Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

URS6 automaatti ja manuaalin boxit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • URS6 automaatti ja manuaalin boxit

    Onko eroja manuaalin ja automaatin moottorinohjausboxeissa.

    Ja minkalainen homma on vaihtaa viritysboxi( koko boxi, ei pelkkää lastua) tuon alkuperäisen tilalle.

    Ja kasikoneella AEC

  • #2
    Turbokoneisten eroista ammentaen totean, että eipä siellä suuria eroja ole. Moottorijarrutuksen kierrokset on eri, kierrosrajoissa taitaa kanssa olla eroja. Siinäpä ne suurinpiirtein on. Boksin vaihtoon pätee samat jutut kuin vitosen kanssa.

    Comment


    • #3
      Miten huiden ajonestojen kans toimitaan.

      Comment


      • #4
        Onko näissä vanhemmissa ajonesto ECUssa? Tuoreemmissa se on käsittääkseni mittaristossa.

        Comment


        • #5
          Eikös automaagin boxi rajaa vääntöä? Kai se silti menee manuaalin pariksi, mutta toisinpäin voi aiheuttaa ongelmia? Ajonestollinen ei liene vaihtokelpoinen estottoman kanssa. Tai estoton menee estollisen tilalle mutta ei toisinpäin?

          Comment


          • #6
            Omassa ajonesto ja samanikäsestä ois boxi tarkoitus laittaa

            Comment


              #7
              Alkuperäinen A6/S6 Avant käyttöohjekirja ilmoittaa teknisissä tiedoissa 2.2t:lle vääntöjä 350/1950 manuaalille, 310/1850-3800 automaatille ja kasille 400/4000 ilman erottelua vaihteistosta. Tuon perusteella kasissa ei ole tehtaan mielestä tarvetta rajoittaa vääntöjä automaatilla?

              Comment


              • #8
                No kattos, kasissa on sitten vahvempi kytkin ja laatikko? Vai onko puuttuva turbopotku avainsana?

                Comment


                • #9
                  Turbokoneen väännön linearisuutta tuolla on minusta haettu. Kestävyyden kannalta ei vääntöjä ainakaan ole rajattu.

                  Comment


                    #10
                    Tuossa nyt jotain vanhoja arvauksia aiheesta:
                    http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32813

                    2.2t automaatille luvataan vakiona näköjään manuskassa 0-100km/h 8.4s (man. 6.8s), ei siis mikään raketti. Tuskin tehdas on siitä piruuttaan tehnyt noin hidasta.
                    Ite oon kans ymmärtänyt että nimenomaan alakierrosten vääntö pienillä vaihteilla rikkoo paikat. Esim. vulvassa on kait ollut ahtojen rajoitusta myös manuaalilla 1-2 vaihteilla ainakin dieseleiden yhteydessä. Tuohan on kyllä helppo testata omaan autoon, varmaan loota kertoo aika nopeasti mielipiteensä lisääntyneestä väännöstä, jos vääntöä on liikaa.

                    Comment


                    • #11
                      Täältä löytyy lääkkeet automaatin nopeuttamiseen hyvin lähelle manuaalin aikaa :)
                      Toistaiseksi en ole kuullut että olisi ko. softalla laatikoita pettänyt.
                      Voisko kasin perässä olla väkevämpi automaatti kuin turbokoneen perässä? Vähän pöljän kuuloista, mutta mistäpä näistä tietää.

                      Alkuperäiseen kysymykseen osaisin vastata pienen tutkimustyön jälkeen.

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin alkuperäiset boxit on eri varaosa numeroilla automaatissa ja manuaalissa.

                        Ilmottaakohan tuon ikäinen automaatti laatikko boxille esim. vaihteen vaihto hetken?

                        Comment


                        • #13
                          Täältä löytyy lääkkeet automaatin nopeuttamiseen hyvin lähelle manuaalin aikaa :)
                          Tai siis sehän meni niin, että tomaatti oli sitten vähän nopsampikin kuin vakio manuaali.

                          Artilla ainakin on urS4:ssä manuaalin boksi ja mulla oli porkkiksen tekemä manuaalin (muokattu) ohjelma. Automaattilaatikkolle on oma ohjausboksinsa, josta laatikkoa käskytetään.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmoittaa vaihtohetken mutta se toiminnallisuus on ainakin turboissa myös manuaalin boksissa. Melko väkivaltaisesti vaihtaa ilman sitä signaalia...

                            Nykyään mun softa ihan automaatin ohjelmasta tehty. Akille oli poikkeustilanne :)

                            Comment


                            • #15
                              Etäisesti aiheeseen liittyen.. Onko urS6:tta tehty sedan + 4.2 V8 + automaatti -yhdistelmällä? Kaikki vastaan tulleet urS6:t vaparikasilla ja automaatilla ovat olleet Avanteja.

                              Comment

                              Working...
                              X