programmed for limp-home mode.
22.1: Compressor remains OFF untill switch closes.
Mitähän nämä vikakoodit oikeasti tarkoittavat? Varsinkin tuo limp-home mode pelottaa, mutta ei kai se liity moottoriin mitenkään?
Ilmastointi on huollettu edellisen omistajan toimesta aika tarkalleen vuosi sitten.
Tänään ehdin tutkia asiaa tarkemmin ja näyttää siltä, että kompressori kytkeytyisi (tai yrittäisi), koska tyhjäkäyntikierrokset laskevat hetkeksi kun painaa lumihiutale-nappia.
Tutkin vikakoodeja ilmastointilaitteen käyttöpanelista ja sain sieltä seuraavat koodit:
15.1 (G113): Air Flow Flap Potentiometer, static open
22.1 (F118): A/C Refridgerant High Pressure Switch, static open
Näihin oli vielä jotain noteseja:
15.1: Digital value is internally programmed for limp-home mode.
22.1: Compressor remains OFF untill switch closes.
Mitähän nämä vikakoodit oikeasti tarkoittavat? Varsinkin tuo limp-home mode pelottaa, mutta ei kai se liity moottoriin mitenkään?
Ilmastointi on huollettu edellisen omistajan toimesta aika tarkalleen vuosi sitten.
Comment