Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ambient-valaistus jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Noniin tuli omaanki kulkineeseen tuo valaistus laitettua, joten aattelin rustata pienimuotoisen ohjeen jos siitä on apua jollekkin.

    1. Ostetaan Ambient-moduli

    2. Puretaan kattovalopaneeli irti katosta A3 8L:ssä lähtee purkenemaan tästä. Etureunaa kampeamalla. Seuraava peiteosa lähtee samalla tavalla irti. Ja itse kehikko ottamalla kaksi ristikantaruuvia pois paikoistaan, näkyy tässä ja taas kampeamalla etureunasta katosta irti.
    Paneli irroitettuna ja moduli vierellä kliks.

    3. Asennetaan moduli sille kuuluvaan paikkaan ja kytketään johdot niille varattuhin liittimiin.

    4.Porataan reiät itse käytin 3mm terää ja yritin jäljitellä alkuperäistä tekemällä senkkauksen. Sitten vaan kasaus päin vastasessa järjestyksessä ja Voilá.

    Pahoittelut kuvien laadusta.

    Comment


    • #32
      Mistä ootte ottanut virrat keskikonsolin ilmansuutinkanavien pyörörullien valoihin? Siellähän on piuhat ja lamput paikallaan, mutta ei ole kytketty mihinkään. Olisko soittimen herätevirta sopiva?

      Comment


        #33
        Mulla ainakin tulee soittimelle sellainen johto mihin tulee mittariston kirkkauden säädöstä säädettävää jännitettä..

        Comment


          #34
          Ja mulla on valot niillä renkuloilla vakiona. Outoo, ettei ole siis kaikissa.

          Comment


          • #35
            Jani,
            Aikanaan omaan B6:een otin tupakansytyttimen valolta virrat sekä ilmansuuttimien valoille, että kyynärnojan valolle.

            Comment


            • #36
              Mitähän ks.paketti sisältää ja maksaa..esim.A6:seen..?

              Comment


                #37
                Melko hämärä ja epäspesifi kysymys: Mallista ja mallisukupolvesta riippuen pitää sisällään erinäisiä juttuja, tyypillisiä mm. etu- ja takajalkatilan, ilmaritilöiden, ovenkahvojen, yms. valaistuksen mikäli puhe sisävalopaketista.

                Uusimman A6:n kohdalla: "Sisä- ja ulkovalopaketti:
                Ulkopuoli: ovenkahvojen alaosien ja takaluukun tartuntasyvennyksen valaistus toteutettu LED-tekniikalla; aktivoituu automaattisesti avattaessa ovien lukitus; sisältää valon oven takaosassa.
                Sisäpuoli: Sisäänastumisvalo. LED-tekniikalla etujalkatila, ovien sisäpainikkeet, meikkivalot, keskikonsolin säilytyslokero, keskikonsolin tunnelmavalaistus, ovien sisäverhoilun tunnelmavalaistus"
                Lisäksi saatavilla "tunnelmavalopaketti" jossa ties mitä muuta.
                Hinta: 517-1223,35eur (sedan, moottorista ja paketin laajuudesta riippuen)

                EDIT: Jos kysymys on siitä, saako vanhaan malliin paketin hintaan x, niin vastaus on ei. Jokaisen yksittäisen osan voi toki asentaa helposti, vaikeasti tai hyvin vaikeasti, mutta merkkitiskiltä et saa tilattua "sisävalopakettia" jälkiasennuksena.
                Viimeksi muokannut dumo; 11.9.2012, 20:04.

                Comment


                • #38
                  2010 ..A6..ja kiitos..eiku tuossa mun autossa sellainen vissiin on...ny vasta sen oon huomannu ku on illat/yöt pimeitä...:)!!...ja niitä valoja on aaika paljon...:)..2.7 Tdi Q..

                  Comment


                    #39
                    Katso infotarrasta varustekoodit ja tästä katsomaan:

                    http://prsearch.planetvag.com/default.aspx

                    Comment


                    • #40
                      ookke...!

                      Comment


                      • #41
                        Ajossa on 2015 vuoden facelift A6 avant ja nyt talven pimeillä alkanut kaipaamaan varustelistalta uupuvaa ambient lighting pakettia. Mitä eri vaihtoehtoja on saada oviin ja kojelautaan siistin näköinen led-nauhaviritys kohtuulliseen hintaan vai onko koko pakettia saatavana retrofittinä? Mihinkään Aliexpress virityksiin en mielellään lähtisi.

                        Olen uusi foorumilla ja yritin etsiä aikaisempaa keskustelua aiheen tiimoilta, mutta en sitä löytänyt. Jos kuitenkin sellainen on tai aloitukseni sotii jollain muulla tavalla foorumin yleistä käytäntöä vastaan niin pahoittelut jo heti kättelyssä siitä. :D

                        Comment


                        • #42
                          Kyllähän tuo vaatii ensin kotitehtävien tekemistä jotta saat selville mitä valolistoja autoosi on saatavilla. Laadukkaita paketteja myyvät esim. kufatec ja heidän nettisivuiltaan kannattanee aloittaa niin ymmärtää vähän mitä on olemassa.

                          Ainakin omassa B9 A4.ssä on oviin saatavilla valkoista ledilistaa ja värillistä ledilistaa riippuen vähän varustelusta ( ovimodulin versiosta) Sitten kun tutkin oman ovimodulini versiota ja sen vaihtoehtoja niin kävi ilmi että ovimodulissa on valmiit liittimen pinnit oven sivuun ja alas tulevalle valolle sekä oven sisäkahvan valolle. Nuo oli sen verran helppoa laitella että pistin oviin nuo valot itse. On siellä ilmeisesti paikka myös oven lokeron valaistukselle. (tekemättä mutta valkoinen ledi, vastus ja johto... ) Eli jos nuo ovimodulin pinnit käy tutkimassa ja sen jälkeen hommaa vastaavan asennussarjan tai tekee johdotukset ja ledit itse osista niin melkoisen helppoa hommaa, tunti tai pari per ovi ja muutama kymppi osiin ) Kufatecillä toki löytyy ohjeineen vähän viimeistellympää sarjaa.

                          Vaatii toki sen verran että hallussa on esim. VCDS mahdollisia koodauksia varten ja lämmin talli tms. jossa purkailla ovimuovit rikkomatta kiinnityksiä.

                          Comment


                          • #43
                            Kiitos vastauksesta. En ole aikaisemmin löytänyt Kufateciltä oikeastaan mitään sopivia valaistuspaketteja enkä nyttenkään nähnyt nopealla silmäyksellä. Ehkä pitää tosiaan tehdä kotitehtäviä, kun tuntuu, ettei oikeastaan mitään tarvitsemaani palikkaa tai osaa tahdo löytyä.

                            Comment


                            • #44
                              Löytyykö näitä A4 B6 ambient light settejä enää nykyään mistään? Vähän aikaa olen nyt kaivellut, mutta google tarjoaa vaan jotain uudempien mallien kiinavempaimia

                              Comment


                                #45
                                Ei taida näihin vanhoihin olla mitään ns. ambient lighteja, ollut alunperin vain laajempi valaistuspaketti (jalkatilavalot, ovenkahvavalo, ovi- ja lätäkkövalot).
                                ​​​​Purkaamoilta kun katselet jonkun paremmin varustellun esim. B7:n ja kysyt saako itse käydä nyppimässä kaikki tarpeelliset ledit ja piuhat niin voisi saada edullisestikin. Ja jos purkaamolta hakee niin järkevintä ottaa ovipahvit kokonaisina niin saa ne ovivalot siinä suoraan.
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 25.12.2020, 22:36.

                                Comment


                                  #46
                                  Taas alkaa illat pimenemään, ni ei pystyny enää vastustamaan kiusausta. Tilasin sisävalosarjan kaukomailta ja askartelin paikoilleen. Ei vaadi mitään sisustan tuhoamista tai isompaa availua. 10m valonauhaa ja 4kpl jalkavaloja. Ovia en alkanu purkamaan.. Nyt saa puheluurilla sovelluksella säädellä rajattomasti, värejä ja toimintoja ja vaikka ja mitä.
                                  Viimeksi muokannut Jarno; 22.9.2022, 15:51.

                                  Comment


                                    #47
                                    Olisko kuvia miltä nuo näyttää päivänvalossa kun valot ei ole päällä? Ja laitapas tietoa tuosta setistä, minkälainen se on?

                                    Comment


                                      #48
                                      Eipä noita kirkkaita "valoletkuja" oikeen noista paikoista päivänvalossa näe, jos vähän näkee vaivaa miten ja mihin saumaan tunkee. Ja jalkavalo-kikkareet on siellä orkkisten vierellä, ni piilossa nekin. Ainakaan autossa istujat ei ole huomannu :)
                                      Tuon ledisarjan mukana tulevan letkun voi heittää roskikseen, jouduin tilaamaan erillisen mikä on huomattavasti kirkkaampaa ja taipuu paremmin/jyrkemmin. Laitan tähän kuvat erikseen jos auttaa. Ei ihan satasta veroineen taida jäädä hintaa noihin, eli sopuhinta sanoisin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X