Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Latausvalo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Latausvalo palaa

    Vanhemmassa laatu katiskassa palaa latausvalo. Tyhjäkäynnillä himmeemmin ja kierroksilla täysillä.

    Latausjännite kuitenkin 16 volttia mitattuna yleismittarilla.

    Otin laturin irti ja aukaisin.

    Hiilet peräkkäin joista sisempi selkeästi kuluneempi ja syönyt akselin vastinpintaa 2mm enemmän verrattuna ulompaan. Urainen.

    Voiko tuosta johtua latausvalon palaminen?

    Kiitos

    #2
    Veikkaan myös säätimen elektroniikkaa, koska latausjänistys noin korkea. Oisko darlingtonkytkentä.. Tai mittari huijaa?

    Haulla voisit löytää jotain..ehkä.

    Comment


    • #3
      Mittari anto 15 + ja loppuvaiheessa mittaus-sessiota 16 volttia. Jonka jälkeen kone seis akulta 12,56:).

      Mittari toiminut suurinpiirtein aina

      Comment


      • #4
        Vaihda jännitteensäädin.

        Comment


        • #5
          Vaihdoin säätimen uuteen. Nyt lataus jännite 14,7 volttia mitattuna akulta. Myös akku ladattu yöllä täyteen.

          Vaihdoin hiilet.

          Lataus valo palaa edelleen:).

          Tyhjäkäynnillä himmeämmin, kierroksilla voimakkaammin.

          Mikä on laturissa oleva musta pieni laatikko kahden navan välissä?

          Tuota osaa esim. Motonetistä en saanut. Säätimen + hiilet kyllä.

          Comment


          • #6
            Diodisillasta on diodi "palanut" ja siksi polttaa merkkivaloa.

            Comment


            • #7
              Tuota mietenkin. Onkohan noita missään yleismallisina tai käyköhän tuohon yleensä suurinpiirtein mikä vain mistä vain laturista.

              Kolvaten siis:)?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja roadster Näytä viesti
                Hiilet peräkkäin joista sisempi selkeästi kuluneempi ja syönyt akselin vastinpintaa 2mm enemmän verrattuna ulompaan. Urainen.
                Kollektorikin on sitten luultavasti vaihtokunnossa. Diodivikahan tuo voisi olla. Se lykkää todennäköisesti korkeampaa jännitettä D+:sta kuin B+:sta.

                Uusi laturi tai vaihdattaa diodisillan, laakerit ja kollektorin. Säädin ja hiilethän sinulla jo olikin uusittu.

                Comment

                Working...
                X